Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Linnus schreef:werken met kleine kneepjes...
Lenn schreef:op die manier werk je haar los van het bit en das niet de bedoeling tenzij ze hangt
Ze loopt duidelijk niet aan je zit leer haar dat ze op jouw lichtrijden gaat lopen en je op die manier het tempo bepaalt. Als je het tempo bijv lager wil ga je langzamer lichtrijden dan zij aangeeft.
Als ze niet luistert maak je telkens een overgang naar de stap en draaf je weer aan.
Succes
Citaat:@ Josien: wat voor grondwerk denk jij aan? Ik longeer haar altijd voor het rijden en oefen dan vooral de overgangen en schakelingen. Naar mijn stem gaat ze steeds beter luisteren. Maar zodra ik dan ga rijden wordt ze erg onrustig.
Over de stress heb je gelijk trouwens, ze is verkeerd ingereden en letterlijk naar de Z geslagen. Wat mensen met hun paarden doen.....
SiCa schreef:@ Lenn: Hoe rij jij een pony op je zit terug als dat betekent dat je als stuiterbal op de rug zit omdat ze zoooo snel draaft? Dan kun je wel achterover zitten, maar dat kost je echt je rug....