Te lang in de hals

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Te lang in de hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 17:30

naar aanleiding van een topic in horses at work

Ik kreeg opmerkingen over te lang in de hals maar hoe kan dit verbeteren?

of ligt dit eraan dat hij pas een half jaar onder het zadel zit en pas 4 is.

alvast bedankt

Afbeelding

Afbeelding

Het liefst verder nergens comentaar over omdat ik het specifiek over de hals heb.

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:20

Nou, misschien door je teugels wat korter te nemen? Je hebt ze vrij lang namelijk, dan kan je je handen ook wat verder naar voren doen Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:27

Teugels wat korter nemen en hem meer vanuit de achterhand rijden. Hij valt nu erg op zijn voorhand. Wanneer je het gewicht meer op de achterhand plaatst, zal je meer oprichting verkrijgen. Omdat hij zo jong is kan ze ook nog moeite hebben met zijn balans. Hij heeft misschien zijn hals nodig om zijn balans te zoeken. Gun hem de tijd maar probeer wel ondertussen meer overgangen te rijden zodat je zijn achterhand gebruik verbeterd.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:32

dit dier heeft zelf een lange hals die bovendien laag aangezet is.
dus de hals begint vrij laag in de borst al.
enige wat ik de foto zie is dat je je handen te laag hebt. verder kun jij aan de bouw van je dier weinig doen...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:18

Lage halsaanzet of niet, je kunt dit soort dingen altijd rijtechnisch verbeteren. Met de juiste training is de juiste oprichting te verkrijgen.

Ik vind de lage halsaanzet op dit paard eigenlijk hartstikke meevallen.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:20

Ik zou, voordat je aan de oprchting gaat werken, proberen d'r achterhand actiever te maken dmv overgangen en van achter naar voren te rijden. (bijdrijven zonder dat ze harder gaat --> van voren opvangen). Zodra ze achter wat actiever wordt, kan je voor meer opvangen en zal ze korter in de hals worden. Maar denk vooral niet dat fdat in één les gefixt is! Succes ermee Lachen

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 20:40

Heej bedankt voor jullie reacties (de moed zakte me al in de schoenen!) met wat jullie me nu vertellen kan ik ook iets mee. Natuurlijk begrijp ik dat het veel geduld vraagt, maar ik ben al heel blij hoe hij nu loopt, in het begin was het niet veel!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:58

Teugels korter, handen naar voren en lekker voorwaarts rijden.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:07

Het paardje loopt nog een beetje veel op de voorhand. Met de hals is volgens mij niets mis mee. En half jaar onder het zadel ach dan zijnze nog niet zo sterk.
Als je veel van achteruit rijd, veel overgangen, met de zit rijden dan komt die voorkant vanzelf ik zou me daar maar niet al te veel zorgen over maken.
Met teugels korter creeer je spanning tuurlijk mogen ze korter maar dat moet je weer begeleiden met je been.

Zodra achter in orde is komt voor vanzelf als cadeau op je training en je rijden.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:24

Les nemen!Verder teugels korter en actief voorwaarts laten lopen. Zet zelf je schouders niet zo vast, laat ze lekker afhangen en borstbeen naar voren.. De halsaanzat vind ik niet laag, ik heb het lager gezien Knipoog Verder: bandageer tot het harde stukje in de vetlok, of er net overheen, maard at het puntje nog vrij is. dan weer terug naar boven en vastmaken! Ze zitten nu te laag namelijk

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 22:29

patsur schreef:
Les nemen!Verder teugels korter en actief voorwaarts laten lopen. Zet zelf je schouders niet zo vast, laat ze lekker afhangen en borstbeen naar voren.. De halsaanzat vind ik niet laag, ik heb het lager gezien Knipoog Verder: bandageer tot het harde stukje in de vetlok, of er net overheen, maard at het puntje nog vrij is. dan weer terug naar boven en vastmaken! Ze zitten nu te laag namelijk

Les heb ik gelukkig!! En het gaat met spronger vooruit! Ik vroeg eigenlijk alleen reactie over de hals, maar dat geeft niet! Bloos
De bandages zijn afgezakt normaal bandageer ik nooit de gehele kogel! (nadeel van fleecebandages) Verdrietig maar ik wou graag eens een mooie setfoto! Bedankt voor jouw tips!