Les van Cobie van balen of Edward gall -->!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Les van Cobie van balen of Edward gall -->!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:59

Ik zou graag dressuur les willen krijgen van Cobie van balen of Edward Gall maar hoe kan ik hun benaderen en wie heeft hier op deze site nog meer les van? Wie weet evt. wat hun website's zijn??!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:00

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:43

Mag je denk ik wel met een heeeele dikke portomonee aankomen.... Tong uitsteken

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:20

maar op die site staan ook hun websiteadressen, dus je kunt altijd een kijkje wagen en contact opnemen

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:21

Hun trainingsmethodes verschillen nogal wat...
Waarom Coby of waarom Edward? Coby traint klassiek en Edward LDR.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:23

Mijn instructrice lest bij Coby....

Kost nogal wat Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:43

hihihihi, misschien kun je nu goedkoper een keertje heen... Je kunt immers bieden Knipoog en het wordt ter beschikking gestelt voor het goede doel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:27

gyzmo schreef:
Hun trainingsmethodes verschillen nogal wat...

Dat zou je denken. Ik heb les gehad van Edward en het boek van Coby gelezen. Het boek verteld dezelfde dingen als die ik van Edward in mijn lessen hoorde. Ik kan je niet uitleggen wat er zo anders aan is.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:33

Ze trainen mss anders maar het komt allemaal op het zelfde neer!!! Ze bereiken even veel, het moet jouw gewoon liggen.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:07

Wat wil je zelf?
Ik zou voor Coby gaan.
Natuurlijk moet je de training nemen waar je jezelf het beste bij thuisvoelt. En voor mij is dat de Duitse klassieke rijkunst...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:14

Waarom neem je daar les van???
Omdat het toevallig een Coby of een Edward is???
Er zijn ook meer mensen op deze aarbol die veel kunnen bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:18

Je kunt ze gewoon bellen en vragen of ze tijd voor je hebben, dat is de enige manier. Beide zijn wel trainers van het kaliber dat ze hun klanten voor het uitzoeken hebben. Ik geloof dat Edward geen individueel les meer geeft, wel nog in kleine groepjes.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:41

er zijn nog genoeg andere instructrices die het allemaal misschien wel evengoed kunnen uitleggen en die dichterbij wonen en goedkoper zijn...
Maar het is maar net wat jij wil he Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:03

Toevallig heb ik tijdens een clinic aan coby gevraagd of ik een keer kon komen lessen... Ik kreeg te horen dat dat altijd kan.. En dan moest ik even bellen of contact zoeken via de website van ze. Ik ben alleen vergeten te vragen wat de kosten waren... Een aangezien ik net een paard heb gekocht en een beetje blut ben ga ik wel over een maand of twee bellen als ik weer wat ruimer bij kas ben. Dus zo kun je het regelen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:08

LuvdaTossa schreef:
Mijn instructrice lest bij Coby....

Kost nogal wat Haha!

Coby 100euro
Edward 80

Van Coby weet ik het persoonlijk niet, maar bij Ed vind ik het echt dubbel en dwars waard, helaas ben ik niet gefortuneerd genoeg om er elke week heen te gaan Haha!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 00:24

Bedankt voor jullie reacties ik zal er eens even achteraan...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:44

Nou vraag ik me toch even iets af... Coby of Marlies zit daar verschil tussen in prijs?
Die euro maakt wel alles duurder, heb gehoord dat 5 jaar terug Anky 125 gulden per uur koste. Moet je die nu bedenken...

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:43

idd les van anky kost nu ook minstens €100 per uur (?)

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:41

Jippie schreef:
Dat zou je denken. Ik heb les gehad van Edward en het boek van Coby gelezen. Het boek verteld dezelfde dingen als die ik van Edward in mijn lessen hoorde. Ik kan je niet uitleggen wat er zo anders aan is.

Er heeft toch een tijd terug een stuk in het bit gestaan van de methode van Anky vergelijken met de methode van Coby?
Ik kan er zelf inhoudelijk weinig over zeggen, maar ik dacht dat ze altijd dwars tegenover elkaar stonden...

Weer wat geleerd

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:14

Ik zou eerst even nadenken over je trainingsmethode want het zijn bijna twee tegenovergestelde manieren van trainen....

Coby zit bomvol, zeker nu ze zelf ook weer fanatiek bezig is in de sport.
Maar waarom ga je niet eens kijken bij iemand die van Coby of Edward les krijgt. Het is wel een aantal uurtjes rijden vanaf Leeuwarden

Fleurtje: Marlies is iets minder duur dan Coby.

(is Anky niks voor jou? Haha! Dan heb je bijna het hele rijtje compleet.)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:15

Alles moet toch op hetzelfde neerkomen het is alleen de manier waarop het wordt bereikt die anders is.
De jury bij Coby heeft echt geen ander ideaalbeeld, dan wanneer diezelfde jury bij Edward moet jureren. Ze willen hetzelfde zien, dus zullen Coby en Edward dat ook laten zien.
De manier waarop ze dat doen is inderdaad verschillend.

Ik zou zeggen; verdiep je in hun manier van rijden en kijk welke jouw het beste aanstaat.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:23

Waarom deze mensen garandeert dat dat je ook de top haalt?.

Is het klikken tussen de instructeur en jou en ook je paard niet veel belangrijker dan die "bekende" persoon die daar staat. Is het niet fijner om van iemand les te hebben die flexibeler is en er ook werkelijk is iedere week. Ik kan mij namelijk zo voorstellen dat bij de "bekende" ruiter het kan voorkomen dat ze er weken niet zijn ivm klanten of wedstrijden. Schiet dan volgens mij niet echt op. Plus dat ik het wel leuk en belangrijk zou vinden dan ze er af en toe is met een wedstrijd als hulp of steun langs de kant.

Regelmaat is nog belangrijker Haha!.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:26

Prisca schreef:
Plus dat ik het wel leuk en belangrijk zou vinden dan ze er af en toe is met een wedstrijd als hulp of steun langs de kant.

Marlies of /en Coby is/zijn er altijd bij tijdens een belangrijke wedstrijd!
Dat is echt toppie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:45

Als echte en hele grote Edward fan heb ik heel erg genoten van het boek van Coby: de eenvoud van Dressuur, en ik ben in dat boek geen tegenstrijdigheden tegengekomen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:17

Ik denk dat de trainingsmethoden behoorlijk verschillen. Dit is misschien niet terug te vinden in de eenvoud van de dressuur wat toch vrij algemeen is. Maar ik denk dat als je naar twee clinics gaat of simpelweg naar twee lessen van hun een groot verschil ziet. Ik denk inderdaad dat je van goedkopere en minder bekende instructeurs ook veel kunt leren. En je moet ook nog ruimte open laten om te kunnen groeien, met coby of edward zit je meteen aan de top qua lesgeven terwijl je misschien nog niet aan de top rijd. Wel moet ik zeggen dat van alle boeken, clinic, lessen etc. ik ooit heb gezien, ik alleen bij coby zoiets had van: ja dat is het. Maargoed misschien een keer proberen.. als ik denk dat ik het red met een keer in de maand aan les (en die instructeur dat wil).