Ermelo trainingskamp??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Ermelo trainingskamp??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 16:16

Ik vroeg me af of er ook trainingsweken zijn in ermelo waarbij je elke dag les krijgt enz. een soort van kamp een week lang??
wie heeft daar informatie over??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:21

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:19

Je krijgt iedere dag twee keer les. Ik ben er ook twee keer heen geweest, als je het een beetje treft met de groep is het erg leuk, ik vind het wel aan te raden om samen met iemand anders te gaan. Je krijgt goede instructie, alleen je moet wel op de "Binnenbeen-buitenteugel" manier rijden, anders krijg je ruzie met de dressuurinstructie (ik wel tenminste, ik neem vaak veel stelling en buiging, ik weiger aan mn buitenteugel te gaan trekken en daarmee een valse krul te krijgen. Dat vonden er daar een paar niet zo leuk).

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:57

Wat Kylan zegt.......(ik ben smaen met haar geweest, van daar.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:33

Toen ik ging, was het echt supergezellig, maar ik heb er niet heel veel van geleerd(maar het is ook al wel een paar jaartjes geleden)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:05

Ik ben er vorig jaar geweest. Ik was alleen dus ik miste wel een maatje. Wat Kylan ook zegt, wel met iemand gaan, dat is een stuk gezelliger. Ik heb een leuke week gehad maar geen baanbrekende dingen geleerd. Wel dat ik achteraf nu heb van: "O, dát bedoelde ze dus." (ik had les gehad van een ZZ-amazone en ze zei dat ik m'n schouders moest loslaten. Een tijdje terug is het kwartje dan eindelijk gevallen. Haha! (ik was in de Allround week paarden van 5 t/m 9 juli 2004)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:36

Ik ben er twee jaar geleden geweest en ging toen alleen, maar wel met een groepje van bokt, dat ik daarvoor nog nooit gezien had, maar wel veel mee gemaild had. Ik heb het toen echt ontzettend naar mijn zin gehad en echt goed dressuurles gekregen. Dat wat Kylan zegt komt mij van die week niet bekend voor.
Vooral het crossen vonden Duvel en ik allebei erg leuk. Hier wil ik ook eigenlijk meer mee doen, maar ja, helaas woon ik dan in een verkeerde uithoek van het land...
Vorig jaar zou ik weer gaan, ik had me ook opgegeven en heb ook betaald, helaas ben ik 3 weken ervoor heel ongelukkig gevallen, en terecht gekomen op een hekje van de dressuurring, waarbij ik 5 ribben had gebroken en een gedeeltelijk ingeklapte long had. Hierdoor kon ik niet deelnemen aan die week, helaas.
Ik ben wel nog een dag wezen kijken en vond toen met name de dressuur instructie een stuk minder dan van het jaar ervoor, dus ik denk dat je het wel moet treffen met welke mensen er rond lopen tijdens jouw week.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:12

Ik was ook alleen, maar heb geen maatje gemist ofzo, had gelijk n vriendin toen ik aankwam, heel veel mensen gaan alleen

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:13

Ik wil misschien dit jaar gaan met iemand anders, maar is het vooral trainen of ook lol, zeg maar. Is het ook lekker buitenrijden en zwemmen bijvoorbeeld (iemand was een paar jaar geleden geweest en die zei dat ze ook gingen zwemmen, is dat nu ook nog zo?). Of is het echt alleen maar trainen op dressuur?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:38

Jennyzz schreef:
Ik wil misschien dit jaar gaan met iemand anders, maar is het vooral trainen of ook lol, zeg maar. Is het ook lekker buitenrijden en zwemmen bijvoorbeeld (iemand was een paar jaar geleden geweest en die zei dat ze ook gingen zwemmen, is dat nu ook nog zo?). Of is het echt alleen maar trainen op dressuur?

Je hebt 2 uur les per dag, waarvan 1 een dressuurles, de ander is de ene keer een springles, een keer een crossles en een keer een buitenrit (duurt ook wel iets langer dan 1 uur).
Verder is er ook meestal een avondprogramma met clinics, je gaat een keer barbecuen en meestal ook wel een keer zwemmen.
Op vrijdag was er altijd een oefenwedstrijd, maar dat hebben ze afgelopen jaar niet meer gedaan, geloof ik.
Verder kun je gebruik maken van de faciliteiten, dus paddocks, wasplaats en solarium.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:54

Zwemmen met de paarden? Lachen Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:46

Jennyzz schreef:
Zwemmen met de paarden? Lachen Haha!

