Ik kan me benen niet stil houden..Tips?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rowan15

Ik kan me benen niet stil houden..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 22:37

als ik aan het rijden ben..dan bewegen mijn benen nogal Verward
Maar ik weet niet hoe je stil krijgt...
Weten jullie tips? Party!!

Rowan xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:41

Hakken naar benden, je benen aan het paard "aansluiten" en af laten hangen.
Als je je hakken naar beneden drukt is je kuitspier automatisch aangespannen waardoor je tevens makkelijker een kuithulp kunt geven.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:42

ik zit ook met dit probleem dus ik ga dit topic even volgen *LOL*

Rowan15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 22:43

aha...Dus je hakken naar beneden...maar dat doe ik al..!!whaha Haha!
Ik zal er op letten... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 23:31

Ik zie ook wel eens mensen strotouwtjes van hun beugels aan de singel vast maken.
Of dit een werkzame methode is weet ik niet, ik heb er zelf nog nooit mee gereden.
Van andere hoor ik dat het erg goed werkt.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:23

Anoniem schreef:
Ik zie ook wel eens mensen strotouwtjes van hun beugels aan de singel vast maken.
Of dit een werkzame methode is weet ik niet, ik heb er zelf nog nooit mee gereden.

is ook een manier maar wel gevaarlijk. als het paard aan de kletter gaat zit je vast aan het paard en dan kunnen er nare situaties ontstaan. ik heb geleerd om bierviltjes tussen mijn benen te leggen en die op de plaats te houden. zorg er wel voor dat je je knieeen niet helemaal gaat vastzetten.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:43

klomp schreef:
is ook een manier maar wel gevaarlijk. als het paard aan de kletter gaat zit je vast aan het paard en dan kunnen er nare situaties ontstaan. ik heb geleerd om bierviltjes tussen mijn benen te leggen en die op de plaats te houden. zorg er wel voor dat je je knieeen niet helemaal gaat vastzetten.

Hallo,
dat doen ze bij ons op de manege ook, ik houd gewoon mijn hakken naar beneden, goed aangesloten benen en ontspannen, dan gaat het al een stuk makkelijker Veel succes Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:44

Anoniem schreef:

Och jee komt dit weer..............
Voor de zoveelste keer: Dit is dus gevaarlijk als je eraf valt omdat je voet geen ruimte heeft om mee te gaan omdat de beugel vast zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:49

MissSisa schreef:
Och jee komt dit weer..............
Voor de zoveelste keer: Dit is dus gevaarlijk als je eraf valt omdat je voet geen ruimte heeft om mee te gaan omdat de beugel vast zit.

Blame not on me!!!!!!

Ik rij hier dus ook niet mee!
Het was ook maar een idee die ik wel eens zie die goed schijnt te helpen.
Zelf heb ik er nog NOOIT mee gereden en ben dat ook niet van plan.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:29

goed je benen ontspannen, kuit uitdrukken en jezelf aanleren om met de binnenkant van je kuit aan te sporen.

verder knieen klemmen en met je kuitaansporen ja Lachen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:40

Anoniem schreef:
Blame not on me!!!!!!

Ik rij hier dus ook niet mee!
Het was ook maar een idee die ik wel eens zie die goed schijnt te helpen.
Zelf heb ik er nog NOOIT mee gereden en ben dat ook niet van plan.

OK dan! Gelukkig.............

Rowan15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 11:37

jaa met die stro touwtjes..dat ga ik dus niet proberen met die van mij... Dat vind ik wel erg gevaarlijk

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:28

Ik heb dat geprobeerd op mijn pony, sporen bandjes tussen de beugel en de singel, maar vond het niet nuttig. Hulpen achter de singel gingen bijna niet, vond het heel onhandig, ben na 1x meteen gestopt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:35

ik ken iemand en die deed plakspul aan de bovenkant van der laars...
je kunt je benen dan wel bewegen maar moeilijker..

tja ik heb gezien dat ze t erop smeren, maar of t echt helpt ik heb geen idee,,
volgens mij is dit gewoon hulpmiddel wat niet helpt, maar ik vond t de moeite om hier neer te zetten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:57

mijn oma bond mij idd altijd vast met strotouwtjes...dus beugel aan singel. Afwisselend met toen 10 guldenbriefje en een stok achter mijn rug...zo heb ik leren rijden...en veel doorzitten en zonder zadel...je wil niet weten hoe vaak ik er toen afgekletterd ben en gevloekt heb op mijn oma...maar dankzij mijn oma kan ik nu tenminste fatsoenlijk blijven zitten en bokkensprongen uitstekend opvangen....je moet gewoon even hard voor jezelf zijn...ik rijd af en toe nu ook nog op de harde manier...ff doorbijten maar wend vanzelf!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:59

en tuurlijk is het wel gevaarlijk...maar of je beugel nu vastzit of niet...als je je paard aan de longe hebt dan heeft er altijd iemand controle om te voorkomen dat je paard aan de kletter gaat...en je moet er ook niet mee gaan springen of buitenrijden...duuh!! je kan altijd blijven hangen in de beugel...maar met vastbinden is dit idd risicovoller...maar je moet toch wat??

