Drukt rug weg!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Drukt rug weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 22:14

Mijn pony die drukt ze rug heel gauw weg als ik hem aan de teugel wil rijden ik houd me benen er bij en speel voorzichtig met me handen want de pony is niet zo heel oud! De pony is zelf ook heel eigenwijs dat zal dan wel meespelen maar wie heeft er een idee?
Of/en oefeningen?

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:52

Hoi

Probeer je pony eerst meer ontspannen en bij elkaar te krijgen doormiddel van longeren. Doe dit met een dubbele longe of passoateugel. Zet je paard wat lager bij en niet te strak. Laat je pony van achter naar voren als het ware in de buiging lopen. Verwacht niet meteen resultaat, dit kan weken duren.

Mochten zijn spieren erg vast zitten, dan kan het zinvol zijn om er eens door een paardennfysiotherapeut naar te laten kijken.

Succes

Gwen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:39

Vanachter naar voren rijden, 8hand eronder en voor vriendelijk met je hand.
Handen altijd op de plaats houden en als je pony nog zo jong is zou ik al helemaal niet proberen aan de teugel te rijden.
Nee gewoon teugels op maat houden en lekker rijden van achter naar voren dan komt de voorkant vanzelf als beloning op jouw goede rijkunst

ylvie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:01

precies, eerst naar ontspanning rijden. In het begin zeker niet teveel met de teugels doen. Gewoon lekker voorwaarts rijden en buiging oefenen. Het nageven komt dan vanzelf.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:33

mijn paard drukt ook zn rug weg, hij heeft dus rugpijn heeft mn DA vertelt over 2 weken komt de Fysio en tot die tijd ga ik er niet meer op

ik moest hem veel gaan longeren met de pessoa en in de stapmolen zetten er absoluut voorlopig niet meer opklimmen!!

succes!

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:58

Kafue schreef:
Vanachter naar voren rijden, 8hand eronder en voor vriendelijk met je hand.
Handen altijd op de plaats houden en als je pony nog zo jong is zou ik al helemaal niet proberen aan de teugel te rijden.
Nee gewoon teugels op maat houden en lekker rijden van achter naar voren dan komt de voorkant vanzelf als beloning op jouw goede rijkunst

Helemaal mee eens!

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 17:05

Eeey allemaal

onwijs bedankt allemaal voor de tips!!

Maar nog even iets hij is er met de achterhand wel goed onder en dat niet aan de teugel rijden heb ik al gehad *LOL* dus nu ben ik bezig met voorzichtig hem aan te teugel te rijden, maar ja dan drukt die ze rug weer weg Verdrietig

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:37

Anniek schreef:
Eeey allemaal

Maar nog even iets hij is er met de achterhand wel goed onder en dat niet aan de teugel rijden heb ik al gehad *LOL* dus nu ben ik bezig met voorzichtig hem aan te teugel te rijden, maar ja dan drukt die ze rug weer weg Verdrietig

Dan is hij nog niet voldoende van achter gereden, dus aan de teugel laten zitten voor wat het is. ovendien om het sterker te maken heel veel overgangen en in draf het doorzitten langduriger introduceren. Wegdrukken van rug kan komen doordat hij neit sterk genoeg is of dat jij trekt. Handen laten staan en alleen maar sluiten totdat hij nageeft niet zelf met handen naar voren of naar achteren nee gewoon afwachten.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:07

Anniek schreef:
Eeey allemaal

Past je zadel wel goed? Heb je hem wel eens na laten kijken door de fysio? Het kan zijn dat je bij het rond maken meer voelt dat hij zn rug wegdrukt maar dat ie het anders ook doet.
Als ie zn rug wegdrukt doe je waarschijnlijk teveel met je hand en vergeet je even de achterhand. Als je gewoon je hand stil houd en je rijdt met je been 'het gat dicht' zal je pony laag-rond willen gaan nageven. Het kan ontzettend lang duren! Niet zomaar zeggen dat je het niet nagefelijk rijden 'al gehad hebt' je moet er iedere keer nog naar teruggrijpen!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:47

mijn verzorgpony (die nu van mij is) drukte ook altijd ontzettend haar rug weg, ik heb gewoon doorgereden, veel gedraafd, teugels los, alleen drijven. al na een paar weken liep ze te stofzuigeren met haar neus.. ik heb zo heel lang gereden, wel een jaar ofzo.. daarna heb ik haar opgepakt en van benedeuit wat meer naar bovengevraagd. Ze schrok erg van de ontspanning die ze af en toe aannam, maar het ging steeds beter..