werken aan een ruimer voorbeen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

werken aan een ruimer voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:24

Ik heb hier nog wat foto's van hoe we momenteel werken aan het draf-werk. De zijgangen gaan Lois super makkelijk af maar het verruimen in draf vind ik vreselijk moeilijk. Lois is een paard dat nogal snel de 10de versnelling in zet, met als gevolg dat hij niets ruimer wordt in het voorbeen maar juist gaat rennen. Ik vind het zelf nog erg moeilijk om juist dat stukje op te zoeken waarbij hij mooi ruim naar voren blijft aanpakken zonder te gaan rennen. Maar het gaat al een stuk beter dan een jaar terug.

Hier zijn we nog aan het loswerken. Lois is ook wat ronder ingesteld.
Afbeelding

Hier zijn we druk aan het trainen om dat voorbeen er wat meer uit te krijgen
Afbeelding

En dit is voor mij een mooi begin om op verder te borduren. het vakt me wel op dat door de positie van de fotograaf het net lijkt alsof die beentje er achteraan komen zwabberen. Maar op de eerste foto kun je goed zien dat Lois juist heel erg sterk is in dat achterbeen.
Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:32

ziet er al goed uit hoor! zo te horen weet je al precies hoe je het aan gaat pakken. Mooi paard!!!!!!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:33

Mooi paard zeg, en ziet er goed uit!

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:42

die laatste is mooi
leuk paardje ook Haha!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:50

Ik vind het er heel goed uitzien!! Mooi paard ook!
Wat rij je met hem??

love_britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:54

mooii paardje

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:56

wowie wat kan dat beest strekken OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:58

maaitjuh schreef:
Wat rij je met hem??

Z2

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:04

Ziet er super goed uit zeg!
Jullie zijn ook een leuke combi *LOL*

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:11

mijn hemel!! zie die benen!! man.. en ik helemaal trots als ik iets verschil zie bij m'n paard in de middendraf Knipoog

Dominque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:35

mooie fotos!

misschien als je nooit met een zweep rijd kan je proberen om toch een zweep te pakken, als ie daar heet van wordt kan je gewoon blijven rijden en hem verzameld houden, terwijl ze toch richting uitstrekken gaat.

T is niet effectief bij elk paard, sommige zijn gewend aan een zweepje en reageren niet echt, anderen gaan juist te veel vluchten. Maar misschien is het te proberen Lachen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:35

Kan het niet nalaten hier ook maar even te reageren.
Elke keer als ik kijk staat er weer zo'n mooie foto Haha!

Maar euh, zie ik het nu goed? Rijdt je met bril? Dat heb ik nog niet eerder gezien (behalve je zonnebril dan Cool )

Ziet er top uit!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:17

Mooi paard zeg ! Lachen
Ziet er leuk uit hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:52

Iedereen bedankt voor de leuke en aardige reacties!!

Dominque"]
misschien als je nooit met een zweep rijd kan je proberen om toch een zweep te pakken, als ie daar heet van wordt kan je gewoon blijven rijden en hem verzameld houden, terwijl ze toch richting uitstrekken gaat.

T is niet effectief bij elk paard, sommige zijn gewend aan een zweepje en reageren niet echt, anderen gaan juist te veel vluchten. Maar misschien is het te proberen Lachen
[/quote]
Jouw tip is het proberen waard, dank je! Lois is nog nooit met zweep gereden. Omdat ie al begon te flippen als ik mijn haar los had, durfde ik niet aan een zweep te denken. Longeren doe ik ook altijd zonder zweep, dat gaat een stuk relaxter. Maar tegenwoordig is ie wat ouder en kan hij wat meer hebben.

