Scheef, niet het paard, maar ik !!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yfande

Scheef, niet het paard, maar ik !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 00:30

Sinds ik weer begonnen ben met rijden na mijn ongeluk vorig jaar besef ik steeds meer hoe scheef ik op Yfande zit. Ik schuif mijn bekken bijna altijd de verkeerde kant uit. De laatste paar avonden heb ik momenten gehad dat we weer lekker "samen" waren en toen ging het echt kleine stukjes beter.
Maar in gallop zit ik haar nog veel te vaak in de weg, zij probeert echt recht onder mij te lopen en ik hinder haar dan.
I heb momenten dat ik niet nadenk en dan gallopeert ze in een rechte lijn, begint na te geven en er zijn zelfs momenten dat ze helemaal inbuigt en ik geen ons meer in de hand heb, maar op't moment dat ik me ervan bewust ben begin ik weer na te denken, ben ik alles weer kwijt en moet Yfi weer giga ploeteren om recht onder mij te blijven lopen.

Ik ga de grote skippybal weer voor de dag halen om te oefenen, maar als jullie nog tips hebben hoor ik dat heel graag.

Mijn doel is om mijn paard niet te hinderen of erger nog scheef te rijden.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:37

Niet zoveel nadenken bij het rijden maar gewoon doen. En als je echt je houding wilt verbeteren dan even iedere dag de beugels kruisling over het zadel en zitten maar. Rechtop, kin omhoog.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 01:34

Hi, exact wat mijn instructrice zegt, en in theorie ben ik het er helemaal mee eens, ware het niet dat ik nog steeds behoorlijke angsten heb sinds mijn val vorig jaar december (ik bedoel 2003) .

Ik ben sinds kort weer serieus begonnen en merk dat ik gewoon door te doen steeds kleine beetjes zekerder word. Maar het feit dat ik scheef zit heeft ook met angst te maken (buiten het feit dat ik door mijn val mijn toch al links georienteerd lichaam nog meer links belast).

Vanavond zijn we alweer een stuk verder gekomen maar ik weet dat ik als ik Yfi echt recht wil doen ik mijzelf er snel zover moet zien te krijgen om zonder beugels te gaan rijden on mijn evenwicht weer te vinden.

Mocht je nog tips (zonder paard Bloos ) hebben hoor ik dat graag.

Bedankt,

Yfande

ylvie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:59

Laat je anders eens door je instructeur of iemand anders longeren, als je wat angst hebt om zonder beugels te rijden kan dat je enorm helpen weer wat meer vertrouwen te krijgen. Bovendien kan je je dan volop concentreren op je houding en zit.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 12:22

Ylvie, bedankt, zal ik zeker doen.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:33

wat ik zou proberen is gewoon 2 of 3 keer per week zit lessen nemen. Zonder zadel, eventueel aan de longe zodat je niet hoeft te denken over het sturen ed. en dan enkel maar zitten en iemand die je constant blijft verbetere!

Als je het zonder zadel goed afgaat en je hebt het gevoel te pakken kan jeook gewoon in je lessen met zadel en zonder beugels gaan rijden, dan hou je het niet lang vol om scheef te zitten!

Hoe eenvoudig het ok klinkt maar het is oefenen, oefenen en eofenen. constant er op blijven letten je blijven verbetere. Ik denk dat je dit probleem altijd zal houden maar je kan het wel minimaliseren.

succes ermee