update topic beleren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marcelle

update topic beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 17:43

zoals een hele tijd geleden belooft, een update over mijn paardje waar wat problemen met het beleren waren. Hij is in oktober naar 't Balingehof verhuist en op dit ogenblik staat hij daar nog.
Ik was erg op zoek naar een stal die op een zeer paardvriendelijke manier werkte en vond het best spannend om je paard zomaar bij "vreemden" achter te laten en de verantwoording uit handen te geven. Gelukkig is het erg goed uit gepakt.
John en Monya runnen gezamelijk het educatief centrum 't Balingehof en John heeft de training van mijn paardje op zich genomen. De opbouw is heel rustig gegaan onder andere grondwerk en er is een ingang gezocht zodat hij het leuk zou vinden, het werken aan de lange lijnen bijvoorbeeld vind hij erg leuk.

alleen het uiteindelijke rijden bleek lastiger dan verwacht. Het probleem is dat er iemand zonder overleg van de zomer dacht mij te "helpen" door hem "even " in te rijden. Ze wisten helemaal niet waar ik op dat ogenblik was in de training( hij had nog geen bit in gehad bijvoorbeeld) en zijn er na het longeren op gaan zitten en hebben er 20 minuten op gereden. Hij is toen duidelijk overdonderd en er is niet naar hem geluistert. de dag erop kon ze ook niet meer in de buurt van het zadel komen en ik kon na terugkomst van mijn vakantie ook het zadel er niet meer normaal op leggen terwijl dat juist goed ging. Dat bleek nu helemaal toen John met rijden wilde beginnen. Het opstappen ging toen al goed maar met rijden was hij echt doodsbang en stond ook niet meer open om te leren.
Ik ben dus erg blij dat ik John en Monya heb gevonden want ik weet zeker dat ik er niet genoeg ervaring en tijd voor zou hebben gehad om het goed te krijgen.

John kan er ondertussen op rijden in stap draf en heeft ook al een aantal keren gegallopeerd. Hij heeft hem geleerd hoe hij zijn spanning kan laten wegvloeien en ik kan niet anders zeggen dan dat ik mijn paard niet meer terug ken. Ik wist niet dat hij er zo uit kon zien en zo mooi kon lopen heel ontspannen en oortjes naar voren. Hopelijk komt het dus allemaal goed, het word straks wel belangrijk dat hij mij net zo gaat vertrouwen als dat hij John nu vertrouwd.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:54

Wat raar dat die anderen er zomaar mee aan de slag gingen zeg! Helemaal omdat ze niet wisten hoever het paard was!!
Gelukkig maar dat ie nu weer het vertrouwen terug heeft!
Veel plezier nog samen!

marcelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 17:18

Ja dat is ook erg raar, ze dacht me te "helpen" maar dat iemand dat dan doet zonder het te zeggen of te overleggen is wel redelijk bizar. Ik was ook erg boos maar het is dan al gebeurt en helemaal uit je dak gaan verandert er op dat moment toch niets meer aan. Sommige mensen schijnen het normaal te vinden alsof je even een auto leent zonder het te zeggen (en als je dat doet ben je notabene strafbaar)

vonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:50

Het is idd raar dat ze je op die manier geprobeerd hebben te "helpen". Maar het klinkt alsof het in de toekomst zeker wel goed komt. Hou vol, wees geduldig en dan komt het vast wel helemaal goed met het vertrouwen!

vonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:52

Het is idd raar dat ze je op die manier geprobeerd hebben te "helpen". Maar het klinkt alsof het in de toekomst zeker wel goed komt. Hou vol, wees geduldig en dan komt het vast wel helemaal goed met het vertrouwen!