hoe ga ik dit doen??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dooss_dooss

hoe ga ik dit doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 23:03

ik heb sinds 3 maandjes nu een fries. Echt een hele lieverd in zijn stal.
Maar als hij uit zijn stal komt is t een echte drukte maker.
Toen ik bij hem ging kijken was hij helemaal niet zo.
Ik heb er pas 3 keer op kunnen rijden...nou ja..stappen.
Ik probeer te longeren en dat gaat nu ook wel aardig maar als ik hem linksom wil hebben dan komt hij weer op me afgesteigerd en wil hij uit de bak vliegen. Ik weet niet meer hoe ik hem rustig kan krijgen.
Heeft iemand tips?? ik wil graag verder met hem.

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:25

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:31

met dat longeren, zou ik er iemand bij halen om te helpen. ik ken veel paarden die maar 1 kant op willen lopen met het longeren en zodra ze de andere kant op moeten moeilijk gaan doen. laat iemand naast hem lopen en hem duidelijk maken dat hij zo moet lopen. Haha!

neem er de tijd voor. jullie moeten allebei nog aan elkaar wennen, en hij moet jou vertrouwen denk ik nog zien te winnen. Lachen met geduld kom je een heel eind.

haal er anders iemand die je verder kan begeleiden met je paardje. ga niet alles zelf oplossen.

succes!

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:45

kijk ofdat er misschien een rede is WAAROM je paard dit doet...? heeft hij ergens schrik van? of pribeer hem ergens anders te longeren, helpt dat misschien? misschien heeft hij wel engerie te veel? kan dat misschien het probeelm zijn? hem streng afstraffen KAN een oplossing zijn, maar KAN het ook erger maken, omdat je hem dan bang maakt. vraag aan zijn vorige eigenaar of hij dit bij hun ook deed? maar bllijf er wel op rijden, omdat je er anders zelf schrik van krijgt..ofja schrik..je moet voor jezelf ook doorzetten...
en over die energie teveel..longeer hem eens heel intensief..misschien was dat wel het probleem..
iig succes ermee...en hoop dat je er wat aan hebt..
doeidoei groetjes Linda