, dus ik vroeg me af wat jullie zouden doen als je paard dit deed
? Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
, dus ik vroeg me af wat jullie zouden doen als je paard dit deed
? 
Geen scherper bit!! Wat valt me dat tegen van de forumbezoekers. Zodra er problemen zijn wordt er als antwoord gegeven: hang er een scherper bit in.

:Dvoor het zelfde geld gebeurt er wat met jou of je paard
Heinekengirl schreef:Volgens mij gaat een paard alleen maar harder rennen en het bit vastpakken als je 'm een ruk in z'n bek geeft. Dit alleen maar als schrikreactie. Bovendien verpest je er z'n mond mee, wordt 'ie er gestressed van, en gaat 'ie minder en minder makkelijk nageven.
Ga gewoon goed les halen, dat is de enige optie. Een goede instructeur/instructrice kan jou echt wel met dit probleem helpen, en het oplossen. Hij/zij heeft heel wat meer ervaring en kennis dan jij.
En met een paard pijn doen berijk je gewoon he-le-maal niks, liesje_waal.
Als ik jou zou hoor heb ik alvast medelijden met Nero
dus wil je eerst goed lezen voor dat je iets zegt wat nergens op slaat
)... Hij gooit dan z'n hoofd omhoog en blijft even rennen (tenminste, die van mij
) dan kun je 'm gewoon rustig terugnemen, zonder te trekken
. Paardetandarts is geweest hij had haakjes op z'n kiezen en die prikte in z'n wang en dat doet natuurlijk zeer
!!!! En rij hem trouwens alleen op m'n zit en been heb teugels altijd losjes hangen dus daar lag het niet aan..... Maar ff terug waar ik was gebleven. Als hij niet op m'n zit terug kwam trok ik een klein beetje aan de teugels en dat deed natuurlijk zeer dus pakte hij z'n bit vast en ging als nog rennen
. Dus alles is nou op gelost
geen problemen meer.