Probleem met rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

March

Probleem met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 18:34

Ik plaats hier een stukje voor een vriendin van mij die zelf nog niet op bokt zit. Wees aardig Knipoog Tong uitsteken

Citaat:
Ik rijdt op een Fries paard en dit ging goed tot aan deze herfst. Ik ben er ongeveer anderhalf jaar terug komen rijden en ze was toen nog niet beleerd, maar omdat ze zo superlief was kon je alles met haar en het rijden hadden we toen snel achter de knie en ging zeeer goed, ze luisterde altijd wel en kon ook vrij veel voor een 9 jarig paard. Er is geen bak aanwezig (in de gehele omgeving niet) en dus reden we altijd buiten over kleine straatjes en door dorpjes (op buitenrit dus). Ook in de buurt is geen bak aanwezig en kan hier dus geen gebruik van maken wel is er ongeveer een 2 minuten fietsen een manege aanwezig waar je voor betaling vrij kunt rijden, maar dit is dus nu te ver. Waar ik nu mee zit is dat ze in de zomer naar de hengst is geweest, maar dus niet drachtig is geworden in de herfst is ze weer op stal gekomen en ik ben toen weer gaan rijden in het begin ging het wel goed, maar nu gaat dat niet meer goed, ze wil niks meer en wanneer ik een klein stukje draaf springt ze op hol en is er geen houden meer aan. Anders maakt mij dat niks uit, maar ik ben op de weg met auto’s zo nu en dan. Wanneer ik naar de manege zou rijden zou ik over de grote weg moeten, maar hier komen veeeeeel vrachtwagens en daar is ze als de dood voor en wanneer ze bang is springt ze dus weg. Meestal de verkeerde kant op. Ik zelf vind dit levensgevaarlijk en weet dus ook niet wat ik er aan moet doen en waarom ze opeens zo druk is. Waarschijnlijk komt dit doordat ze nu niet vol is en dus minder voorzichtig met zichzelf is. Anders had ik gezegd ik wacht wel tot mei dan word ze weer gedekt, maar dat gebeurt dit jaar ook niet. En ik weet me nu geen raad. Het is niet mijn eigen paard en vind het dus veel te gevaarlijk ik heb zelfs de neiging om te stoppen met rijden omdat ik het te gevaarlijk vind, maar ik vind dit erg zonde van al mijn tijd en zonde om het op te geven omdat ik natuurlijk wel veel om haar geef, want op stal is ze de allerliefste je kunt zo onder haar gaan liggen, want ze doet geen vlieg kwaad. Wie kan mij advies geven.. !!!!??????

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:21

Die tijd dat ze weg was (naar de hengst) heeft ze toen de hele tijd stilgestaan ?? daar kan het natuurlijk ook aan liggen, als ik mijn pony of paard een paar week stilzet, is er ook geen houden meer aan. Haha! En is er ook geen wei waar je in kunt rijden ?? Verward Toen iwj nog geen bak hadden reed ik ook vaak in de wei, maar wij hadden gelukkig een bak in de buurt. ik zou het zo snel ook niet weten maar suc-6 verder

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:15

In de wei rijden lijkt mij ook de beste optie, doe ik ook, als het kan, want onze bak is erg klein. Kun je anders niet met een trailer naar die manege?

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:03

vincentlover schreef:
In de wei rijden lijkt mij ook de beste optie, doe ik ook, als het kan, want onze bak is erg klein. Kun je anders niet met een trailer naar die manege?

ja en je zei dat die manege 2 minuten fietsen was (typfout miss??)
als het 2 minuten fietsen is is het toch ook niet langer dan 10 min stappen ofzo Verward maarja wie is toch de beste optie, of een trailer regelen Knipoog

March

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 19:52

De manege zal ongeveer een kwartiertje fietsen zijn dus ik denk dat het een tikfout van haar is Lachen

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:45

oke tja dan zou je met de trailer kunnen maar moet je die wel hebben, of van iemand waar je hem van kan lenen. Haha!

March

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 17:51

En dan moet je ook nog eens een rijbewijs hebben Knipoog die heeft ze niet dus dat word een beetje lastig. Maar mijn advies is dat je er iemand bijzoekt die er verstand van heeft en die je ermee helpt meid Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:15

misch. is ze er met de vrachtwagen heen gebracht of de trailer en erin gemept ofzo..als dat gebeurt is kunnen paarden daarna ook heftig reageren..inieder geval is de'r vertrouwen kwijt..dus ik zou haar ook eerst ff longeren/of rijden in de wei..{er is toch wel een wei} en haar daarna weer rustig een beetje verkeersmak proberen te maken..