Sjaggie paard?????

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Sjaggie paard?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 08:28

Mijn paard doet de latste tijd zo raar. Ze heeft alwel een week of twee stilgestaan, dus we beginnen nu weer rustig aan. Maar als ik op de linkerhand draaf (is wel haar moeilijke kant) dan gaat ze in de bocht zo raar doen Scheve mond
Ze gaat dan met de hals heel opgefokt lopen, ze drukt de kin naar beneden zeg maar maar drukt dan het hoofd uit naar boven. En dan doet ze de oren plat in de nek. En dan gaat ze galoppasjes maken. maar het is niet zo dat ze dan ervandoor wil gaan, die galoppasjes zijn dan ook heel opgefokt. Als ze dr echt vandoor wou gaan dan was ze allang weg geweest, daar ken ik dr nu lang genoeg voor!
Maar ik snap niet goed waarom ze zo doet??? Ik draafde op dat moment gwoon lekker aan de lange teugel deed alleen een beetje stelling links en rechts. Toen ze dat dus begon te doen heb ik gelijk gereageerd met mn stem en goed door gedreven door het normale tempo weer op te pakken. Maar het wertke niet echt. Ze bleef zo lelijk doen.
Heeft iemand een idee waarom ze zo zou doen? En hoe moet ik dr dan aanpakken? Want mijn aanpak heeft nog niet gewerkt...

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:04

ik denk dat ze stijf is, en dat ze gewoon ff geen zin heeft om na twee weken stil staan weer te gaan werken. Gewoon voorwaarts houden is denk ik de beste methode. Dan zal ze vanzelf in de gaten hebben dat het niks uitwijst dat ze zo doet. suc6 ermee.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:00

Loslaten, lekker laten lopen. Los teugeltje, wat grote volte's draven en stappen.
Ze is inderdaad hartstikke stijf en heeft last van haar spieren.