Handen stilhouden???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oscarlover

Handen stilhouden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 22:38

Ik rij nu met mijn nieuwe pony in de B en iedereen zegt dat ik mijn handen niet stilhoud, en te veel beweeg.
Ik heb het zelf niet door, en ik vind het best vervelend. Omdat het je ook wel veel punten kost.

Nu is de vraag aan jullie:
Hoe kan ik zorgen dat ik niet meer met mijn handen beweeg???

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 00:53

Ik heb even in je profiel gespiekt en ik zie dat je neiging tot pianohanden toont, maar dat kan natuurlijk toevallig alleen op die foto´s zijn. toch zijn pianohanden, behalve natuurlijk al fout, vaak veel beweeglijker (op en neer gaande). Ik zou zeggen, denk eraan om je handen goed rechtop te houden, verbeeld je alsof je er vlaggetjes in hebt, of stokjes met ringetjes erop waar je door heen moet kijken. dat zal bewegen al een stuk tegen gaan. Verder krijg je vast nog wel meer tips.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:41

mensen langs de kant het steeds laten zeggen, en er zelf ook veel aan denken. houd je handen ook goed voor je en probeer niet terug te werken maar je paard naar je hand toe te rijden. succes! Haha!

Mirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:51

hahaha die sylvia, je moet er gewoon voor zorgen dat je je handen stil houdt Tong uitsteken Tong uitsteken

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 14:20

Ik houd mijn handen niet plat en ga er niet mee op en neer, dus ik heb geen PIANO handen.
Maar ik trek er de helle tijd aan als het ware.

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:04

Oscarlover schreef:
Ik houd mijn handen niet plat en ga er niet mee op en neer, dus ik heb geen PIANO handen.
Maar ik trek er de helle tijd aan als het ware.

Nou nou nou Sylvia, niet zo boos reageren.

Paardrijden is het misschien toch niet helemaal, piano-les misschien Schijnheilig Cool

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 19:10

joeylover schreef:
Nou nou nou Sylvia, niet zo boos reageren.

Paardrijden is het misschien toch niet helemaal, piano-les misschien Schijnheilig Cool

Nou dat is ook niet waar ik kan goed paardrijden *LOL*

Sorry dat ik zo boos reageerde op dat ik geen piano handen heb, ik bedoelde het niet zo Scheve mond

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:17

Is maar op 1 manier op te lossen; nl concentreren op je handen. Dus een instructrice erbij die jou er constant aan herinnert dat je je handen stil moet houden. Het moet een gewoonte worden, zo'n hand. Dus trainen trainen en nog es trainen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:33

Sorry, maar ik zei NEIGING TOT pianohanden toont..., dus niet dat je ze hebt. Verder ben ik me er ook van bewust , en dat zei ik ook, dat foto´s moment opnamen zijn. Ik wilde helpen en geen kritiek leveren, hoor, jammer dat je het zo opvatte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:38

Ik denk dat je moet leren te ontspannen in je schoudersm armen en polsen. Ik verwacht dat als je teveel op je handen gaat fixeren het juist alleen maar erger word omdat je alleen maar meer gaat zitten vasthouden.

Waarschijnlijk heb je ook een pony die niet echt makkelijk over de rug loopt?

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:50

Ik bedoel met handen stilhouden wel het stilhouden t.o.v de mond. Maar dat lijkt mij logisch.

Zep; ik ben het er mee eens dat een stille hand vanuit ontspannen schouders, armen, ellebogen en polsen moet komen. Dat is dus even een toevoeging Knipoog

Wat ook wel eens wil helpen, maar wel groot gevaar voor stugheid in armen e.d., is je duimen tegen elkaar aanzetten. daarmee leer je i.i.g je handen t.o.v elkaar stil te houden.

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:57

Lusitana schreef:
Sorry, maar ik zei NEIGING TOT pianohanden toont..., dus niet dat je ze hebt. Verder ben ik me er ook van bewust , en dat zei ik ook, dat foto´s moment opnamen zijn. Ik wilde helpen en geen kritiek leveren, hoor, jammer dat je het zo opvatte.

Sorry dat ik het zo opvatte, ik was een beetje in een chagerijnige bui, ik vind het leuk als je advies geeft.
Nogmaals sorry voordat.

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 13:29

geef nog eens een idee mischien heb ik er wat aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:43

Heb ooit iets gelezen over iemand die zich voorstelde dat ze een kopje hete thee/koffie in haar handen had en dit zonder te morsen van punt A naar B moest brengen. Dit werkte bij haar heel goed.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:51

Ontspanning, daar kom je al een heel eind mee. Als je ontspannen bent in je schouders en rustig mee gaat in de beweging van de mond van je pony, dan moet het toch al stukken beter gaan.

