Fairie heeft les met Ginger (en nog Opera)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Fairie heeft les met Ginger (en nog Opera)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 18:57

Normaal rijd ik eigenlijk bijna altijd op Opera, zeker de laatste tijd. Maar die had vandaag vakantie (fijne vrijedag op de wei), dus even buiten een fototje van haar gemaakt, en toen Ginger gereden Haha!

Opera is een KWPN merrie van 1.71m uit 1996.
Haar pappie is Dageraad. Haar mammie Iris.
Pappies pappie is G. Ramiro Z en mammie is Toverfee.
Mammies pappie is Stornello XX en mammie is Utali.

Afbeelding
Afbeelding

En Ginger:
Ginger (waarschijnlijk) Trakehner merrie van 1.61m uit 1984.
Beginners kun je er op zetten, die rijden er zo mee weg.
Dingen als wijken, galop changement kan ze inprincipe wel, maar zijn nooit bevestigd geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij was lesgeef-mevrouw Heike ook aardig tevreden. Ik zelf ook wel. De laatste keer dat ik Ginger had gereden is al weer een flinke tijd geleden.

Ginger is al wat ouder en een beetje stroef, dus ze heeft best moeite met oefeningen maar ze werkt wel heel braaf en probeert alles te geven.

Na een aantal keer een galop changement te proberen waarbij ze overkruist oversprong is het ook nog een paar keer goed gegaan.

Ook het wijken (laatste paar foto's) ging opzich best redelijk, al is dat niet af te zien aan de foto's Tong uitsteken

Commentaar is heel fijn, als het opbouwende kritiek is.
Mijn houding is niet waarvan je zegt 'wowie', dat weet ik. Daar kamp ik al mee zo lang als ik paardrijd Haha! maar ik moet wel zeggen dat het flink verbeterd is!

En bedankt Paulien (Rainie) voor het maken van de foto's Haha!

annefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:01

Mooie foto's en dan baal ik wel dat ik niet meer kan rijden maar ook wel heel leuk om dit te zien en jouw er plezier in zie hebben.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:13

He wat leuk om foto's van jouw te paard te zien. Volgens mij... had ik die nog nooit eens gezien!
Leuk paard rijd je trouwens

irvyarabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:15

Ik vind dat je Haar erg netjes rijd! ziet er goed ontspannen uit..

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:46

Ziet er netjes uit, lekker ontspannen Lachen
Opera heeft wel een leuk hoofdje zeg!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:02

ziet er best goed uit, je houding is mwah mwah maar waarschijnlijk moet je ook steeds op een ander zadel/ paard dus dat is toch anders..

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:02

Zooo.. ik herkende je niet eens! Haha!
Mooie foto's. Ziet er iid erg ontspannen uit.
Teentjes naar binnen. Tong uitsteken

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:11

voor zover ik het kan zien Knipoog vind ik je houding helemaal niet zo slecht! vind je best netjes zitten..
het rijden ziet er ook lekker uit Lachen

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:11

Ziet er netjes uit zeg!! Leuk paard!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:52

Zeker, wisselende paarden is lastig. Maar het zadel waar ze vandaag op reed is wel een heel goed en fijn zadel. Het is en dressuurzadel van KN dacht ik.

Och ja.

Ginger deed goed haar best. Somige dingen waren toch wel erg lasig vond ze zelf. Maar ze probeerde het wel. Het enige verzet af en toe was haar staart.

De changementen gingen idd op een gegeven moment goed. Ze is niet zoals Lunita die ZZ heeft gelopen en waar alles bijna vanzelf gaat. (de ruiter moet het er wel uitrijden hoor) Ginger heeft M gelopen maar de oefeningen zijn allemaal niet bevestigd. Het was wel goed om te zien dat Ginger duidelijk verbeterde en Mireille natuurlijk ook.

Mireille is nooit tevreden. Ze zegt altijd dat het slecht ging. Maar vandaag kon er toch wel iets positiefs uitkomen. OK dan!

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:21

Leuk zeg?
Hoe heb je die foto's zo licht gekregen?
Flits gebruikt?

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:24

Ziet er netjes uit, leuke foto's! OK dan!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:55

Nou dat ziet er toch hardstikke netjes uit Haha!