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:29

Papiertje tussen je knieen... of bierviltje idd.
Of gewoon veel op paarden rijden die ieder moment kunnen 'uitbarsten', of meer zonder zadel en beugels rijden, en aan je zit werken. Succes!

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 17:30

probeer met de vorm van het zadel mee te gaan, te volgen met je been.
Je been ana je paard te leggen...
Succes ermee...
rgoetjes Lin

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:43

jah bierviltjes deden wij ook wel eens.. en spellejes met glazen water en dan doorzitten en degene met t meeste water in zn glas had dan gewonnen..

ik heb zelf leren door zitten door mijn toemalige pony en ik er op...
een half uur draven op een kaal zadel.. en zonder teugels..
nou geloof me dan leer je ook wel doorzitten

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:04

Beugels onder je zadelbladen doen. En veel oefenen met zitten...hakken uitdrukken. En zeker niet je knieen tegen het zadel duwen, dat is n rem. Gewoon er tegen aanleggen, niet klemmen zeg maar.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:57

Volgens mij kun je allemaal handigheidjes zoals bovenstaand uitvoeren maar als je als een aap (bij wijze van spreken) op het paard zit dan kun je echt je benen niet stilhouden. Zorg ervoor dat je houding goed is. Rechtop in het zadel, benen mooi laten afhangen, rechte rug, mooi voor je uit kijken, probeer je tenen zoveel mogelijk naar voren te laten wijzen door vanuit je heupen je benen langs het zadel af te laten hangen, evenveel gewicht op je zitbeenknobbels en stijgbeugels.
Probeer je in te beelden dat je bij wijze van spreken Anky bent. Maak jezelf lang. Er moet een denkbeeldige verticale lijn vanaf je schouders, via je heup naar je hak lopen.
Met een correcte houding kom je al heel ver.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:05

je moet je denk ik niet te veel op je benen richten. Ga lekker zonder zadel zadel rijden en probeer je onderrug goed te ontspannen. Let er ook op dat je niet continu aandrijft. Je paardje moet snel aan het been zijn waardoor je geen kracht hoeft te zetten met je benen. Je kan ze dan mooi laten hangen als het ware. Het belangrijkste is denk ik de ontspanning, als je niet relaxed zit kan je ook je benen niet stil houden. Probeer ook eens je beugelmaat te veranderen, sommige mensen kunnen goed met lange beugels rijden, andere hebben veel aan wat meer steun wat kortere beugels. Ook zou je eens kunnen proberen met een ander zadel te rijden, misschien eentje die meer opgevuld is. Dan zit je rechterop en dat scheelt ook. Succes ermee!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:28

porscherider schreef:
Volgens mij kun je allemaal handigheidjes zoals bovenstaand uitvoeren maar als je als een aap (bij wijze van spreken) op het paard zit dan kun je echt je benen niet stilhouden. Zorg ervoor dat je houding goed is. Rechtop in het zadel, benen mooi laten afhangen, rechte rug, mooi voor je uit kijken, probeer je tenen zoveel mogelijk naar voren te laten wijzen door vanuit je heupen je benen langs het zadel af te laten hangen, evenveel gewicht op je zitbeenknobbels en stijgbeugels.
Probeer je in te beelden dat je bij wijze van spreken Anky bent. Maak jezelf lang. Er moet een denkbeeldige verticale lijn vanaf je schouders, via je heup naar je hak lopen.
Met een correcte houding kom je al heel ver.

die handigheidjes zorgen er dus voor dat je rechtop gaat zitten..
uik bedoel als je een glas water hebt en ja gaat voorover hangen blijft er echt geen water in je glas ja..

en aan de longe kun je een zitlesje/trainig doen,, zo hoef je je alleen maar te concentreren op je zit en niet op je paard

Snoepie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:50

Een tijdje zonder zadel rijden kan ook erg goed helpen

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:10

Assiej schreef:
goed je benen ontspannen, kuit uitdrukken en jezelf aanleren om met de binnenkant van je kuit aan te sporen.

verder knieen klemmen en met je kuitaansporen ja Lachen

Als je je knieën klemt gaan je onderbenen juist zwabberen. En das nie goe he...
Als je minder steunt op je beugels en je bovenbenen ontspant helpt dat al een stukje. Enne, veel oefenen want het gaat nooit zomaar in ene Pling