Ligt het nou aan mij of...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oekie

Ligt het nou aan mij of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 21:05

Hoi,
Ik heb altijd problemen om paarden en pony's aan de teugel te krijgen.
Het is me eigenlijk nog nooit gelukt
Ligt dat nou aan mij of aan de manege pony's?
Ik heb ook een verzorgpony maar die vind aan de teugel rijden niet echt leuk...
De vorige persoon die haar bereed belande toen in de moestuin Nagelbijten / Gniffelen alleen de eigenaar lukt het om haar aan de teugel te krijgen.
Dus op haar kan ik het ook niet echt leren Scheve mond ( de pony dan Tong uitsteken )
Heeft iemand mischien tips???
Want ik zit er wel een beetje mee...
Niet dat het echt belangrijk is het aan de teugel rijden maar mischien doe ik dan wel meer dingen fout Verdrietig
Please help!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:07

Sorry, maar ik denk dat het aan jou ligt.

Als je eenmaal het 'gevoel' hebt hoe het moet, dan lukt het je eigenlijk wel om vrijwel elk paard aan de teugel te rijden.

Mijn tips: staar je niet blind op dat ge-aan-de-teugel. Ga rechtrichten, stelling, paard lekker soepel maken, enz... En op een gegeven moment rij je zo aan de teugel, zonder dat dat ook maar je hoofddoel was. En het ís ook geen hoofddoel.
Het is niet iets wat MOET, en verwar als je blieft nooit het 'aan de teugel' met 'in de krul'. Want dat laatste is totaal niet knap, alleen maar een manier om je paard de vernieling in te rijden. Aan de teugelrijden is heel wat meer als een mooi gebogen halsje.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:08

als andere kinderen op de manege het wel kunnen op die pony's dan is er iets bij jou fout. mij lukte dat eerst ook helemaal niet. maar nu moet ik steeds op dezelfde pony en ik weet wat die doet en dan gaat het veel makkelijker dan dat je steeds op een andere pony rijd. (dat vind ik teminste) maar zet mij op een vreemde pony en het lukt niet zow 1.2.3 ik ben er gewoon niet goed in. maar ik probeer het wel steeds en het gaat ook steeds beter.
gewoon blijven proberen zou ik zeggen. dat heeft mij wel geholpen. Pling *LOL*

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:11

Veel amnege pony's gaan/willen niet aan de teugel, af en toe begrijpelijk... Mss heb je de verkeerde pony's om op te rijden voor wat jij wilt, mss ligt het aan je zelf??? Ik kan dit niet beoordelen vvan achter de pc maar mss kun je de eigenaar vragen hoe die dit doet.

Poofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:34

Ik denk idd ook dat je aan anderen/de eigenaar moet vragen of de pony's het gewend zijn. Als de pony's het niet gewend zijn en jij bent er ook nog niet zo ervaren in, heeft het geen nut om je er op te richten. Zijn de pony's het echter wel gewend kan je vragen of een instructuur of iemand je even wil helpen.. succes!!

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:43

Aan de teugel rijden is niet het belangrijkste als je het prima vindt om 1x in de week een uurje rond te hobbelen. Maar ben je zelf een beetje ambitieus, dan wil je dat natuurlijk graag leren.
Als je dat nog nooit eerder hebt gevoelt en dus gedaan dan is het fijn als iemand je daar een keer bij helpt. Vraagt het je instructrice. Als je het eenmaal een keer hebt gevoelt dan weet je wat het is en kan je ernaar toe werken.
Het allerbelangrijkste: altijd eerst been eraan en dan pas begrensen met je hand. Aan de teugel rijden gaat altijd vanuit het voorwaartse.
Succes OK dan!

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:35

carola schreef:
Sorry, maar ik denk dat het aan jou ligt.

Als je eenmaal het 'gevoel' hebt hoe het moet, dan lukt het je eigenlijk wel om vrijwel elk paard aan de teugel te rijden.

Mijn tips: staar je niet blind op dat ge-aan-de-teugel. Ga rechtrichten, stelling, paard lekker soepel maken, enz... En op een gegeven moment rij je zo aan de teugel, zonder dat dat ook maar je hoofddoel was. En het ís ook geen hoofddoel.
Het is niet iets wat MOET, en verwar als je blieft nooit het 'aan de teugel' met 'in de krul'. Want dat laatste is totaal niet knap, alleen maar een manier om je paard de vernieling in te rijden. Aan de teugelrijden is heel wat meer als een mooi gebogen halsje.

ik heb ook niet als hoofd doel een paard/pony aan de teugel te krijgen.
Maar ik zit al best lang op paardrijden en dan is dat wel een soort van uitdaging, als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder bedankt voor de reactie je Haha! en de rest natuurlijk Tong uitsteken