In elk geval heb ik vorige week voor het eerst met martingaal gereden, ik heb er nl. een aangeschaft omdat mijn paard nogal eens wil gaan miepen met zijn hoofd als hij het ergens niet mee eens is, en dan is een martingaal natuurlijk ideaal omdat deze in normale positie niet werkt, alleen als 'ie begint te miepen met zijn hoofd.
Nu had ik 2 dagen met martingaal lekker gereden en heb hem er toen afgehaald omdat ik dressuurles had, hoeft natuurlijk niet maar het plaatje he
. Toen liep hij al veel minder lekker, hij heeft totaal niet gemiept met zijn hoofd maar wilde gewoon veel minder goed nageven en zijn hals gebruiken.Gewoon niet bij nagedacht en de volgende dagen ook zonder martingaal gereden. Ook toen heeft hij niet meer gemiept met zijn hoofd ik denk dat de martingaal toch gewerkt heeft oid, maar toch ging hij weer niet lekker door de hals en de stelling was ook niet geweldig.
Nu was er gisterravond wedstrijd bij ons op stal en moest ik dus in de buitenbak rijden. Toen maar weer de martingaal omgedaan omdat Racer en de buitenbak samen geen goede combinatie is, en verrek, ik zat er net 10 minuten op en ja hoor daar kwam de stelling weer. Ook ging hij weer lekker door de hals
.De martingaal er vandaag aan laten zitten en weer heerlijk gereden.
Toch apart, dat hij met martingaal beter loopt als zonder?
Ik heb nog extra mensen laten kijken of hij niet te strak stond, als dat zo zou zijn zou het logsich zijn dat hij beter nagaf, maar nee hoor, bij allen die gekeken heben was de conclusie dat hij eerder los zat. (en dat was ook de bedoeling, ik ben als de dood dat hij onderhalsspieren gaat ontwikkelen door een te strakke martingaal).
Ik kan dus verder geen oorzaak vinden dat hij er beter mee loopt, of zou ik zelf dénken dat hij er beter mee loopt

!
.... Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks