kendra @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

odilia

kendra @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 19:36

hallo
ik heb nog geen foto's van kendra met het rijden hierop gezet dus doe ik het nu maar even.
dit was met les afgelopen zondag, het ging heel goed we hebben voornamelijk gewerkt aan haar soepelheid want ze is nog best stijf.

eerst wat uitleg wat we gingen doen.
Afbeelding
Afbeelding
hier een poging tot wijken geloof ik, dat gaat al een stuk beter nu
Afbeelding
Afbeelding
hier kan je goed zien hoe scheef we zitten, door kendra die scheef loopt ga ik auromatish ook scheef zitten maar daar word nu ook hard aan gewerkt.
Afbeelding
dit is met het uitstrekken
Afbeelding
en hier voor de eerste keer achteruitgaan voor mij.
Afbeelding

en dat was het weer.
ik weet dat 1 van mijn sporen te laag zitten, daar hebben we ook voor de tijd aan zitten te prutsen maar dat lukte niet.
ik ga morgen proberen om het sporenbandje langer te maken.
en natuurlijk is comentaar welkom!
groetjes sylvia en kendra

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:38

wat een leuk beessie zeg.
wel een beetje een bolie maar dat ziet er wel lief uit. Tong uitsteken Tong uitsteken
is kendra nou zo groot of lijkt dat zo??

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:39

leuk paardje!!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 20:41

dank je!!
kendra is net een paard, preciese stokmaat ben ik vergeten Lachen
ja met haar winterwacht is het echt een bolletje haar Lachen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:07

een leuk dier hoor! Echt een lekkere knuffel Knipoog. ziet er netjes uit.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:31

net een beertje!!!
op die eerste foto lijkt ze dik zeg Bloos
maar ik vind het echt een schattige pony!!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:56

Leuk beestje, probeer alleen tijdens het achteruit gaan recht te blijven zitten. Verder ziet het er goed uit!

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:15

wat een scheetje tlijkt me echt zo'n knuffeltje

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:39

Heej,
Ik vind... je paard loopt mischien niet recht, maar daardoor hoef jij niet scheef te zitten...
Het licht of puur aan het zadel of aan jezelf...
Ik denk als je haar wat nageeflijk wil hebben... dat je eens moet kijken voor een andere neusriem, waar je een sperriempje aan hebt... mischien een ander bitje... moet je ff wat proberen...
Ehh... met dat achteruitgaan vind ik dat jullie het wat raar doen...
Volgende keer als je het probeert, niet op de neus drukken, zweepje voor de borst is veel handiger en zul je zien dat ze daar gezag voor zal hebben en als jij je hulp geeft ze het na een paar keer moet snappen... En met achterwaarts gaan ook niet in de mond zitten, ontspannen hand hebben...

Veel succes!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:40

Owjah, om haar soepel te krijgen denk ik niet dat wijken ofzo een oplossing is...
Laat haar eens wat buigingen doen... vraag een stelling... en probeer haar ontspannen te krijgen...
Voltes rijden, veel bochtjes enz...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:41

Leuke pony!
Alleen... je zegt dat jij scheef gaat zitten omdat je pony scheef is... Maar zo kan ze nooit recht lopen, als jij niet recht zit, dan is ze steeds uit evenwicht. En als ze nog niet soepel is, waarom ga je dan al wijken? Ik zou haar eerst losmaken d.m.v. veel voltes en overgangen rijden. Pas als ze soepel zijn kan je aan wijken beginnen, anders heeft t nog geen nut! En moeten je beugels niet wat langer? Het lijkt nu wel erg kort te zitten... En probeer niet je hakken op te trekken.
Nou, het lijkt alsof ik alleen maar commentaar heb, maar dat is niet zo bedoeld! Zier er op zich wel netjes uit, maar dit zijn misschien aanknopingspuntjes???

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:23

Hey,

Leuke Tinker.. Haha! Ik vind je beugels ook kort.. misschien een gaatje langer? En dat wijken.. tsja misschien moet je dat niet doen maar je kan het toch ook doen zodat je ze al goed leert op het been te reageren... dat ze voor je been opzij moet..?? Bloos Maarja..Ziet dr verder leuk uit.. Leuke combi *LOL*

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 08:42

tja, het licht aan mij en het zadel dat ik scheef zit, het sadel schuift wel eens omdat kendra zo'n onmogelijke rug heeft.
en ja. mijn instructrice raade me aan om te gaan wijken duzz.
en ja, ik zal vandaag proberen te rijden met de beugels een gaatje langeren ik trek mijn hakken ook erg op omdat die sporen daar niet goed zitten, ze gaan naar beneden in plaats van omhoog maar die doe ik vandaag ook goed Lachen
en ik vraag al veel stelling en ik doe veel voltes, slangevoltes achtjes en slalommen moem maar op met trainen.
en ja met het achteruit gaan zal ik goed recht proberen te blijfen zitten, en we kunnen geen zweepje gebruiken omdat kendra daar bang voor is en ervoor weg zal rennen.
en nog bedankt!!

