Iedereen bedankt voor de leuke en aardige reacties!!
Dominque"]
misschien als je nooit met een zweep rijd kan je proberen om toch een zweep te pakken, als ie daar heet van wordt kan je gewoon blijven rijden en hem verzameld houden, terwijl ze toch richting uitstrekken gaat.
T is niet effectief bij elk paard, sommige zijn gewend aan een zweepje en reageren niet echt, anderen gaan juist te veel vluchten. Maar misschien is het te proberen 
[/quote]
Jouw tip is het proberen waard, dank je! Lois is nog nooit met zweep gereden. Omdat ie al begon te flippen als ik mijn haar los had, durfde ik niet aan een zweep te denken. Longeren doe ik ook altijd zonder zweep, dat gaat een stuk relaxter. Maar tegenwoordig is ie wat ouder en kan hij wat meer hebben.
[quote="Dimple schreef:Maar euh, zie ik het nu goed? Rijdt je met bril? Dat heb ik nog niet eerder gezien (behalve je zonnebril dan )
Ik draag eigenlijk altijd lenzen en zo af en toe een bril. De voorlaatste bril is gesneuveld toen ik met een vreselijke klap van Lois af stuiterde en bewusteloos op de grond lag
. Toen heb ik heel lang geen bril meer durven dragen tijdens het rijden. Maar Lois is wat ouder en wat wijzer geworden en ik ben wat handiger gaan rijden, dus ik durf weer met bril op Lois