Azzaro's eerste jumping(met bok- en steigerfoto's)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Azzaro's eerste jumping(met bok- en steigerfoto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 21:17

Vorige vrijdag was het eindelijk zover: na een week springlessen was het tijd voor Azzaro's eerste jumping. We sprongen mee in 60cm - 70cm, aangezien hij nog niet zoveel ervaring heeft.
Het eerste parcours ging beter dan ik had verwacht (in de les bokte en steigerde hij bij élke weigering), hij is 2 keer ofzo beginnen bokken en steigeren, we hadden 2 weigeringen (ééntje op een hindernis die we in de les nog niet hadden gesprongen, ééntje waar hij in de les superbang van was Haha!) en één balk. Het tweede parcours (waar ik nog geen stills van heb), ging véél beter, dat was rechtstreeks op tijd, daar had ik één balk en op de laatste hindernis een weigering.
De eerste keer werden we 4de, de tweede keer 3de Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Azzaro: 'Nee, NIET de blauwe hindernis!' (het gaat om het babyblauwe-grijze ding daar links Knipoog )
Van die sprong heb ik geen still Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Azzaro: 'Ik ga NIET over dat enge rood-witte ding '

Afbeelding
Mien: 'Jaaawel! *LOL*'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Azzaro: 'Aargh, géén muur! Bloos!'

Afbeelding
Azzaro: 'Ik ga daar niet overheen, hoor >;)'

Afbeelding
Mega-sprong, volgens mij dacht hij dat het ding beet Haha!

Afbeelding

Best goed voor een 4-jarige reus, niet? Clown
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 12-01-05 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:19

Haha, die bok foto's Nagelbijten / Gniffelen
Ziet er leuk uit hoor, hij springt erg goed Haha!

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:20

hahaha dat is echt leuk om te zien. en nu de volgende keer zonder al die weigeringen Haha!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 21:20

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:25

is nog veel werk aan maar hij en gij doen het toch maar he Knipoog denk dat hij wel een goed paardje zal worden hoor en ge kunt er goed op rijden denk ik (van de foto's en verhalen denk ik Knipoog )

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:30

Haha Mien, dat lijkt mij nu zo'n zalig gek beest Haha!
Je kan er wel mee overweg lijkt me Lachen
en ja voor de rest ziet het er goed uit

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:52

Knap dat je daar blijft op zitten. OK dan!
Een paardje waarbij je je nooit verveeld. Haha!
Proficiat met de 3de en 4de plaats.

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:13

Geweldig Mien hoe je dat uitzit. Chique! En nog is proficiat hè

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:16

Nou ziet er toch niet zo heel slecht uit. Zolang je hem maar over de hindernissen krijgt, dan heb je al heel wat overwonnen. Leuke foto's

Jumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:18

Ik vind het knap van je hoor dat je niet tussen de hindernissen beland bent, petje af.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:25

zal je dat wel doen, zo springen met een 4-jarige? Ik zou hem nog lekker evn laten staan en dan pas rustig springen! Verder vind ik het raar dat hij zo in verzet komt, want in de laatste paar foto's laat je hem keurig kijken en stoor je hem niet in zijn rug, tenminste zo lijkt het op de foto's. Op de eerste paar zit je zelf met je handen wat tegen te werken, dat blijkt ook uit een aantal bok en stiegersessies.. op de 7e foto van onderen kan je goed zien dat je hem alle ruimte geeft om naar voren te kunnen.. Verward ik denk dat hij het hele idee van springen nog niet inziet..

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:27

Hier ook petje af Haha! snap niet dat je op heros wil rijden die bokt niet en stijgert niet Tong uitsteken
Tijdens de wedstrijd liep hij wel beter als tijdens de week, gelukkig maar voor jou, want jeezes die kan bokken Scheve mond

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:28

patsur schreef:
zal je dat wel doen, zo springen met een 4-jarige? Ik zou hem nog lekker evn laten staan en dan pas rustig springen! Verder vind ik het raar dat hij zo in verzet komt, want in de laatste paar foto's laat je hem keurig kijken en stoor je hem niet in zijn rug, tenminste zo lijkt het op de foto's. Op de eerste paar zit je zelf met je handen wat tegen te werken, dat blijkt ook uit een aantal bok en stiegersessies.. op de 7e foto van onderen kan je goed zien dat je hem alle ruimte geeft om naar voren te kunnen.. Verward ik denk dat hij het hele idee van springen nog niet inziet..

is een manegepaard, dus veel heeft zij erover niet te zeggen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 10:31

patsur schreef:

