begin training

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow_anne

begin training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 19:07

Aangezien het een tijdje terug niet zo lekker ging met mijn paard met het rijden en omdat ik een paar maanden geen beschikking had over een fatsoenlijke bak (wel een mooi zwembad; lees ----> buitenbak Pling ) heb ik haar maar even vakantie gegeven. Ze heeft ongeveer vier maanden lekker op het land gestaan, met uiteraard volledige aandacht van me. Nu ga ik binnekort weer beginnen met rijden, eerst rustig begin aan de longe etc. Maar omdat ze nogal lastig is met nagefelijk rijden, wil ik het toch op een verstandige manier aan pakken. Hebben jullie nog goeie tips zodat ze beter leert te begrijpen wat te bedoeling is?

Ik heb mijn intructrice er nog niet over gesproken omdat ik nnu dus even niet rij, maar dat komt nog.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:16

Hoe oud is je paard en welk niveau ben je gebleven vóór de vakantie' Verder is het belangrijk door stapwerk en dan intervaltraining de conditie weer snel in orde te krijgen, voordat je wat gaat vragen.

rainbow_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 19:25

Mijn paard is zeven jaar, en we rijden nu b niveau. Nog niet echt zwaar dus. Voordat ik haar had is ze altijd recreatief bereden, dus we waren 2 jaar serieus bezig.
Wat bedoel je met intervaltraining?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:49

Beetje off topic maar ik ben ook wel erg benieuwd wat intervaltraining nu precies inhoud.

rainbow_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:48

Zijn er nog meer mensen met tips?

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:51

Ik vind mijn pony altijd fijner na een vakantie!! Net alsof hij alles is vergeten, en gewoon weer een nieuwe start..