Heb wel eens mensen gezien die een touwtje aan het zadel bevestigen om daar de pink door te halen, zodat de handen stiller bleven. Dat lijkt me ten eerste erg vervelend voelen en je houden zal er ook wel niet beter van worden. En voor je pony zal dat ook geen prettig gevoel zijn in de mond.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:02

hoi hoi.
wat ook nog wel een wil helpen is je pinktop tegen de schoft te houden.
je handen blijven dan redelijk rustig maar bewegelijk genoeg om met de mond mee te gaan.
als je dat een paar x gedaan hebt,zal je merken dat het snel beter gaat.
bij een aantal kinderen die ik les heb gegeven werkte dit heel goed.
wel opletten dat je niet te stug in je pols en elleboog word.
succes er mee,en laat je even weten of het bij jou ook werkt?
mariska

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:25

Knip in je ellegoog en je handen rechtop naast elkaar houden, elleboog en bovenarm langs je lichaam en rechtop zitten dan gaat het vanzelf Lachen
Je ellebogen dienen als scharnier als je gaat lichtrijden dus je onderarmen blijven op zijn plaats

raarraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:37

hallo sylvia hier een paar tips
probeer met je pinken de manemkam vast tehouden.
of leg je handen op het zadelboom.
elestieke aan de beide pinken zodat je handn bij elkaar blijven.
veel succes

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:06

Dan is je hand niet stil ten opzichte van de paardenmond. Het geheim zit hem in ontspanning van je armen, dat zegt Tittel ook al. Gewoon af laten hangen vanuit je schouder langs het lijf ellebogen in de zij (maar niet stijf, ze mogen best ervoor komen als het paard je handen meeneemt) en zorgen dat je onderarm het verlengde van de teugel naar het bit is, dus een rechte lijn van bit naar elleboog, duimen naar elkaar richten. En verder, de tip om je te verbeelden dat je kopjes met inhoud vervoerd, is een hele goeie. Ik vind het moeilijk voor te stellen hoe je je handen beweegt, kun je daar meer over vertellen? Gaan ze op en neer, zijn ze te onrustig ten opzichte van elkaar, geef je rukjes... enfin, wat moet ik me voorstellen bij teveel bewegen?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:11

Er moet altijd iemand langs de kant staan die zegt dat je je handen stil moet houden. Probeer te ontspannen in je armen, polsen naar buiten draaien. Bij het lichtrijden erom denken dat je je handen niet mee optilt.
Je kan eens een video-opname van jezelf bekijken, dan kan je zelf zien hoe je je handen beweegt, dan kan je er makkelijker iets aan doen.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:53

ik heb dat ook een tijdje gehad. maar ik had zo`n riempje dat je aan je zadel vast maakt voorkant. gebruiken mensen ook wel is met inrijden. maar daar hield ik me pinken steeds vast en zorgte dat er spanning op dat riempje was. en nu hou ik me handen wel stil.. succes

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 00:21

Heel eenvoudig en goedkope oplossing.

Neem een strotouwtje dat aan de ringen van je zadelgespen en wel zolang dat je je pinken er door kunt steken als je je handen op de juiste hoogte hebt. En belangrijk si altijd van achteruit rijden. Enjezelf verspreken dat aanleuning het geschenk is van jouw paard en jou door je goede rijden van achter en je vriendelijke hand.
Door dat touwtje kunnen je handen niet op en neer. En het liefst even zonder handschoenen en en scherp touwtje.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 09:06

Kafue schreef:
Heel eenvoudig en goedkope oplossing.

Neem een strotouwtje dat aan de ringen van je zadelgespen en wel zolang dat je je pinken er door kunt steken als je je handen op de juiste hoogte hebt. En belangrijk si altijd van achteruit rijden. Enjezelf verspreken dat aanleuning het geschenk is van jouw paard en jou door je goede rijden van achter en je vriendelijke hand.
Door dat touwtje kunnen je handen niet op en neer. En het liefst even zonder handschoenen en en scherp touwtje.

ja dat bedoelde ik ook alleen ik had het met zo`n riempje omdat je dan hoort zeg maar als die los gaat hangen. want dan gaat dat hoe neom je dat dat ding waar mee je hem aan je zadel vast knoopt een soort van herrie maken....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 09:54

Afbeelding

dit is een handig hulpmiddel en eenvoudig zelf te maken. Zorg wel dat je pony van achter naar voor aan het been is.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:21

Ik vind het zelf ook best wel lastig om mijn handen echt goed te houden, maar iemand bij ons op de club rijdt heeft een paar postbode-elastieken aan de ringetjes voorop het zadel vastgebonden (elastiek erdoorheen gedaan en dan door zijn eigen lus gehaald) en daar doet ze dan haar handen in... Leek mij een beetje raar, maar misschien dat je er iets aan hebt!