Zoals Titsia zegt is het idd een manegepaard, en van dat ruimte geven: ik wil je gerust eens een filmpje geven waarin hij bokt en steigert en weet ik veel wat, nadat hij bokt kan hij soms heel hoog gaan steigeren, en daar ben ik dan niet altijd op voorbereid ... Op die ene foto geef ik hem idd heel veel ruimte, dat was vooral ook omdat hij net gesteigerd had en snel achteruit liep, dus wou ik hem ruimte geven om vooruit te gaan.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:39

beetje eigenwijs, maar wel leuk!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:46

dit is niet om je aan te vallen
Maar steigeren en bokken is echt een teken van protest! en duidelijk dat het paard niet wilt.. of hem iets belemmert.. ( zadel etc)

Hier kan jij niks aan doen omdat het een manege paard is
Maar vind het knap dat je hem zo over de hinerdnis heen krijgt,

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 10:51

Ik denk niet dat het op zijn zadel is, want hij doet het (ook bij dressuur) als ik hem een tikje met mijn zweep geef, of als hij weigert voor een hindernis ...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:04

knap hoor dat je hem er toch overheen kreeg! maar zoals het paard handelt is dit uit pure onbegrip ern onmacht. het beestje is nog jong en snapt het allemaal nog niet zo. kun jij niets aan doen want tja het is een manegepaard. bovendien komt er nu ook nog eens wedstrijd-stress bij

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:13

Ik vind het wel knap van je dat je er zo goed mee omgaat(bokken en steigeren)En zoals mietjeuh al zij is het een manegepaard dus heeft ze geen medezeggingsschap(of zoiets) Ik vind dat ze het goed aanpakt,hoe zouden jullie dan met dit paard rijden?Omdat hij protesteerd en er geen zin in heeft hem dan maar op stal zetten ofzo en het later nogeens proberen?Ik betwijfel of het dan beter zou gaan...Een jong paard moet je soms weleens "overtuigen" om iets te doen,wat als het aan hun ligt staan ze liever de hele dag in de wei hoor

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:18

MeiaLuna schreef:
Ik vind het wel knap van je dat je er zo goed mee omgaat(bokken en steigeren)En zoals mietjeuh al zij is het een manegepaard dus heeft ze geen medezeggingsschap(of zoiets) Ik vind dat ze het goed aanpakt,hoe zouden jullie dan met dit paard rijden?Omdat hij protesteerd en er geen zin in heeft hem dan maar op stal zetten ofzo en het later nogeens proberen?Ik betwijfel of het dan beter zou gaan...Een jong paard moet je soms weleens "overtuigen" om iets te doen,wat als het aan hun ligt staan ze liever de hele dag in de wei hoor

tuurlijk staat een paard liever in de wei. maar vergeet niet dat het een jong dier is en er wel geestelijk en lichamelijk eraan toe moet zijn om dit aan te kunnen en je ziet dat er een hevige vorm van protest is...

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:24

Tuurlijk moet je voor jezelf wel uitmaken wat je paardje al aankan en wat niet,maar aan de foto's te zien neemt hij geen "panieksprongen" of komt hij niet te dicht onder de hindernis,wat zou voortkomen uit angst.(het zijn natuurlijk wel alleen maar foto's)daarom denk ik dat het paardje niet echt bang is,maar enkel overtuigd moet worden om er toch over te gaan.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:27

Ben ik het mee eens MeiaLuna, als hij dan sprong sprong hij het allemaal goed, kwam altijd goed uit enz, het was bij hem meer een kwestie van willen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 11:28

Maandag en dinsdag ging het fantastisch in de les, geen gebok of gesteiger, geen enkele weigering, overal netjes over. Tot die lichtblauwe muur (de hindernis dus) in de piste kwam te staan zodat we daar al op konden oefenen. Toen ik binnenkwam in de piste wou hij er niet bij in de buurt komen, laat staan dat hij erover wou. Vraag aan Anjatjeuh, zij was erbij, na een paar keer ging hij er toch over en na het enkele keren te springen begon hij het gewoon leuk te vinden.

Ik ben ook ongeveer de enige die met Azzaro rijd, dus hij wordt één keer per week gereden, en komt voor de rest om de 2 dagen ofzo buiten ... En dan krijg je natuurlijk zo'n dingen als bokken en steigeren, maar dat was hier helemaal niet het geval door te lang stil te staan, want hij had al elke dag gesprongen Knipoog

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:05

leuke fotos
die steigerfoto`s zijn weg gaaf maar ook eng Knipoog

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:37

die bok foto Scheve mond wat ziet ie er daar eng uit Tong uitsteken
hij ken wel 'lompies' springen *LOL*