traver en appuyeren rechtsom

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

traver en appuyeren rechtsom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 23:16

Ik ben momenteel lekker aan het trainen met mijn 9 jarige ruin,we rijden nu m2 met wp,maar zoals elk paard heeft bert een betere en mindere kant,en bij hem is dat duidelijk rechtsom(zal natuurlijk ook aan mij liggen),zoals dus de traver en appuyeren ,linksom flappen we ze er zonder enige problemen uit maar rechtsom kan ik hem maar niet lekker laten buigen om mijn 'been'.
Hij is dus wat minder los rechtsom,hebben jullie nog adviezen om hem losser te maken,op zich gaat t niet verkeerd hoor,maar we missen daarin nog net dat 1e soepele laatste stukje.

Ik zal het verder ook zeker goed met mijn instructrice ove rleggen hoor,maar dacht misschien hebben jullie nog ideetjes,het is namelijk een erg werkwillig paard,du daar kan het niet aan liggen.
Hij voorheen wel wat lichte rugproblemen gehad,maar daar lijkt hij verder geen last nu meer van te hebben.

Vast bedankt OK dan!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:35

ik denk dat de enig oplossing is:

gewoon lekker door blijven trainen, je niet te veel richten alleen op de rechterhand, maar natuurlijk ook linksom blijven rijden. Lachen
maak hem lekker los met kleine voltes en vanuit die voltes om je been gebogen houden en hem naar het appuyeren toe rijden.

het zal vast wel goed komen, ik denk dat je instructrice je toch het beste kan helpen.

succes in igg!!!+:)+

Osita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 04:54

Inderdaad is het een kwestie van trainen. Zo te horen ben je al goed bezig. Misschien dat het helpt om hem nog even iets meer denk en soeplesse werk te geven.
Van de traver in de schouderbinnenwaards en andersom. Waarschijnlijk heb je hier in het verleden met de schouderbinnenwaards in het begin ook iets meer moeite gehad op de rechterhand. Dat is kennelijk ook goed geworden ,dus ik zou mij niet zo veel zorgen maken.

Succes met trainen!

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:45

Ik heb exact hetzelfde probleem, en wat ik regelmatig doe is op de linkerhand op de wat kleinere volte, en dan je stelling afwisselen van links naar rechts. En dan op een gegeven moment als je stelling rechts aanhoudt hem met je linkerbeen een grotere volte opdrijven. Het is een goede oefening om soepeler te worden in de lengte-buiging naar rechts.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:51

bedankt voor de tips,ga er mee aan de slag!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:57

Je kan ook om je paard de travers iets soepeler door te laten lopen na het inzetten je binnenhand naar voren doen. Dan met je benen in de travers houden. Als je travers na het inzetten zonder handen kan doen wordt je paard vanzelf soepeler.
Heel veel voltes en overgangen rijden en linksom rijden met afwisselend links en rechts stelling. Voor mij is links de moeilijke kant, maar met geduld en op de goede manier werken kom je er wel!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 07:14

Aanvullende tips op bovenstaande: denk erom dat je goed op rechts blijft zitten in de travers en het appuyement enne...steek je rechterbeen niet af! Je eigen rechterbeen goed voor houden tijdens de travers en het appuyement....

(Als niet geschreven beschouwen als je dit al goed doet) Haha!

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:01

je kunt op een volte proberen de achterhand een stukje naar binnen te plaatsen, buigend om het binnenbeen. Gewoon afwisselend als oefening om hem wat losser te krijgen