Afstand in-uitjes?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekbram

Afstand in-uitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 19:04

Hej!
Ik ga straks rijden en dan wou ik in-uitjes oefenen
maar welke afstand zit daar nu precies tussen?
Ik heb een Grote D-pony/kleine E-pony
Wie weet ong. de afstand?

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:18

Hoi
Bij paarden is de afstand vanuit draf 3 meter tussen de uitjes. neem je de uitjes in galop, dan moeten ze op ongeveer 3.50 m staan. Ik denk dat je voor een d pony de uitjes een halve stap tot een kwart stap terug kan zetten. Dus dan kom je ongeveer op vanuit draf 2.50, 2.75m en vanuit galop 3,25m Misschien dat een grote maat pony het vanuit galop ook op dezelfde afstand kan als bij paarden. Voor mijn paard zet ik de uitjes zelfs verder uit elkaar vanwege haar ruime passen.
Slim is om iemand bij je te hebben die kan zien of de uitjes te breed off te eng staan, maar gangbaar is 3 meter vanuit draf en dus 3,50 vanuit galop. Veel plezier.

Heb je trouwens al eens uitjes gesprongen? Begin dan met maar twee uitjes en niet met meer, je zult er snel achter komen dat uitjes springen heel anders is dan een enkele hindernis.

Groetjes

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:39

wij zetten de in-uitjes altijd op 3,20 m bij onze paarden (galop).

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:03

Een in-uitje doe je toch altijd vanuit galop springen.Wij zetten hem op 3 meter uit elkaar voor een e-pony.Je kan ook de eerste een kruisje van maken en de tweede een balk op de grond leggen en dan kun je even kijken of de afstand goed is.Daarna kun je van de tweede ook een kruisje maken.Ik spring zelf altijd 1 in-uitje maar heb met springles laatst 2 in-uitjes gesprongen.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 21:46

Oke!
Bedankt he!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:09

Ja ik doe in-uitjes ook altijd in galop en pak meestal 3 meter en voor wat grotere groene paarden ietsjes ruimer.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:14

3 meter maar dat is per paard/pony verschillend. sommige e-pony's hebben een paardengalopje en paarden kunnen soms erg kort gaan galopperen of juist breed daarom is het goed wat monsera zegt om vooraf even laag de afstand te meten met kruisje - balkje...zo voorkom je ongelukken. Maar voor jezelf is het ook niet verkeerd om je pony te laten aanpassen op de hindernis...zet je ze ruim, dan ruimer laten galopperen, zet je ze krap dan bij je houden. Zo kun je afwisselen en leer je ook het schakelen en het tellen van de galopsprongen...

daantjuhhh

Re: Afstand in-uitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:57

ik doe er altijd een balklengte tussen...

die zijn standaart precies 3 meter, en dan neem of laat ik t in uitje een paar x nemen en veruim of verklein m afhankelijk van t paard/pony

Kylan

Re: Afstand in-uitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:02

Ik zet ze zelf altijd op 3 meter voor mn e-pony, maar er zijn er ook die met een groot paard de in-uitjes op 2,5 meter zetten. Dan moeten ze nog meer omhoog springen, het is zwaarder werk.