Dit wordt mijn eerste post! Ik lees hier al wel een tijdje, maar van posten is nog niks gekomen maar nu heb ik even jullie raad nodig

Ik heb sinds een half jaar een verzorgpaard. Een KWPN-ruin van 7 jaar oud. Hij is heel erg slecht ingereden en ik ben nu met de eigenaar bezig hem op het rechte pad te krijgen.
Hij bokt echt heel erg veel tijdens het rijden. Het is niks medisch,en het ligt ook niet aan het zadel, dit hebben we namelijk al uitgebreid laten controleren. Het ligt echt heel erg aan zijn bui en aan zijn voedsel wat hij doet, het is echt een heel fris ding. Dus de ene keer is er niks aan de hand, de andere keer wil ie je dr zo snel mogelijk vanaf hebben.
De galop is altijd al een ramp geweest. Hij springt zowiezo heel erg moeilijk aan in galop (gaat eerst keihard) en dan pas gaat hij in galop wat voor het grootste gedeelte bestaat uit keihard bokken. Ik ben er dus ook nog nooit op blijven zitten in de galop.
Nu krijg ik sinds 2 maanden privéles, eens in de 2 weken een uur en nu gaat het draven/stappen echt geweldig. Achterhand er eindelijk onder en hij heeft nu weinig kuren... Ik galoppeer alleen nog steeds niet omdat ik én er bang voor ben én er nog geen les in krijg.
Nu mijn vraag. Zou ik mijn instructeur moeten vragen of hij me daar bij wil begeleiden of moet ik daar nog even mee gaan wachten? Het gaat nu wel erg goed in de draf maar ik heb geen idee of dat met de galop ook zo zal zijn. Jullie tips voor me? En als jullie vinden dat ik moet gaan beginnen met galoperen, hoe moet ik het dan aanpakken?
Groetjes Kim