galop en bokken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafdj

galop en bokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:48

Hallo,

Ff een vraagje me haf is nu 3,5 jaar en sinds een tijdje +/- 1 maand sinds hij op een stal heeft gestaan waar hij het niet naar z'n zin had, (nu staan we op een wel plezierige stal), gaat hij als ik ga aan springen in galop giga bokken niet altijd zo heftig en ook niet elke keer.

Nu is ie op deze stal wel makkelijker, maar sinds hij dat deed op die andere stal blijft hij bezig.

Wie weet wat ik hier aan kan doen ik rij bijna elke dag een half uur omdat de longeer bak blubber is.

Wie weet hoe deed mischien komt?

Wie heeft er antwoord?

Groetjes natasja

maradamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:59

Misschien moet je even z'n rug nakijken. Het kan zijn dat hij ergens last van heeft. Hoe lang is je paard al beleerd?

hafdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 20:01

Al voor dat ik hem kocht dat is nu 7 maanden geleden dus al langer als dat

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:10

Missschien zijn jouw hulpen te grof. Maar heb je les??? Dat is wel nodig bij een jonge pony.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:06

Achterhand en rug aansterken door zacht schakelen en balkjes. Aangalopperen in de wendingen met duidelijke hulpen.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:48

Ik heb zelf ook een haf. maar die hebben dat af en toe wel met aan springen. Ik zit opnieuw in de galop fase omdat ik alles over heb gedaan met haar ik was het vertrouwen in haar kwijt en zeker in galop ze bokte en brak uit. Doet ze nog steeds uitbreken maar bokken wel minder heb geleerd dat als je de binnenteugel erbij omhoog houd dan kunnen ze niet zo makkelijk bokken en dat werkt wel moet ik zeggen.

Succes!