Les van Woensdag 12/01/05(Mooi aan de teugel)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

Les van Woensdag 12/01/05(Mooi aan de teugel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:46

had gisteren dressuurles!!
Het ging goed behalve het wijken minder maar komt nog wel... alles op z'n tijd overhaasten helpt helemaal niet!
Heb enkele mooie foto's!!!!
Was ook de eerste les met m'n nieuw zadel Haha!
Genoegt gebabbeld nu de foto's Haha!

instappen
Afbeelding

beetje draven
Afbeelding

van hand veranderen en een paar passen veruimen(daardoor mijn benen zo raar moest bij benen Bloos )
Afbeelding

op de andere hand Lachen
Afbeelding

Mooi aan de teugel Lovers fier!! (oefen al heel lang Schijnheilig )
Afbeelding

Nee... geen slofje Tong uitsteken
Afbeelding

Galop lukt minder maar komt ook nog...
Afbeelding

Nog even galop(als je het kan zien, kijk naar haar oog ze kijkt net in de lens Tong uitsteken )
Afbeelding

En dan nog een super mooie foto Lovers Lovers was op wandeling als ik ze uitstapte
Afbeelding

Ben echt fier op sennerin!! ondanks haar eigenwijs karakter!!
Heb echt veel moeten doen om dit resultaat zo te krijgen en dan over het springen te zwijgen Haha!

comentaar mag maar niet afbrekend Tong uitsteken

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:48

Ziet er goed uit Lachen , maar met wat voor bit rij jij? Heb et niet vaak gezien Tong uitsteken?

speedylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:50

dat is toch een passoa-bit ofzo iets?????????????

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:51

rakkertje13 schreef:
Ziet er goed uit Lachen , maar met wat voor bit rij jij? Heb et niet vaak gezien Tong uitsteken?

Bedankt Haha!
Het is een pessoa.
Gebruik het alleen voor buiten anders is ze veel te hevig Scheve mond

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:56

Ik vind het er heel goed uitzien OK dan!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:57

Leuk paardje!!
Ziet er goed uit hoor!

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:11

mooie pony man

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 20:22

thx allemaal:D

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:26

ziet er wel leuk uit! de bak is een aardige modderpoel! De foto die jij heel mooi aan de teugel vind, vind ik de slechtste! je zweep staat heel raar omhoog en dat betekent dat je je handen gekanteld hebt en dus nooit een mooi contact kan hebben met de mond van je pony. Verder ziet de houding van je pony er wat gespannen en trekkerig uit.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 20:30

ze liep net heel ontspannen(anders zou ze nooit aan de teugel lopen) die zweep was net op een moment dat ik een tikje moest geven daardoor Knipoog
Ik weet bet de bak is echt verschrikkelijk. de stalhoudster probeerd er alles aan te doen maar kunnen het echt niet tegen houden!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:36

als je goed kijtk zie je ook dat je terugwerkt met je binnenhand dus ontspannen kan het nooit geweest zijn, en daarbij.. de hals is niet rond aan de bovenkant! Ik vind haar op de foto ervoor en de foto erna wel heel netjes lopen!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 20:38

was gewoon momentopname, ik moest inderdaad even terugwerken omdat ze anders terug tegen de hand kwam lopen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Haha! Knipoog

roos_numan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:45

leuke pony! ben alleen niet zo voor die bitjes rijd liever met een pelham omdat dara een ketting aan zit.. maarja dat is je eigen keus *LOL* gewoon door gaan zoals jij denk dat het beste is *LOL*

DEESenJAMBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:47

pessoa bit staat op t laatste gaatje, dus dat werkt best scherp in Knipoog maar dat zul je zelf wel weten, mooie haflinger verder

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 20:51

lijkt laatste maar is voorlaatste Knipoog
Het laatste gebruiken we eigenlijk nooit of tenzij een langere wandeling als ik alleen ben, dan kan ze wel eens onozel doen maar is bijna nooit(maar 1 keer nodig gehad) en nogmaals is alleen buiten Knipoog

