Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

), meestal ongeacht wat de ruiter daar van vindt.
!
: volgens mij is het niet zo dat een paard dat achter de teugel loopt altijd 'met zijn mond op zijn borst plakt' 

Oscar schreef:Ik ben het voor een heel groot deel met je eens, Shanna.
Een kleine 'maar'.....: volgens mij is het niet zo dat een paard dat achter de teugel loopt altijd 'met zijn mond op zijn borst plakt'
Dat zou het herkennen van de achter de teugel lopen een stuk makkelijker maken, maar volgens mij ligt het net iets genuanceerder.
Het verradelijke zit naar mijn mening juist in het feit dat er ook paarden zijn die achter de teugel lopen, maar niet met hun mond op hun borst geplakt zitten
Sommige paarden zijn zo handig in 'verstoppertje spelen' dat je eigenlijk pas merkt dat het paard achter de teugel loopt op het moment dat je een andere houding of ander tempo vraagt.
Als je twijfelt en je krijgt een reactie in de trant van "al onze medewerkers zijn bezet, probeer het later nog eens", dan weet je dus zeker dat er iets niet goed was
windhond schreef:Oscar sorry hoor het was alleen maar goed bedoeld maar schijnbaar wordt op dit forum eerst van het negatieve uitgegaan.
er zitten intressantje feitjes tussen.
en jaa het helpt hoor ., mijn paard loopt nu nooit meer erachter gelukkig
dussz . kuszzz my
Natasha schreef:Bedankt Elaine.
Dit haal ik dus uit je links:
Loodlijn
De loodlijn is een denkbeeldige lijn die vanuit de nek van het paard recht naar beneden loopt. Voor een optimale werking van de teugels is het belangrijk dat het paard zijn hoofd in de juiste houding houdt. Hiervoor moet het zijn neus en kin net iets voor de loodlijn houden. Als het hoofd zich te ver naar voren bevindt, is een paard tegen de hand. Houdt het zijn hoofd, mond en kin achter de loodlijn, dan noemen we dat achter de teugel lopen.
Oe, wat bedoelen ze hier nou weer met mond en kin. Want ik ben het er niet mee eens, dat dat de definitie van achter de teugel rijden is. Zoals al eerder gezegd, sommige mensen rijden de paarden expres achter de loodlijn, maar niet achter de teugel.
Maar t is allemaal wel ingewikkeld idd.
Natasha schreef:Bedankt Elaine.
Dit haal ik dus uit je links:
Loodlijn
De loodlijn is een denkbeeldige lijn die vanuit de nek van het paard recht naar beneden loopt. Voor een optimale werking van de teugels is het belangrijk dat het paard zijn hoofd in de juiste houding houdt. Hiervoor moet het zijn neus en kin net iets voor de loodlijn houden. Als het hoofd zich te ver naar voren bevindt, is een paard tegen de hand. Houdt het zijn hoofd, mond en kin achter de loodlijn, dan noemen we dat achter de teugel lopen.
Maar t is allemaal wel ingewikkeld idd.