) zou vanochtend Ofir komen rijden. Ik heb doordeweeks te weinig tijd en zij rijdt op het moment toch niet.Ik ben van plan om dit jaar weer endurance te gaan rijden, en 2x per week rijden is dan niet genoeg. OMdat meneer ook nog wel eens scheef gaat lopen vonden we het allebei wel een goed idee dat bloemkooltje dan dressuurmatig aan de slag gaat, en ik met hem het bos in duik.

Eerst ofir uit het water geplukt. Het land is echt supernat
En aan het borstelen. Zn hoofd was niet vies, maar hij vindt het zo lekker Lovers
Matching haarkleur :p

En gelijk met bloemkooltje aan het werk! Hij zit in het begin altijd te etteren en vol energie. Hij liep hier nogal te dansen, bloemkooltje probeert normaal te gaan zitten...

Hij werd al wat rustiger

En aan het werk:

En drafje, wat nogal explosief was

En ja, hij gaat uit zichzelf zo diep lopen, daar wordt dus aan gewerkt. En heel charmant met die voorvoetjes...

*braaf*

Terwijl bloemkooltje nog even aan het bijkomen was, ben ik op Rival gestapt. Rival wordt sinds een paar weken gereden door Maaike. Ze was veel en veels te dik (a la 7 maanden drachtig....) en had al maanden niets gedaan. Door onbekende reden deed ze altijd al vreemd en heeft ze nooit koersen gelopen. Ze zat ontzettend vast en moest eerst maar eens afvallen. Dat afvallen is gelukt (ik moest erg wennen aan de dikte, Ofir is vergeleken bij haar gigantisch! maar nu moet er dus aan gewerkt worden dat ze normaal loopt. Draven vindt ze heel erg moeilijk, en daardoor gaat ze tolten, telgangen en galopperen. Dit was voor het eerst met martingaal, en ik probeerde even te draven....
probeerde, ja...

Maar weer stappen dan... Ontzettend gespannen. Ze liep gruwelijk te trekken en ik had al na 5 minuten kramp in mn schouders.

Ze werd hier al wat rustiger. Ik heb maar gewoon zo weinig mogelijk aan de teugels gezeten, en dat werkte goed. Dat trekken bij haar niet werkt, had ik al eerder uitgevonden....

Hierna is bloemkooltje er even opgestapt. Die heeft ervaring met sterke ponies Schijnheilig Heel veel gestapt en ook weinig aan de teugels gezeten. Dit hielp goed, helaas geen foto's van gemaakt

En toen ging maaike erop. Met aanwijzingen van bloemkooltje zag het er toen zo uit:
Nog even wennen...

En jawel

Dit begint al ergens op te lijken!

En nog even met een lange teugel rustig aan

Maaike kan ook lachen :p

Tijdens het afzadelen hadden we uiteraard toeschouwers :p
To The Point

En Ofir

Ze is eigenlijk heel schattig

En dus een stuk afgevallen!

Commentaar mag, maar hou het wel leuk
Dat Maaike niet helemaal lekker zit op Rival komt ook door het zadel. Het zijn nogal dunnen kussens waardoor je een beetje achterover zit en met je benen naar voren.
) waardoor ik vaak met mijn knieen over het zadel heen zit
Bij het zadel van Rival, waar (andere) Maaike op rijdt is het echt ontzettend moeilijk je benen naar achteren te leggen omdat dit niet in het vorm van het zadel zit. Lastig lastig
. Gelukkig dat Wendy dit ziet en meldt tijdens het rijden
Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat 
(is vast de naam
Rival trekt zelf ontzettend. ZE pakte het bit tussen de kiezen en ging er gewoon vandoor. Ik heb met haar ontzettend veel problemen gehad, ze is zelf een ontzettende stresskip. Het is alleen wat jammer dat er geen foto's van het moment hiertussen zijn. Ze is nu 6 en vanaf haar derde onder het zadel. Alleen toen heeft ze even normaal gedraafd, daartussen heeft ze veel stil gestaan, rugproblemen gehad en is veel gelongeerd. Zoals er ook staan is ze de afgelopen tijd alleen op conditie gereden, en daarvoor had ze maanden stil gestaan.
Maar ze is gewoon erg sterk, en is het begin is dat lastig. De momenten dat ze goed loopt zijn aan het eind, toen waren we al zeker een half uur bezig geweest met rustig krijgen. En dat was dus gelukt