Help!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 10:54

Heey,

Ik heb een paard.. en het rijden is heel leuk enz. Maar in de bak wil hij aan beide kanten niet goed inbuigen in de bocht. En dan bedoel ik niet in z'n nek, maar meer in z'n middenhand. Longeren werkt niet goed want dan gaat hij alleen maar rondjes rennen, en dat is ook niet echt de bedoeling. Heeft iemand hier ervaring mee, of misschien een oplossing? Het is niet heel erg vervelend voor mij, want ik rij endurance met hem, dus ik ben voornamelijk buiten de bak. Maar ik denk dat het uiteindelijk voor hem wel beter is als hij leert goed z'n middenhand te gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Flew op 06-08-22 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 08:48

Hmmmz....... hoezo krijg ik geen adviezen Boos! Tong uitsteken

Poofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:45

hmmz... is hij wel goed aan je been? ik denk dat je hem goed moet leren om laten gaan voor je been. Veel voltes enzo rijden en dan met je binnenbeen begrenzen. Door stelling te vragen en je binnenbeen eraan te houden zal hij toch in moeten buigen. Ook moet je je buitenteugel er goed bijhouden zodat hij niet uitzwaait. En anders zou ik het ook niet zo 1,2,3 weten

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 12:19

In ieder geval, heel erg bedankt Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:36

wat poofje zegt kan ook een oorzaak zijn. goed aan het been zijn voorkomt een hoop problemen. oefen anders wat vaker schouderbinnenwaarts en andere oefeningen zoals slangevoltes e.d.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 11:20

OK.... kga ut proberen Lachen

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:49

Hoe loopt hij in het bos de bochten. Wel goed?

Wil het paard je goed kunnen dragen in de bochten, dan zou hij zich toch echt rond moeten maken. Reactie op het been is daarom zeker belangrijk, maar ook je gehele hulp. Dus lichaam, hand, been en gewicht moeten samen spelen om een juist gestelde wending te maken.

Het probleem kan zijn stijfheid als hij het ook in het bos niet goed doet. Is het enkel in de bak dan is het een evenwichts probleem en dat betekent gas geven in de bochten om net als in de auto hem te helpen zijn achterhand te gebruiken en rond te maken. Met binnenhand geleid je het paard en de buitenteugel hou je er aan. Binnenbeen vraagt lichte ronding.

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:59

Hoi

Even over dat rondjes rennen aan de longe. Als je de mogelijkheid hebt, is het een aanrader om je paard in een afgesloten ruimte van minimaal 12 meter doorsnee (maximaal 15 meter doorsnee) los te laten lopen met een hulpteugel (GEEN bijzetteugels!) voor de juiste stelling, buiging enz.
Het paard kan, doordat hij 'vrij' is makkelijker ontspannen en de hulpteugel aannemen. Longeer bij voorkeur ook niet met een grote zweep als hij loperig is, maar met een kleinere zodat zijn vluchtreactie minder wordt.
Als hij niet bang is voor de zweep kan het rennerige ook door pijn komen. Het is dan helemaal verstandig om het met passoateugel of dubbele longe te gaan longeren (paard vrij laag 'ontspannen' instellen).
Je kan ook vragen of een paardenfysiotherapeut een keer naar zijn rug kan kijken.

Succes

Gwen

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:09

hoi, ik heb zelf ook een draver...
Vergeet je niet dat een draver niet is gefokt voor rondjes in de bak. een reden dus dat ie buiten de bak wel goed loopt...
mijn draver kan ik ook niet aan de longe doen, geen succes, hij doet veel, behalve hetgene wat k wil...
De vorige eigenaar longeerde hem zonder lijn in n kleine bak... dit geeft we het gewenste resultaat, het paard kan zn voeten zo neer zetten waar hij wilt en ondertussen doet ie t goed.
loopt je paard ook breed van achter in de draf, dat willen dravers ook nog wel s doen... geloof mij dat je dan moeilijk inkan buigen...
succes...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:42

Citaat:
Vergeet je niet dat een draver niet is gefokt voor rondjes in de bak

Er zijn relatief weinig paarden gefokt om rondjes te lopen in de bak hoor....

Heb je goede instructie? In elke tak van de paardensport is een goed dragend paard de basis! Het kan, zelfs al rijd je "slechts" recreatief altijd rondjes door de polder, zeker geen kwaad om eens in de week/ 2 weken een uurtje bezig te zijn met goede instructie!