Travers probleem

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loutje

Travers probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 17:50

hallo allemaal!
Ik rijd al een tijdje m2, en de travers gaat nog niet altijd zoals het moet.....
Vaak komt hij nog niet genoeg met zijn achterhand naar binnen (hij wil niet altijd goed buigen om mijn been)....En als hij dan goed buigt, vind ik het weer moeilijk om zijn hoofd in de goede richting uit te laten kijken!
Ook komt hij terug in tempo....
Heeft iemand tips?
(ik krijg ong. 5en en 6en voor mijn travers)

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:32

Mijne doet de travers fijner als ik het over bijvoorbeeld de AC lijn doe. Dan buigt ie makkelijker en loopt fijner door. Als ik het langs de kant doe heeft hij de neiging om daar heel erg aan te 'plakken' als het ware. Je kunt ook eens in een volte de kont naar binnen rijden zo kun je de buiging ook oefenen en het gaat vaak makkelijker. Of van tevoren iets extra inbuigen waardoor de travers ( waarin je dan dus iets minder kunt buigen) makkelijk wordt. Zorg ervoor dat je voor je de travers rijd voldoende impuls hebt, dat betekent dus niet dat je hard moet gaan want dan is het nog lastiger.

Osita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 04:47

Zo te horen vindt hij het erg moeilijk te buigen in de lendenen. Deze zal je inderdaad met traver op de voltes soepeler kunnen maken.
Let wel dat je paard goed om het binnen been heen gebogen blijft. Zo te horen zal je meer met dit been door moeten komen om hem zo aan de voorkant ook rechter te krijgen.

Op de volte met druk op het binnenbeen. Buitenbeen naar achteren plaatsen (weet je natuurlijk) en helpen met een lang zweepje om de achterhand te stimuleren (vriendelijk)..Let wel op de begrenzing op de buitenschouder!

Hoe gaat het dan met de keertwendingen?

Succes!

loutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 18:33

heeey!
wat grappig zeg de vraag: hoe gaat het met de keertwendingen
want ik begreep precies wat je bedoelde...
Want kijk als de travers niet gaat, dan gaat het ook moeilijk met de keertwendingen en jah dat klopt ook OK dan!
Maar mijn keertwendingen zijn al stukken vooruit gegaan, ik krijg nu 6en of 5en in plaats van 4en of 3en Lachen
Maar travers vindt hij 1 kant op erg moeilijk!