Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Kafue schreef:Mischien hoort dat staptempo wel bij je paard en kan ze niet harder stappen.
\Zolang ze overtreed en lekker door haar lichaam loopt hoef je niet hard.
Niet ieder paard loopt even snel net zoals neit ieder mens even snel loopt etc etc.
wezentjeu schreef:ik ben echt super super tevreden over de manier waarop mijn paardje (4.5j) al geevolueerd is sinds ik dr heb..over draf en galop kan ik echt niet klagen, ze gebruikt dr benen goed en kan een lekker tempo aanhouden..
ik ga 4x in de week op strandrit en omdat mijn paardje redelijk betrouwbaar is en nergens bang van , leiden we vaak de groep.. nu is er één enorm nadeel waar ik heel veel last van ervaar en waar ik (tot nu toe ) niets aan kan doen..
haar stap (vooral op de baan) is oertraag, alle paarden steken haar voorbij en dan moet ik steeds voorbij draven om voorop te raken (wat wel lastig is bij een oversteek) .. bij het lichtste contact met haar buik (dus wanneer ik aanspoor) vliegt ze onmiddelijk in draf, ik heb het ook met mn zit geprobeerd, maar dan draaft ze ook.. ze is heel erg gevoelig op de hulpen, dus ik weet echt niet hoe ik het moet aanpassen..ik wil gewoon een vlotte constante stap verkrijgen waar ze netjes voorop mee kan blijven.. wanneer we in het bos gaan ligt haar stap-tempo iets hoger (komt omdat ze dan vrolijk en opgewonden wordt)
iemand die mij kan helpen?

ahja ik geniet nog steeds van haar hoor, al gaat ze zo traag als een schildpad