En zo te lezen is lesgeef mevrouw Heike ook tevreden Knipoog

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:18

Leuke foto's zijn het geworden Paulien! Je ziet mij op een foto der nog een heel klein stukje achter. Haha!
Ik vond het er super netjes uitzien Mireille! Er zijn niet veel mensen die dit uit Ginger krijgen Lachen

Ennem, toevallig ook nog wat meer foto's van mij gemaakt? Schijnheilig

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:20

wat is changement Bloos Verward

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:25

Ziet er leuk uit hoor Haha!
Nadat je niet zo vaak op haar rijdt , vind ik het er netjes uit zien Lachen
Die oogfoto is ook erg mooi

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 23:24

Jee ik herkende Ginger helemaal niet! Bloos!
Heb een aantal jaren geleden ook op manege Mierlo gereden maar dat paard nooit zo netjes zien lopen! Je rijdt dr knap! Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 23:35

Mooie foto's. Goed gelukt zo in een binnenbak Lachen.

Je zit er mooi rechtop op en hebt haar volgens mij ook wel behoorlijk aan het lopen. Misschien je beugels wat langer? Nu zit je in 'stoelzit' op een aantal foto's.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 23:45

mooie foto's.. mooi paard ook, helemaal mijn type...
loopt erg netjes en zeker voor de leeftijd..

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 00:14

Hey Miertje, ik wist niet dat je foto's had laten maken Tong uitsteken Had je daarom Paulien mee Tong uitsteken

Maar ze liep lekker ontspannen wat ik van je les heb gezien. Ze was goed op dreef vandaag Lachen
Je ziet Jim ook afentoe in het beeld met zijn hippe bandages Knipoog

Commentaar: Je teentjes, maar dat wist je al Tong uitsteken

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 00:18

jantina"]
He wat leuk om foto's van jouw te paard te zien. Volgens mij... had ik die nog nooit eens gezien!
Leuk paard rijd je trouwens
[/quote]
Dit zijn niet de eerste foto's van mij te paard. Maar de laatste paar is al weer een flinke tijd geleden Lachen

Heike:
Het ging inderdaad vrij goed. Zeker denk ik al je bekijkt dat de vorige keer op Ginger al minstens een half jaar geleden is.

[quote="xXDjuukiejXx"]
Leuk zeg?
Hoe heb je die foto's zo licht gekregen?
Flits gebruikt?
[/quote]
Met de computer bewerkt, een flits haalt het zo ver niet.
Nu zijn de kleuren niet zo mooi, maar je ziet er er gebeurd, en dat is het belangrijkste.

[quote="Naomi21"]
Jee ik herkende Ginger helemaal niet! Bloos!
Heb een aantal jaren geleden ook op manege Mierlo gereden maar dat paard nooit zo netjes zien lopen! Je rijdt dr knap! Lachen
[/quote]
Ginger is een paard waar je iedereen op kunt zetten en ze loopt braaf haar rondjes. Echt een leer paard dus, iedereen rijd er zo mee weg.
Dat soort paarden zijn hard nodig, dus er zit niet vaak iemand op die al wat verder is. Eerlijk is eerlijk.
De afgelopen maanden rijd ik haast elke les (heb 2 keer per week les) op Opera, maar vandaag had ze een dagje vrij.

[quote="Apple"]
Mooie foto's. Goed gelukt zo in een binnenbak Lachen.

Je zit er mooi rechtop op en hebt haar volgens mij ook wel behoorlijk aan het lopen. Misschien je beugels wat langer? Nu zit je in 'stoelzit' op een aantal foto's.
[/quote]
Eerlijk gezegt ben ik al héél blij dat ik zo recht zit Haha! Dat zie je toch niet vaak bij mij. Voornamelijk door de dagelijkse pijn die ik heb in rug, schouders en nek heb ik toch snel de neiging om naar voren te duiken.
En inderdaad die stoelhouding, je hebt helemaal gelijk.
Ik was opgestapt met lange beugels, maar toen ik aan ging draven zat ik niet echt lekker.
Ginger neemt vrijwel kleine stapjes, een beetje terug gehouden. Als of ze heel voorzichtig loopt (moeilijk uit te leggen) daarbij kreeg ik een beetje het effect lichtelijk gelanceerd te worden. Het zat niet lekker.

