Maar ik weet niet hoe je stil krijgt...
Weten jullie tips?
Rowan xxx
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Anoniem schreef:Ik zie ook wel eens mensen strotouwtjes van hun beugels aan de singel vast maken.
Of dit een werkzame methode is weet ik niet, ik heb er zelf nog nooit mee gereden.
Van andere hoor ik dat het erg goed werkt.
klomp schreef:is ook een manier maar wel gevaarlijk. als het paard aan de kletter gaat zit je vast aan het paard en dan kunnen er nare situaties ontstaan. ik heb geleerd om bierviltjes tussen mijn benen te leggen en die op de plaats te houden. zorg er wel voor dat je je knieeen niet helemaal gaat vastzetten.
Veel succes
Anoniem schreef:Ik zie ook wel eens mensen strotouwtjes van hun beugels aan de singel vast maken.
Of dit een werkzame methode is weet ik niet, ik heb er zelf nog nooit mee gereden.
Van andere hoor ik dat het erg goed werkt.
MissSisa schreef:Och jee komt dit weer..............
Voor de zoveelste keer: Dit is dus gevaarlijk als je eraf valt omdat je voet geen ruimte heeft om mee te gaan omdat de beugel vast zit.
porscherider schreef:Volgens mij kun je allemaal handigheidjes zoals bovenstaand uitvoeren maar als je als een aap (bij wijze van spreken) op het paard zit dan kun je echt je benen niet stilhouden. Zorg ervoor dat je houding goed is. Rechtop in het zadel, benen mooi laten afhangen, rechte rug, mooi voor je uit kijken, probeer je tenen zoveel mogelijk naar voren te laten wijzen door vanuit je heupen je benen langs het zadel af te laten hangen, evenveel gewicht op je zitbeenknobbels en stijgbeugels.
Probeer je in te beelden dat je bij wijze van spreken Anky bent. Maak jezelf lang. Er moet een denkbeeldige verticale lijn vanaf je schouders, via je heup naar je hak lopen.
Met een correcte houding kom je al heel ver.
Assiej schreef:goed je benen ontspannen, kuit uitdrukken en jezelf aanleren om met de binnenkant van je kuit aan te sporen.
verder knieen klemmen en met je kuitaansporen ja
Als je je knieën klemt gaan je onderbenen juist zwabberen. En das nie goe he...