[quote="Dimple schreef:
Maar euh, zie ik het nu goed? Rijdt je met bril? Dat heb ik nog niet eerder gezien (behalve je zonnebril dan )

Ik draag eigenlijk altijd lenzen en zo af en toe een bril. De voorlaatste bril is gesneuveld toen ik met een vreselijke klap van Lois af stuiterde en bewusteloos op de grond lag Ziek . Toen heb ik heel lang geen bril meer durven dragen tijdens het rijden. Maar Lois is wat ouder en wat wijzer geworden en ik ben wat handiger gaan rijden, dus ik durf weer met bril op Lois Nerd

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:01

Misschien een heel raar idee, maar mijn koelbloedige fjord gaat ook helemaal uit zijn pan als ik met een zweep aan kom zetten. Wat ik weleens doe is een springzweepje (met zo'n handje) en dan natuurlijk niet echt slaan, maar of op je eigen been of net op het schabrak zachtjes slaan. Heeft in elk geval een beter effect bij Pablo als een kriebelende lange zweep (staat gegarandeerd voor 10 rondjes rodeo)

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:13

Hoi

Probeer haar van achteren nog iets meer te laten zakken om haar voor meer ruimte te geven. Ik zie ook dat ze als het ware wat naar voren 'valt' (eerste foto). Als je haar aan de longe wat meer 'op de achterhand' zet zal ze van voren hoger komen, meer in oprichting en zo haar voorbeen beter uit kunnen strekken.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Gwen

Jumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:19

Ziet er super uit hoor.

patsur

Je hebt wel een duidelijk trainingsschema! De draf ziet er al goed uit, ik weet niet hoe het voorheen was natuurlijk! Hij blijft er tiptop uitzien en ik heb nog er nog steeds bewondering voor dat je zonder S&T rijd!

Van

Ziet er goed uit
leuk paardje ok *LOL*

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:27

Ziet er zeker goed uit en hier nog iemand die bewondering heeft voor het zonder S&T rijden! Ga zo door!

Rudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:28

Over de eerste foto spreek je dat hij een sterke 8erhand heeft. Waarom laat je hem dan niet meer dragen?? Volgens mij heb je ook redelijk veel in je handen. Om je paard te kunnen laten veruimen moet je ook iet 'geven' als het ware. Op die laatste foto hang je precies aan je teugels. Om een moeie verruiming te verkrijgen, moet het paard met het hoofd net iets voor de loodlijn komen. Maar aan de laatste foto te zien, loopt hij net iets 8er. Zo kan die 8erhand niet bijkomen omdat de voorhand in de weg zit en zal het paard ook niet ruimer draven. 8er komt hij niet genoeg onder om vooraan 'open' te zetten. Zoals al aangegeven van Gwen, longeren is al de helft van het werk. Gebruik een dubbele longe, en lat hem voorwaarts neerwaarts lopen, zo lost het de rug, maakt het de hals lang enzo maakt de voorhand plaats voor die 8erhand en gaat het paard de buikspieren gebruiken.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Greetz RUDY

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:36

mooie foto's zeg...
ik vind het er al aardig goed uit zien Clown

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 07:43

ziet er goed uit hoor..Knipoog
moooi paard..!!:)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 08:02

Ik vind het er goed uitzien hoor! Ben het niet zo eens met wat Rudy zegt alhoewel ik wel vind dat het schenkelgebruik meer zou kunnen op de eerste foto. Je paard trekt zijn spronggewricht mooi op maar op de foto is het niet optimaal te beoordelen (momentopname). Op de eerste foto lijkt je paard zijn hals inderdaad wel wat op te krullen dus het neusje zou er naar mijn smaak iets meer uit mogen.

Verder vind ik het er op de derde foto al heel goed uit zien hoor. Ik weet niet hoe het een jaar geleden was maar dit ziet er absoluut niet beroerd uit.
Wat mij betreft zou het neusje er íets meer uit mogen komen maar goed, zoals we zeggen: het is een momentopname.

Veel succes hoor met je verdere training !!! OK dan!

Wel mooi paard trouwens hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 09:20

Rudy schreef:
Over de eerste foto spreek je dat hij een sterke 8erhand heeft. Waarom laat je hem dan niet meer dragen??

bingo

als dat zo makkelijk zou zijn dan reed ik nu vast en zeker al lang GP Schijnheilig

Lois is op de eerste foto bewust wat acter de LL ingesteld, dat is voor ons een onderdeel van de training. Op de andere foto's loopt Lois aan de LL. Omdat de foto's een beetje scuin van voren zijn genomen is dat minder goed te zien. Ik zal er beter op letten, volgende keer als ik foto's plaats