Ik heb toen een slag in de beugelriemen gedaan en verder gereden, dat zak een stuk prettiger.
Toen ik het 'gehuppel' er uit had had ik eigenlijk wel de beugels weer langer kunnen maken, maar Ginger liep zo lekker door dat ik daar niet eens meer bij na gedacht had.

Ja en mijn tenen dan. Die vergeet ik nog wel eens. Voor zo ver ik me kan herinneren hebben die altijd al zo uitgestoken Haha!
Vroeger gewoon omdat het er niet echt ingestampt was dat die naar binnen moesten, tegenwoordig niet meer omdat het draaien van mijn enkels en andere gewrichten gewoon pijn doet en ik het niet vol houd Haha!

Even als mijn schouders. Ook hier hangen ze, soms zit ik weer in elkaar gedoken op Ginger.
Maar ik verhouding met hoe ik iets meer dan een jaar terug op een paard zat vind ik dat er al vrij veel is verbeterd. En dat merk ik, de paarden lopen makkelijker en ik heb zelf minder pijn na het rijden. Ja misschien banketstaaf, de huisarts heeft ook gezegt dat het eigenlijk misschien helemaal niet zo slim is... maar paardrijden is zo'n beetje het eenigste wat ik heb.
Na een aantal paardrij-inzinkingen wegens pijn en verschrikkelijke lessen omdat het gewoon niet ging heb ik ook ernstig een aantal keer overwogen om al het spul buiten te mieteren en er niet meer aan te denken.
Het paardrijden gewoon opgeven en vergeten. Maar ik ben blij dat ik dat toen niet gedaan heb.
Soms als het nu weer eens zo gaat als eerst (vrijdag avond bijvoorbeeld, les op Black Metal, ik kan gewoon niet door 1 deur met dat paard...) dan word ik kwaad en schiet het wel weer door mijn hoofd om dan naar Hans (eigenaar) te lopen en te zeggen dat ik niet meer kom, en dan gewoon de zaterdag middag er op in mijn bed blijf liggen.

[quote="Yvonniej schreef:
mooie foto's.. mooi paard ook, helemaal mijn type...
loopt erg netjes en zeker voor de leeftijd..

Ik vind Ginger ook leuk om te zien. Vooral door haar kleurtje.
Dat ze wat ouder is merk je wel. Ze heeft moeite met gewoon ontspannen en met ruime passen gewoon lekker doordraven.
Oefeningen die haar soepelheid kunnen bevorderen worden niet gedaan door de ruiters die er op zitten (vaak beginners, omdat het zo'n schat van een dier is) en dat merk je wel.
Des ondanks vind ik dat het inbuigen, het nageven en de oefeningen als het overspringen in de galop en het wijken vrij goed gingen.

Ze had ook hard gewerkt moet ik zeggen. Dus na het rijden heb ik goed uitgestapt en daarna heeft ze even gerolt in de bak.
Daarna naar stal gelopen, halstertouwtje er aan en een zweet deken op en nog wat rondes gemaakt in de kleine binnenbak, en soms nog snel een pluk hooi toegestopt. Tong uitsteken Toen lekker op stal gezet, zweetdeken af, gewone deken op en nog even een knuffel gegeven.

Bedankt voor alle leuke complimentjes trouwens, doet wel goed Lachen

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 10:17

Leuke foto's!! Ook super goed gelukt voor in de binnenbak! Het paardje loopt er lekker bij, het straalt kalmte uit, mooi Lachen

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 10:20

Ziet er leuk uit
En vind je dat je dr netjes rijd hoor Lachen

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:00

Wat me opviel is dat hij heel mooi vooruit kijkt, en kijkt waar je heen gaat OK dan!
De meeste mensen (waaronder ik Bloos ) kijken altijd naar het hoofd van het paard Haha! Maar jij dus niet, waardoor je automatisch ook rechterop gaat zitten
Ik vind dat je haar heel netjes aan het lopen heb!
Het ziet er ook heel erg ontspannen uit, en dat is heel erg leuk om naar te kijken! Lachen

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:03

Mooi paard!
Jammer dat de fotos een beetje donker zijn Lachen
Maar zover ik kan ziet ziet het er heel ontspannen uit Lachen