Hallo allemaal, ik heb mijn draver nu al 8 maanden en is eigenlijk vrij rustig. hij galopeerd goed op de rechterhand en springt ook goed aan, maar de linkerhand daarintegen... hij gaat niet in galop tenzij je heel hard duwt en plat naar voor gaat liggen, iemand tips?
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 22-01-05 14:29
zoals ik al zei probeer heel veel overgangen te maken. Zo heb ik het Ex. geleert. Ik denk eigenlijk dat hij het erg moeilijk heeft met zijn linker galop. Gelijk hij gisteren liep toch
SillyB
Geplaatst: 22-01-05 14:45
je stemhulp? hoe doet hij dat tijdens het longeren? longeren met stemhulp (dus veel overgangen tijdens het longeren) en dan met je stemhulp en je beenhulp rustig in galop zetten. proberen niet te racen en niet te erg van zit te veranderen, anders neemt hij dat ook tot zich als "hulp"
Al meerdere topics zelfs, maar ja maakt niet uit... Ieder zn recht!!!
Gewoon rechtop zitten en de hulp, en eerst beter aan het been maken...
Sjonniej
Geplaatst: 24-01-05 20:17
Hetzelfde als bij een jong paard Lekker rechtsom en op een lang bospad hem sterker maken in de galop. De linkergalop niet te veel oefenen, daar maak je hem niet blij mee. Dan gaat het vanzelf beter.
meisje
Geplaatst: 24-01-05 22:21
Je kan ook probereb om op je binnebil te gaan zitten en dan je hulpen voor galop geven, weel weer recht zitten als die aanspringt
Anoniem
Geplaatst: 24-01-05 22:31
Het moeilijke is dat een draver graag harder gaat (goh...) en daarbij wijd word van achter. Om goed aan te kunnen galoperen moet hij wat kleiner worden in zijn paslengte.
Probeer hem met een halve ophouding op het achterbeen te krijgen voor je aangaloppeert, en laat hem aanspringen vanuit een klein drafje.