Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Sall schreef:hmmm zag dat ik alle delen van Bit uit 2003 hier had liggen... en ja hoor, ook die van Juli.
Zep schreef:Ik blijf sceptisch over het onderzoek van de heer Weiler. Zoals ik het lees komt er niet meer uit naar voren dan dat je met slecht rijden je paard in de prak rijdt.
En dat wist ik al lang![]()
en de meesten hebben daar niet eens een slof of het dieper instellen van hun paard bij nodig
Zep schreef:Er werd stellig door de heer QQ beweerd dat een paard geen buikspieren van betekenis heeft (zal ik de vette quote nog een keer aanhalen?) ik vond dat een erg hilarisch topic. (ik heb trouwens nog ergens een mooie foto in mijn inbox van een paard met een wasbordje
QQQQ schreef:Eén van de pro-LDRers die beweerde buikspieren in massa te zien toenemen aan de hand van de training bleek het over de borstspieren te hebben.
Aimee schreef:Frapant; sinds enige tijd heb ik een jong paard in training en je raadt misschien al waar ik in eerste instantie de spiermassa zie groeien (overigens gaat het níet om borstspieren)....
Remember schreef:Lijkt me een interessant onderzoek!
Wat ik graag wil weten, is het onderzoek ook uitgevoerd op paarden die volgens Weiler op de correcte manier getraind werden? Want wie geeft ons de 'garantie' dat het trainen van paarden (ongeacht de manier waarop) niet zowiezo slijtage van ligamenten en andere weefsels van het bewegingsapparaat ten gevolg hebben? Dan zou het gaan om de vraag of het verschil van slijtage tussen verschillende trainingsvormen dusdanig aantoonbaar is dat je die manier ook daadwerkelijk als fout kan bestempelen.