springen.....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tizzy

springen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 19:42

Ik vindt springen harstikke leuk. maar ben soms bang om te vallen met paard en al.ik spring zoiezo niet in galop want dat vindt ik al helemaal eng .ik ben nog nooit gevallen.als ik spring knijp ik me vast dat is wat ik juist niet moet doen,en dat deed ik de laatste keer niet en dat ging beter.maar ik durf nog steeds niet niet iets hoger te springen. ik heb ooit 1. m gesprongen en toen vondt ik het nog niet eng , weet niet hoe het komt dat ik het eng vindt hebben jullie tips???
Laatst bijgewerkt door tizzy op 18-01-05 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:45

Misschien hebben we tips als we kunnen lezen wat er staat Haha!

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:06

Misschien een betrouwbaar paard/pony zoeken om op te beginnen, eentje die veel ervaring heeft op springgebied, en dan laag beginnen en het langzaam opbouwen???
Zou het anders ook niet weten, denk dat je er vanzelf wel overheen komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:09

Inderdaad

Met pony beginnen waarvan je weet dat hij graag springt.
Dwing je ook niet om echt hoog te moeten springen.
Eerst plezier en vertrouwen hebben in het lagere, dan komt dat hogere langzaam aan wel.

Succes.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:23

ga volledig akkoord met was ze hier boven zeggen.

paardje of pony die je volledig kunt vertrouwen en rustig aan opbouwen. neem ook een lesgever die je vertrouwt en die je vertrouwen kan geven Knipoog

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:22

een vriendin van me heeft het zelfde probleem...haar pony houd van spring maar ze vertrouwt hem niet en daar door weigert het paard telkens en toen ben ik erop gegaan want zei dacht dat het aan hem lag en toen gaf ik het paard vertrouwen en toen sprong die 90 cm met hem toen zei ik dat het nooit aan hem lig als die van springen houd maar aan der zelf.....

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:26

je moet eerst je pony meer vertrouwen. Hij moet jouw ook kunnen vertrouwen, dus ik zou ook op een ander paard eerst proberen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 22:20

ik heb ook een tijd alles gesprongen wat er voor mijn neus werd gezet maar een tijdje geleden durfde ik bijna niets meer. Nu heb ik weer vertrouwen in mijn paardje en heb ik er geen last meer van.
Waarom ben je bang, omdat hij te snel gaat of omdat hij vaak vervelend doet? Dan moet je eerst dit oplossen zodat je niet meer bang bent.
Btw, ik heb op errug veel paarden gereden en met maar 1tje ben ik gevallen samen met hem, kwam omdat ie niet oplette waar hij zijn pootjes neerplantte. Gewoon laag beginnen met galopbalkjes enzo en als je het eng vind stoppen. (vanuit galop springt stukken makkelijker als vanuit draf hoor! Tong uitsteken )

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 20:28

ja ik heb een betrouwebare pony hoor en springen vindt ze ook leu maar ik ga het binnenkort weer proberen

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:34

Een betrouwbare pony, goede instructeur.

gewoon laag beginnen en rustig opbouwen.
Paard rustig zijn beweging laten maken en hem daarbij niet in de weg zitten, probeer te ontspannen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:55

Ik vond het vroeger ook best eng. Uit draf ging alles wel maar uit galop ging te ver. Ik ging thuis eerst balkjes galoperen en dan steeds hoger. Uiteindelijk maakt het me nu niet meer uit hoe hoog het is.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:52

hoi ik begrijp precies wat je bedoelt een vriendin van mij heeft het zelfde probleem maar het gaat nu een stuk beter je kan het beste kijken in welke ganga van het paard je het lekkerst zit mijn paard loopt erg vlak in galop maar in draf hobbelt ze erg dus daarom ging ik meestal in galop dan heb je het idee dat je steviger zit maar ik vraag me af bij jou ben je gewoon bang om eraf te vallen of ben je bang dat je paard weigerd ?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:08

Misschien moet je eerst 7x van je paard vallen ;p dat is toch zo'n soort regel? hehe neey flauw Knipoog ik zou gewoon blijven oefenen tot dat je vertrouwen krijgt in jezelf en in je pony. probeer je te ontspannen .. en als je het echt niet leuk vind dat zou ik gewoon niet meer springen.. je doet het voor je lol dus niet stresse Knipoog Succes!