Ik heb veel gelesd met hem en al snel kwam ik er achter dat het een heel moeilijk "goed"paard met veel kwaliteiten waren, maar of ik er ooit echt een combinatie mee zou worden..we gingen wel fanatiek op wedstrijd, maar dat was vaak een hel, mensen vergeten ons denk ik ook niet meer zo snel....
Hier kwam hij net uit de trailer en wilde ik een mooie foto van hem maken, meneer was helaas weer heel erg fris en ik had de grootste moeite hem rustig op het terrein te houden…

Toen we weer thuis kwamen, kon ik toch wel een beetje trots op hem zijn, hij was wel vreselijk maar zoals altijd, hoe erg hij ook is en hoe bang ik van hem werd en hoe zeker ik wist dat ik hem wilde verkopen, was hij er in de ring dan wel weer en haalden we weer een winstpunt met als commentaar van bijna elke jury: leuke groeiende combinatie…. Waarvan ik dan dacht je moest eens weten.

het hele probleem met dit beestje was, dat ik helemaal gek op hem was, ik vond hem zo leuk en die uitstraling van hem, dat deed het hem gewoon…

we gingen ook vaak het pas met hem af, het ziet er allemaal zo fijn uit en zo gewoontjes, maar er is een heel groot gevecht aan vooraf gegaan, daarom zijn de fotos zo byzonder voor mij…

dit was dan zo moment dat ik dacht hij gaat nooit meer weg, hij is fantastisch en het gaat goed, ik kan hem weer vertrouwen….

hoe erg ik Robin ook niet vertrouwde, een vrouw bij mij op stal wist me over te halen mee te gaan naar zoetermeer, naar het westbroekpark. Ik heb dat gedaan en hij gedroeg zich redelijk tot goed…1x ging hij er enorm vandoor omdat we galopeerde en opeens een hond de bosjes uit kwam, maar verder was hij weer erg lief

Het ging steeds slechter met ons, ik heb een trap tegen mijn hoofd gekregen van Robin, tijdens het longeren, het paardje kon er niets aan doen en ik in principe ook niet, alleen vanaf dat moment ging het steeds slechter…
Het vreemde was dat op wedstrijden, ik niet normaal kon inrijden, hij was echt vreselijk gevaarlijk, hij bokte en steigerde als een idioot, maakte hele onverwachtse sprongen en plakte aan andere paarden vast, ik werd zo ongelofelijk bang voor dat paard dat ik me bijna uit wilde laten schrijven op wedstrijd, maar ik werd omgeroepen, ik dacht dit is zijn laatste kans, en ik ging de ring in, op dat moment veranderde hij weer helemaal en liep hij de sterren van de hemel we werde 2x 2e met dubbel winst… heel vreemd, maar thuis durfde ik niet op hem te zitten, ik was heel bang en hij wist dat hij bij mij alles kon doen, ik heb extra les genomen hem door mensen laten rijden, het maakkte niets uit… uiteindelijk heb ik hem te koop gezet en heb ik mariscara er voor terug gekocht… (lees profiel voor verhaal)
Mijn instructrise heeft hem toen gereden en verkocht

ik moest dit even van me af schrijven omdat ik het toch een heel leuk en byzonder paard vond en ik nog steeds ondanks alles heel veel van hem hou…het was gewoon heel oneerlijk dat het als combinatie niet klikte, maar i kheb er alles aan gedaan.. tevens als iemand weet van wie hij nu is, zou ik dat graag horen...
het is een jacardo x obelisk ruintje uit 1998
moeder is astella
liefs melissa
... op robin kijk ik anders terug omdat het gewoon niet klikte, ik weet dat hij de kwaliteiten had, anders win je niet zonder ingereden te hebben en niet voorbereid te zijn.... ik ben ergens wel trots dat hij ooit van mij geweest is...