trekken tijdens buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fjord_Dancer

trekken tijdens buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 13:30

Ik rijd nu bijna altijd buiten met Dancer en die trekt bijna nooit.
De laatste tijd rijd ik buiten met Silka en die trekt heel erg.
Dan gaat ze wel mooi lopen aan de tuegel maar ze trekt heel erg en daarvan gaan mijn armen pijn doen.
Ze gaat ook een beetje met haar hoofd naar beneden.
Ze doet dit in draf en ook in stap.
Alleen in harde draf niet en soms als ze heel erg actief of niet zo braaf is doet ze het niet.
Zou het door mij komen? hoe zou ik het haar kunnen afleren?

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:49

Hoe is ze in de hand in de bak?
Dat ze trekkerig zijn buiten kan komen door dat ze het erg leuk, nieuw en spannend vinden. Dan moet het in dit geval wel overgaan als ze wat vaker naar buiten gaan en het dus gewoon gaan vinden.
Wat jij zei dat ze aan de teugel gaat lopen, lijkt mij niet helemaal de goede benaming, door zoveel druk op teugels gaat ze gewoon in de krul om zich daar aan te ontrekken.
Heel belangrijk is dat JIJ niet gaat trekken!! Ook al word ze heel sterk, als jij dan ook nog veel druk legt op de teugels kan ze daar heerlijk in gaan hangen en word jouw hand haar 5e been. Tuurlijk mag je wel ophoudingen maken, anders gaat ze helemaal treinen!
1/2 ophouding -- lucht -- 1/2 ophouding -- lucht
Als ze in de bak ook veel in de hand komt (trekkerig is) zou ik haar eerst in de bak verder trainen, dat ze beter aan jouw hulpen komt.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:56

Oh vreselijk dat heb ik ook gehad! Het kan misschien aan jou liggen (lag het bij mij wel aan) dat je te gespannen op je pony zit omdat je bijvoorbeeld bang bent dat hij er vandoor gaat of dat hij schrikt, Meestal heb je dat niet door maar het beste dat je dan kan doen is gewoon een hele rustige zandweg zoeken ver van de drukke weg en dan gewoon met lange teugel gaan stappen dan word ze vanzelf rustig omdat ze niet kan trekken omdat jij haar niet vast hebt. Ik weet dat het een beetje vage uitleg is maar k kan moeilijk uitleggen.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:28

Is ze nog jong? Jonge paarden hangen vaak nog heel erg in je handen, omdat ze nog niet zo goed op zichzelf kunnen lopen, vaak gaat dat vanzelf wel weer over als je ze altijd maar goed voorwaarts rijd..

Fjord_Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 22:57

Manuutje1990 schreef:
Is ze nog jong? Jonge paarden hangen vaak nog heel erg in je handen, omdat ze nog niet zo goed op zichzelf kunnen lopen, vaak gaat dat vanzelf wel weer over als je ze altijd maar goed voorwaarts rijd..
Ze is 11 jaar oud.

En in de bak heb ik er geen last va! Maar ik zal eraan proberen te denken Carlijn83

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:30

Waarschijnlijk houd jij de teugels erg straks om dat je misschien bang bent dat ze ervandoor gaat?
Dat zou natuurlijk ook kunnen.
Je moet dan proberen wat meer ontspannen te zijn denk ik.

Bijoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:37

ik heb het zelfde probleem alleen als ik lange teugel geef gaat ze er als een speer vandoor Huilen