achteruitgang bij vooruitgang....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzy

achteruitgang bij vooruitgang....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 17:28

Een tijdje geleden was ik in de les bezig om Marco meer opgericht te krijgen en op het achterbeen. En dat gaat echt super vooruit, bijv. van stap naar galop op een kleine volte en weer terug in stap heeft hij nauwelijks meer moeite.
Het probleem is dat hij weliswaar hierdoor ook wat hoger komt met zijn hals, maar ook steeds meer tegen gaat werken, minder goed nageeft en zijn neus eruit probeert te drukken. Volgens m'n instructeur moest ik daar niet te bang voor zijn, aangezien het gewoon moeilijk is voor hem. Ik moest hem iig geen lengte laten pakken.
Drie weken na zijn laatste les en ook drie weken geen les meer te hebben gehad, ben ik hieraan nog steeds aan het werken. Alleen is hij nog steeds sterk bovenin, en het rotte is dat ik hierin ook wat harder van wordt in m'n hand, wat ik dus absoluut niet wil.....
Ik kan hem overigens probeemloos weer wat lager instellen( wat ik dus ook voor de afwisseling tijdens de training ook doe) en dan is hij ook weer op twee pinkjes nageeflijk te rijden....

Wat moet hier nu mee aanvangen, gewoon stug door blijven trainen op deze manier en vertrouwen hebben dat het vanzelf minder wordt of ingrijpen?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:35

Als dat gebeurt kan je het beter weer op de ldr manier proberen. Als dat soepel en ontspannen gaat kan het hoog ook zo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:53

Hij zal ook in de hogere oprichting nageeflijk moeten blijven/worden. Dat kan alleen als je daar ook tegen je hand aan blijft rijden en hem daar probeert na te laten geven. Door hem steeds maar weer ronder in te stellen wordt het IMO niet beter. Want daar zit het probleem niet.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:29

Ik weet precies wat je bedoelt. Maar de ervaring met mijn paard leert me dat dat stugge verdwijnt als het ze makkelijker afgaat. Niet gaan hangen ana het bit dus maar weerstand blijven bieden.

InaTap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:51

Hij zal pas hoger op nageeflijk worden als hij er minder moeite mee krijgt... Zolang je het af bllijft wisselen met wat lager en ronder rijden kan het geen kwaaad denk ik ...