Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Zodat ik kan vragen of ik die mag gebruiken en hoe die gebruikt moet worden.Danielle01 schreef:eey!
Het kan heel goed zijn dat ze stijf is! Wat heel belangrijk is om haar lekker voorwaarts te rijden en haar weer sterk te maken. Dus lekker overgangetjes rijden en veel figuren (zoals mijn instructrice zegt, flierezwaaien). Slangevoltetjes enzo. Zorg er wel voor dat ze niet verschrikkelijk naar binnen valt! Maar goed rond je been maken, en als het lukt stelling.
Je merkt dan dat ze wat losser wordt en dan kan je, mits ze goed voorwaarts loopt voor je been, rustig aan wat stelling gaan vragen en haar wat ronder laten komen. Lukt dit, dan lekker naar buiten stellen en weer naar binnen. En zo je ponytje lekker los maken!
Wat je ook kan proberen is om haar met een dubbele longeerlijn te longeren. Dus eentje gewoon vast maken en de andere aan de achterkant erlangs (bijvoorbeeld door je stijgbeugel) en achter haar kont langs naar je hand toe. Je kan je pony dan naar buiten en weer naar binnen stellen.
Veel succes enne, resultaat duurt een tijdje.
DragonFlame schreef:Ok dank je wel voor de tips! En die oefeningen eerst in stap proberen? En als dat goed gaat in draf? Of meteen allebei?
Als ik het goed begrijp heb je dus met een dubbele longerlijn een vorm, laten we zeggen te vergerlijken met een taartstuk en dan is de bocht bovenaan mn paard.. Toch?
rosaenbeer schreef:hej, misschien een keer aan de slof rijden, zodat ze de rug helemaal los loopt. Dit helpt bij mijn pony altijd! Succes
fout