Raina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 09:54

leuke combinatie hoor!
maar als je instructrice het aanraad om te gaan wijken moet je dat natuurlijk doen, maar ik had het zelf niet gedaan...
beetje snel vind ik maar ja...
veel plezier nog met het paardje.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:57

Ik vind het ook wat snel. Kijk, van wijken worden ze wel goed aan het been, maar als je paard nog niet soepel is, zal ie nooit gaan scharen zoals het bedoeld wordt... Dan zal ie misschien zn binnenbeen totaan zn buitenbeen zetten, maar er niet voorbij, omdat de spieren dan nog niet toelaten. Mijn mening is dat je dat eerst los moet maken, voordat je kan gaan wijken! Reactie op je been krijg je ook wel op andere manieren, en het lijkt me juist dat ie eerst op druk van beide benen moet reageren, eenzijdige kuitdruk komt pas later...
Ennuh, ik zou haar leren wennen aan een zweepje... Als ze je vertrouwd kan je dat met veel rust wel voor elkaar krijgen. Niet dat je ieder paard met een zweepje moet rijden, maar soms is een verlengstukje van je arm toch wel handig, bijv met wijken t.z.t Knipoog

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 14:51

odilia schreef:
tja, het licht aan mij en het zadel dat ik scheef zit, het sadel schuift wel eens omdat kendra zo'n onmogelijke rug heeft.
en ja. mijn instructrice raade me aan om te gaan wijken duzz.
en ja, ik zal vandaag proberen te rijden met de beugels een gaatje langeren ik trek mijn hakken ook erg op omdat die sporen daar niet goed zitten, ze gaan naar beneden in plaats van omhoog maar die doe ik vandaag ook goed Lachen
en ik vraag al veel stelling en ik doe veel voltes, slangevoltes achtjes en slalommen moem maar op met trainen.
en ja met het achteruit gaan zal ik goed recht proberen te blijfen zitten, en we kunnen geen zweepje gebruiken omdat kendra daar bang voor is en ervoor weg zal rennen.
en nog bedankt!!

In principe is het dus niet erg om je beugels een gaatje langer te doen, maar je komt (omdat je zegt dat je je hakken omhoog doet omdat je sporen niet goed zitten) er makkelijk bij...
Beugels een gaat of een paar gaatjes langer, hakken uitdrukken, en in principe is ze het spoortje alleen nodig wanneer jij denkt, niet constant (ik zeg niet dat je dat doet Knipoog )

Ben benieuwd hoe het gaat...
En probeer een te zorgen dat je mischien een zadel kunt uitproberen...
Gewoon veel proberen...

En aan een zweepje laten wennen is wel handig...
Weet je ook waarom ze er bang voor is?

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 15:42

bedankt!
ik heb geen idee waarom ze er bang voor is, misschien een slechte evaring toen ze werd beleert ofzo want daarna is ze metee naar de huidige eigenaresse gegaan.
maar een longeerzweep is ze niet bang voor, ik zal wel proberen om er vertrouwen in het zweepje te krijgen.
en zo zie ik ook in waarom het wijken nu slecht is, ik zal nu niet wijken voordat ze los is Lachen

Dreadlokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:00

Ziet er uber leuk uit zeg! Heel erg lief beestje, ben gek op tinkers Lachen
Ga zo door!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 16:10

dank je Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:36

odilia schreef:
bedankt!
ik heb geen idee waarom ze er bang voor is, misschien een slechte evaring toen ze werd beleert ofzo want daarna is ze metee naar de huidige eigenaresse gegaan.
maar een longeerzweep is ze niet bang voor, ik zal wel proberen om er vertrouwen in het zweepje te krijgen.
en zo zie ik ook in waarom het wijken nu slecht is, ik zal nu niet wijken voordat ze los is Lachen

Idd... laat dat wijken de eerste tijd maar zitten...
Gewoon het paard goed los werken en soepel hebben, dan kan je nog eens overwegen om eens te gaan wijken enz...

Succes ermee!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:19

Ennuh, wijken is niet SLECHT!!!!!!!! Juist heel goed, maar wel op zn tijd. Stukkie bij beetje moet je pony soepel, zet em niet voor het blok met moeilijke oefeningen. Maar als jij denkt dat ze er klaar voor is, zou ik rustig aan, metertje voor metertje gaan wijken.
Succes ermee!

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 07:58

mooi pony-beesie