Het paardje is met 3 ingereden en daarna alleen nog maar ingespannen gelopen, met als bitje een liverpoolstang!!!
Opzich is hij best braaf, kon er zo opstappen deed helemaal niets! Maar hij maakt zich zo ontzettend sterk
Dit heb ik nog nooit meegemaakt, en heb toch al talloze paarden (in)gereden. Als we eenmaal draven dan gooit hij zijn hoofd in de lucht en laat zich niet meer terugnemen. Zelfs niet met benen eraan, diep zitten enz. Hij gooit z'n hele erge dikke nek erop en je hebt helemaal niets meer. Wat nu???Ik heb al geprobeerd om hem eerst te leren op benen en zit te reageren maar hij trekt zich er totaal niets van aan. Als ik gewoon met licht contact rijd, dus hoofdje omhoog, en ik wil terug naar stap dan doet hij het ook. Ik kan wel 30 rondjes diep blijven zitten maar hij trekt zich er niet van aan
Wat raden jullie me aan?Heb zelf al gedacht om eerst te beginnen met longeren event met slof of touwtjes??? Ik wil wel dat jullie er rekening mee houden dat hij dus nog echt niets kan, kwa rijden is hij echt net ingereden!!! HELP!!!!
Maar, ik vind, best moeilijk in de praktijk! Omdat je altijd geneigd bent om maar te ''gaan trekken''.