'dansende' pony

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

'dansende' pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 17:52

ik en hunter zijn nu M2 en het gaat steeds beter!
hij heeft een sterkte impuls en goed gebruik van de achterhand alleen ik ben er op aan het trainen dat hij met meer schwung gaat lopen dus als het ware door de bak swingt....
het lukt me al aardig met heel veel overgangen tempowisselingen en veel slangevoltes om soepel te blijven....

maar nu mijn vraag:

als ie zo aan het swingen is (om het zo maar te zeggen Haha! )
dan gaat hunter (heel) diep lopen.... ik ontspan me genoeg dat weet ik heel zeker en ik geef hem soms wel is extra been als hij te diep loopt...
zijn achterhand is ook genoeg geactiveerd dus ik zou wel is willen weten hoe het dan komt Tong uitsteken

dus... weten jullie een oplossing voor het te diep lopen?

Kusje kusjes stephanie Kusje

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:53

Van coren met de handen wat hoger komen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:02

Misschien is je paard wel heel sterk achter, maar kan hij dat moeilijk overbrengen naar de voorkant. Hij boort zichzelf als het ware door de sterke achterhand van voren de grond in. Als hij zakt proberen een ophouding te maken zodat hij weer iets omhoog komt, daarna weer opnieuw door gaan activeren van achteren. Dat steeds blijven doen, na een tijdje snapt ie het vast wel!
Je handen optillen helpt niet, dan ga je hem optillen en daar wordt ie niet sterk van. Gewoon steeds proberen even te sluiten en dan weer wat achter activeren.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 18:11

jah dta optillen heeft idd niet zoveel zin dacht ik oowk al
maarum bedankt kylan

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:56

Tegelijker tijd met je been mss wel. Halve ophouding maken...

zachtheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:03

Ik had ook een pony die dit heel erg deed, bij mij hielp het heel goed als ik de eerste paar (5) minuten extra diep reed en de hals wel een klein beetje lager. Als ik dit had gedaan kon ik zelf precies regelen hoe diep enzo hij liep, en liep hij niet meer in zijn eigen houding.
Misschien dat dit bij jou ook werkt..

zachtheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:25

In t begin vond ik het wel een beetje raar om hem zó diep te zetten, maar het werkte bij mij echt! Haha!

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:21

probeer kleine ophoudingen te maken met je hand.
als hij volgens jou te diep gaat maak je een kleine ophouding (wel met been eraan voor de nageeflijkheid) totdat hij in de juiste positie loop.

succes

Linda007

Re: 'dansende' pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:58

Volgens mij snap ik wat je bedoelt. Je pony begint achter al meer te buigen in de gewrichten (cadans) terwijl hij er voor nog niet helemaal raad mee weet. Hij gaat dan een beetje op de hand leunen omdat hij dan achter niet hoeft te zakken en het hem dus minder moeite kost.
Je wilt natuurlijk dat hij achter zoveel zakt en sterk wordt dat hij niet meer op de hand leunt. Als hij zwaar wordt, ontspan dan even je hand en maar daarna snel een kleine ophouding. Daarna geef je weer been. Zo van hup jongen, op dat achterbeen.
Dit is niet iets wat je hem zo even leert. daar gaan weken overheen. Probeer kleine stukjes

succes ik hoop dat het helpt

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 18:03

Linda007 schreef:
Volgens mij snap ik wat je bedoelt. Je pony begint achter al meer te buigen in de gewrichten (cadans) terwijl hij er voor nog niet helemaal raad mee weet. Hij gaat dan een beetje op de hand leunen omdat hij dan achter niet hoeft te zakken en het hem dus minder moeite kost.
Je wilt natuurlijk dat hij achter zoveel zakt en sterk wordt dat hij niet meer op de hand leunt. Als hij zwaar wordt, ontspan dan even je hand en maar daarna snel een kleine ophouding. Daarna geef je weer been. Zo van hup jongen, op dat achterbeen.
Dit is niet iets wat je hem zo even leert. daar gaan weken overheen. Probeer kleine stukjes

harstikke bedankt hier heb ik egt heel veel aan... dit is idd precies wat ik bedoel Vingers aflikken

iedereen bedankt voor de tips!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:30

Linda007 schreef:

Dit kan idd heel goed werken. Heeft mijn pony ook gehad. Dit is ook eigenlijk wat ik bedoelde te zeggen.
Probeer je pony snel te maken in het achterbeen, en daarbij je hand ontspannen. Als ie van voren zakt even lichte ophouding.
Het kan ook wel eens werken als je wat schouderbinnenwaarts rijdt. Dan wordt het achterbeen gedwongen onder te treden. Dan proberen heel ontspannen de hoofd-halshouding opwaarts te houden.