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:30

Ziet er leuk uit hoor Haha!
Ben het wel wat eens met wat patsur zei , ik vind het er nogal gespannen uit zien Scheve mond weet niet hoe het komt , kan moment opname Verward

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:31

de bak was wel wat modderig of niet??

ziet er verder echt super uit.. heel mooi

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:16

wat is er zoo erg aan een pessoe bit ?
het werkt alleen iets scherper.. ja en beter dan dat je elke keer aan de haal gaat :S

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:28

ja Gwn dat vind ik ook .. en ze wet ook vast wel hoe je zon ding moete gebruken want anders zou je hem ook niet gebruiken toch? of zeg ik zou iets doms? maj,

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:35

met die pessoa kun je beter niet zo trekken dat heeft een hefboomwerking.. leuke haf hoor..

keertje foto's maken als het droog is..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 16:23

Ach wat een schattig paardje!
Maar zoals ik op de foto zie vraag ik me af of je goed omgaat met het scherpe bit. Je staat stil en zelfs dan al die je dat het bit scherp inwerkt, het buigt scherp af naar achteren, omdat jij dus (te)veel druk uitoefent.
Ik vind foto 4 erg netjes ogen. De teugels lijken netjes contact te hebben en geen druk en het paardje loopt ontspannen. Probeer dit buiten ook te bereiken, durf zelf ook los te laten! Als jij aan de teugels gaat hangen buiten, dan blijf je een scherper bit nodig hebben. Probeer je paard ook buiten licht op je handen te rijden, veel oefenen, veel overgangen, stelling rijden buiten, dit helpt allemaal om het paard van het bit af te halen en het te laten accepteren.

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:07

gwen1222 schreef:
wat is er zoo erg aan een pessoe bit ?
het werkt alleen iets scherper.. ja en beter dan dat je elke keer aan de haal gaat :S

Denk nou eens na! Wat is de reden dat dit beestje aan de haal gaat? Omdat zijn bitje niet scherp genoeg is? Nee dacht het niet...

Ik heb verder niks tegen scherpe bitten, alleen tegen de manier waarop die soms gebruikt worden. Ik bedoel nu niet persé de ts, maar algemeen.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 17:39

how how mensen, ik heb de les niet gereden met de pessoa hé!! alleen op die korte wandeling.
Op die foto waar ik stil sta hou ik gewoon contact, oké ik begrijp dat jullie denken dat het daar scherp inwerkt...
en vaak laat ik de teugels los(dan losser en soms gewoon zonder handen heel even op een veilig stuk dan wel te verstaan Knipoog )
en mensen, ik ken sennerin nogaltijd het beste... ze zal nooit maardan ook nooit aan de teugel lopen als ze gespannen staat, trouwens ik denk niet veel paarden!!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 17:43

Dat zijn zo'n dingen dat ik haat aan bokt(ik niet alleen) ZE denken dat het slecht gebruikt word terwijl ze ruiter + paard niet eens kennen!!
Neem het niet op 1 iemand maar algemeen...
Ok ik ben misschien wel 12(13) jaar maar wil daar voor niet zeggen dat ik niet kan rijden of niet weet wat goed/slecht is heb trouwens al 7 jaar ervaring dus achterlijk(zoals de meesten of sommigen)dat zien ben ik zeker zeker zeker niet(tis trouwens mijn lerares + sennerin der eigenares die mij gezegd hebben om het bit na de les 1 lager te zetten)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:39

sennerin schreef:
how how mensen, ik heb de les niet gereden met de pessoa hé!! alleen op die korte wandeling.
Op die foto waar ik stil sta hou ik gewoon contact, oké ik begrijp dat jullie denken dat het daar scherp inwerkt...
en vaak laat ik de teugels los(dan losser en soms gewoon zonder handen heel even op een veilig stuk dan wel te verstaan Knipoog )
en mensen, ik ken sennerin nogaltijd het beste... ze zal nooit maardan ook nooit aan de teugel lopen als ze gespannen staat, trouwens ik denk niet veel paarden!!

Ze heeft de pessoa niet in op de dressuurfoto's, als je goed kijkt kun je dat zien
*zucht*