Mijn pony spoort niet (achter)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krientje

Mijn pony spoort niet (achter)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 18:47

Ik heb dus het probleem dat mijn pony in de uitgestrekte draf best wel wijd wordt van achteren. Nu zul je denken dat dat is omdat hij stuwt en niet draagt, maar hij is achter wel sterk. Als ik uitgestrekte draf op de middellijn moet doen naar de jury schaam ik me dood. Bloos Ik wordt er ook altijd voor afgestraft door de jury. Mijn instructrice zegt dat ik daar niets aan kan veranderen, omdat hij nu wel zo oud en sterk is dat dat het probleem niet is.

In het weiland loopt hij ook altijd met zijn achterbenen heel wijd, dus ik denk dat hij gewoon zo lomp gebouwd is. Hebben jullie een idee? Verward

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:56

hij is dus niet gesloten van achteren. rijd veel overgangen en schakel je helemaal suf. Hoe oud en sterk je pony ook is, hij moet wel gesloten zijn van achteren wil je die achterbenen een beetje bij elkaar houden. Hij drukt de rug van weg, dus zorg dat zijn rug ontspannen is en schakel heel veel!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:03

Daar kun je echt nog wel wat aan trainen hoor!
Lekker veel schakelen, om hem achter nog sterker te maken en dat ie ook echt gewicht over gaat nemen.
Rij verder ook regelmatig schouderbinnenwaarts, dan rij je het binnenachterbeen naar de buitenteugel en breng je een paard op smaller spoor. Als dit lekker gaat kun je ook hiervanuit gaan verruimen.
Op de lange zijde pasje schouderbinnenwaarts en wegrijden.
In het verruimen schoudervoor houden! Zo hou je het en binnenachterbeen dragende, het buitenachterbeen kan niet weg, daar zit het beschot/omheining en moet ie dus wel smal blijven achter.
Als dat lekker gaat ga je dit ook trainen op een rechte lijn, binnenhoefslag of diagonaal e.d.
Suc6