zenuwachtig

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirijam

zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 14:15

Hey,ik zit misschien niet echt met een rpoleem maar wil gewoon even weten wat jullie vinden en denken.
Ik heb een verzorgpony waar ik 3x in de week op rijd. Ze is nog maar net onder het zadel en ook erg moeilijk en bang voor alles. Het probleem er is geen bak en de wei is gewoon een grote blubberzooi dus moet altijd met haar naar buiten vaak gaat dit niet goed... En dan wil ik graag weer netjes rijden het is al een tijd geleden at ik les enzo heb gahd en wil dus dressuur en of het springen weer oppakken en dan daarmee verder gaa.

Dit kan daar dus eigenlik niet er is niemand in de buurt met een bak dus huren of wat dan ook gaat ookal niet.

Nu ken ik een vrouw met een kwpn die een bijrijdster zoekt en ze wil dus kijken of mij dat lukt. Ze komt me vanavond ophalen waar dit paard staat is een buitenbak en een binnebak aanwezigdit is dus echt ideaal voor mij. Nu mag ik vanavond dus op hem rijden en gaat ze kijken of het wat kan worden nu ben ik zo bang dat ze me niet goed vind rijden omdat het gewoon al een tijd geleden is dat ik echt les heb gahd.

Misschien denken jullie nu wel buiten kan je toch ook kijken of je hakken naar beneden zijn, handen laag goede been noem maar op maar met tara is het op buitenriot zo een chaos dat dit gewoon niet lukt.

Willen jullie alsjeblieft hier op reageren wat jullie vinden of denken dat zou een hele last minder zijn....

Liefs Mirijam

marisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:17

ik denk dat je gewoon netjes moet rijden, maar vooral genieten, zonder lol is er toch niksaan een buitenrit?

marisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:18

en niet overdreven alles perfect willen doen, niemand is perfect ook het paard niet!

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:19

ik zou gewoon gaan rijden zoals je gewent bent,
misschien dat zij je dan wel een paar tips geeft,
maar echt slecht zou je denk ik niet rijden.
mensen hebben liever dat je goed voor hum paard ben,
dan dat je goed kan rijden.
tenzij het paard op hoger nivo moet lopen.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:23

Probeer idd niet TE veel je best te doen! Best kans dat je dan gespannener op t paard gaat zitten. Probeer gewoon lekker te rijden.
Misschien geeft de mevr je wel wat tips omdat zij het paard kent.
Komt vast wel goed!
Het is denk ik voor de eigenaar belangrijk om te zien dat jij er plezier in hebt en dat je eerlijk bent voor het paard!
Suc6

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 14:33

dank jullie wel... Bij Tara waar het dus niet goed gaat heb ik het niet meer zo naar m'n zin.... Ik ben niet verwend ofzow maar het is daar zo een rommel de zadels liggen op de grond ik loop tot m'n enkels in de blubber en noem maar op.. Wel ga ik Tara missen ik ken haar al sinds ze veulen is maar met haar heb ik niet de kans verder te komen. Ze is overigens 1,45 en een New-Forrest waar ik vanaaf naar toe ga is een kwpn van 1.60 ik heb er wel zin in....

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:47

je moet gewoon mega je best doe n en niet zenuwachtig zijn en vertel het haar dat je een poosje geenles heb gehad en vraag anders ook of dat je daar met die andere verzorpony mag rijden suc6

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 14:50

ja dat zal ik ook zeker doen en ja rijden kan ik wel heb genoeg ervaring alleen ja het goede been enzo weet k niet meer zo goed :S vaak voel ik het wel als ik niet op het goede been zit

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:06

Hoi Mirjam.

Maak je niet te druk en te nerveus, want dan gaat het goed.,

Probeer je te ontspannen en op je gevoel te rijden.
Even diep in en uit ademen. Want als jij je druk maakt of de mw. jou wel goed vind rijden, dan voelt het paardje dit tijdens het rijden ook.

En trouwens, je kan toch zeggen, dat je graag wilt gaan lessen met dat paardje, als je hem mag rijden?

Dan weet die mw. dat je, je wilt verbeteren.

Succes OK dan!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:14

Doe gewoon zoals je altijd doet, zij kan je altijd nog tips geven, en dat je een tijdje niet hebt gereden en dat je denkt dat je niet meer goed kan rijden is dan heel normaal!

Succes Knipoog

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:39

en hoe was het? mag je op het paardje rijden? ik hoop dan wel dat je tara dan wel vaak gaat opzoeken......dat vertel ik uit ervaring.....als je een tijdje niet meerbent geweest krijg je er spijt van!
liefs joy+easylover *)