'het doel heiligt de middelen'
Een voorbeeld:
'Mijn paard is niet helemaal recht, daarom ga ik scheef zitten, zodat hij zich corrigeert en weer recht wordt. Zodra hij recht loopt, kan ik ook weer recht zitten.'
Wat is jullie mening/visie hierover?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Orias schreef:Soms moet er wel eens een creatieve oplossing bedacht worden voor een probleem, maar dit noem ik toch niet 'het doel heiligt de middelen'.
dus nee, het doel heiligt niet alle middelen. Iris82 schreef:Dat is voor iedereen natuurlijk verschillend.
Is je bedoeling van dit topic om juist persoonlijke meningen los te krijgen over wat men wel en niet aanvaardbaar vindt binnen de paardensport?
Een instructeur die het paard van de grond een tikkie bijgeeft en de ruiter die het paard op zit "tegenhoud" kan wel...... geeft beiden hetzelfde restultaat........ alleen is methode twee wat diervriendelijker, het paard heeft immers de ruimte op ook weg te kunnen.
. Het echte middeltjes gedoe..bitten, hulpteugels, verkeerd sporengebruik ed is gewoon rotzooien.
en de aanpak voorwaard oplossen werd aangeboord. Dus lopen-lopen-lopen, dan maar kop in de lucht. Bij drijven reactie, niet drijven impuls behouden en anders eenzweeptikje.