Ik heb een e pony daarvan is de vader een fries en de moeder is er een van emelion. En mijn pony wil geen middendraf doen, hoe hebben jullie je paard dat geleerd???????
Wie heeft er een fries die dat ook nie kan???
M3isSi3j
Geplaatst: 09-01-05 22:18
mijn friesje had er ook moeite mee in het begin. Die gooide der knieen de lucht in en ging rennen voor der vaderland maar verruimde nog geen milimeter.
Wat ik heb gedaan is (ff rechthand als voorbeeld) een eerst een pasje schouder binnewaards en dan iets voor de F afwenden en richting de A laten verruimen.. Door de schouderbinnewaards zit der achterhand er helemaal onder en door het kleine stukje heeft die geen ruimte om op de voorhand te vallen.. het zijn dan maar 2 of 3 passen maar je kan der dan wel goed terug nemen en belonen als ze het goed gedaan heeft!
dit moet je blijven herhalen en als ze het goed doet kan je telkens een stukje eerst afwenden dat je zijde langer word en de afstand van het verruimen groter.
Succes
Amadeo
Geplaatst: 10-01-05 13:50
net als bij andere paarden! Achterbeen sterker maken, anders kan geen paard het op de juiste manier. Mooi met het voorbeen zwaaien (niet jou paard) is iets anders dan uitstrekken, dus dat moet je trainen. Wat hierboven genoemd wordt is een hele goede oefening! neem de tijd ervoor, verwacht niet dat je paard het binnen een week kan!
carlijn83
Geplaatst: 10-01-05 13:56
Je paard is waarschijnlijk nog te weinig op de achterhand dan is dat idd moeilijker. Oefening omschreven in 1e antwoord is een goede, zo laat je m mooi van achteruit vertrekken en heeft ie dus ook ruimte voor om de voorbenen ruimer te laten grijpen omdat ie dan wat gewicht heeft overgenomen op het achterbeen. Vooral vaker kleine stukjes willen verruimen, paar passen en weer terug, dat is al moeilijk genoeg in het begin, heb je dat bevestigd, dan kun je langere lijnen gaan rijden.
Niet 'rassen-beledigend' bedoeld maar bij een fries is het zowieso wat moeilijker maar leren kun je het ze zeker!!
Suc6
Mirie1
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-05 15:03
hey mensen dankjewel voor jullie tips, ik zal ze gaan trainen..
Oscarlover
Geplaatst: 10-01-05 17:35
Je moet eerst vooral ook kleine stukjes oefenen, en niet te grote stukken, want dat snapt ie nog niet,