Zadelmak maken??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

Zadelmak maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 18:22

Weet er iemand soms een stal of persoon wie op een deftige manier paarden zadelmak maakt. Het is de bedoeling voor een basis dressuur en springen. Liefst in de omgeving rond Dilsen-Stokkem ( Limburg / België). Liefst ook met meerdere informatie over deze. En eventueel eigen ervaringen. OK dan! alvast bedankt! Lachen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:33

Op een DEFTIGE manier???
Nadere toelichting mss???

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:37

ik ga mijn paardje ook zelf beleren hoor maar je bedoelt zeker beleren op de klasieke manier???

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:20

ik weet helaas geen stal. Ik snap ook niet precies wat je bedoeld met deftig, zou je dat even uit willen leggen?
En dan nog iets: Zou je niet even wachten met dat springen? Ik weet niet hoe oud je paardje is, maar ik zou eerst maar zorgen dat de dressuur er eerst een beetje inzit voordat je daar aan begint (ik zou persoonlijk nooit beginnen met springen voordat hij een jaar of 5 is, maar dat is mijn persoonlijke mening Knipoog )

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:49

Hoi ik weet wel een goede stal, waar ikzelf ook goede ervaringen heb opgedaan. Ze zijn heel rustig en kalm en overhaasten niets bij een jong paard. Je kunt je paard daar ook rijden met hun erbij en wanneer je hetzelf goed vind neem je haar mee naar huis. Het is alleen niet goedkoop (wat wel). Maar anders weet ik nog iemand die ook heel goed is in dit werk. stuur me een pb, dan kan ik je de namen doorgeven en de prijs. het is in Limburg allemaal.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 08:42

velinda schreef:
Weet er iemand soms een stal of persoon wie op een deftige manier paarden zadelmak maakt. Het is de bedoeling voor een basis dressuur en springen. Liefst in de omgeving rond Dilsen-Stokkem ( Limburg / België). Liefst ook met meerdere informatie over deze. En eventueel eigen ervaringen. OK dan! alvast bedankt! Lachen

Scheve mond Zadelmak (maken) betekent dat je er onder de man mee kunt stappen, draven en galopperen. Als je dit goed doet krijgt je paard een goede basis mee Knipoog. Maar het is niet zo dat ze dan direct voor jou de basis principes aanbrengen voor zowel het springen als de dressuur.
Denk eraan dat dressuur de basis is van springen en dat ze daar dus mee gaan beginnen, maar dan zul je je paard langere tijd moeten laten staan.
Als je je paard wegbrengt om daar ongeveer een maand te vertoeven en zadelmak gemaakt te worden en dat ligt ook voor een groot deel of je paard bereid is mee te werken Knipoog dan krijg je na afloop een paard mee die de gangen onder het zadel kan lopen en dat je er mee kunt sturen! OK dan!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:14

Wij hebben wel eens een paard zadelmak laten maken bij
Gert van het Hof ( dat paard ging brullen als een leeuw als we alleen al een singel om deden) En na drie weken kwam hij super braaf en fijn te rijden terug en is ook daarna zo gebleven!
Als we weer een "lastige"hebben brengen we em gelijk weer.