Dat hangt er een beetje vanaf wat jouw paard met de waterbak doet...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:07

Wat mijn pony met de waterbak doet??? Lol!!! Haha! Grapje dus. Nee een plas water is al moeilijk genoeg. Groot probleem als de hele crossbaan onder water staat. En als je dan met veel moed WEL achter een andere pony aan gaat door de waterbak geloven ze je niet Nee, ze staan wel verbaasd te kijken!!! Die waterbak is ook leuk om zelf in te zwemmen!!!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:54

Is het ook zo dat je minimaal M2 moet zijn geklasseerd??!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:12

ditchie schreef:
Is het ook zo dat je minimaal M2 moet zijn geklasseerd??!

Nee. voor allround moet je B+5 zijn en voor de dressuur of springkampen M+1.

InaTap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:58

Ja die hebben ze zeker!! zelf ben ik 2 jaar geleden geweest. Het is super en je leert er heel veel. Zo'n week begint op maandag en duurt tot vrijdag. Maandags krijg je alleen nog een uur dressuur les. Je kunt kiezen uit verschillende weken. allround heb ik gedaan dus daarvan weet ik hoe het zit. Je krijgt iedere dag een uur dressuurles in kleine groepjes en verder ga je een dag springen, cross en buitenrit, vrijdags is er wedstrijd en een vrije keus

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:45

Ik zit erover te denken om samen met Sophie (2005) te gaan..En Jaydee gaat miss ook mee..Het lijkt mee super leuk! Moet nog een boel leren!

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:51

EEEEEEEEeey

Het word pas echt gezellig als je een leuke club hebt en dan met de hele club te gaan wie daar zin in heeft:P:P:P
Ik heb namelijk wel een hele gezellige club *LOL*

Dagdag

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:33

2 keer per dag les? Ojee Clown Weet niet of de pony dat zo grappig vind... ze conditie is gelukkig wel super dus dat mag het probleem niet zijn Tong uitsteken

Ik zit zelf te denken aan MZ dressuur pony's. Het is mijn laatste jaar bij de pony's en wil het toch wel een keer meemaken hoor Haha!

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 16:27

Ik ben zelf al 2x naar MZ pony's geweest!
Het is heel erg gaaf, je leert heel veel. Alle insturcteurs zijn geslaagd voor ORUN3.
En het is ook afwisselend, je rijdt 2x per dag.. 1x per week ga je ook springen, 1x een buitenrit en 1/2 x springen. 1x per week heb je les van een bekende ruiter (o/a Ellen vd Berg, Bart Bax, Loes Corsel enz.)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:15

Die MZ week lijkt mij ook wel wat.
De SGW-week was trouwens ook leuk, ben ik twee jaar terug geweest. Wel jammer dat je met SGW pony's, SGW paarden en Allround pony's zit en dat die best verschillende programma's doen.
Bij alle weken zal het wel uitmaken in wat voor groep je komt (eerste jaar dat ik was was bijna iedereen met zn tweeen, tweede jaar waren er ook een paar alleen) en welke instructie je krijgt. In 'onze' allroundweek vorig jaar was de springinstructie wel geweldig lachen!!! (toch MissSisa) De dressuur lag het er erg aan van wie je les had, alleen wij hadden precies de verkeerde..... Ponyvoetbal was ook erg leuk!!!!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:25

Ik wil dit jaar ook gaan

Dan wel dressuur voor pony's

Iemand die daar ook heen wil?

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:30

Ik hoop dit jaar ook nog te kunnen gaan. Ik ben namelijk vorig jaar geweest en vond het heel erg leuk, ik vond het zelf wel zwaar 2x op een dag rijden. Maar daar krijgen ze wel een goede conditie van!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:58

Kylan schreef:
Nee. voor allround moet je B+5 zijn en voor de dressuur of springkampen M+1.

Bloos Nou, voor de allround-week hoef je niet eens geklasseerd te zijn. Je moet alleen lid zijn van een rijvereniging en van de KNHS (volgens mij wordt je automatisch lid van de KNHS als je lid wordt van een rijvereniging). Ben vorig jaar naar de allround-week geweest en daar waren ongeklasseerde mensen bij.
Voor sommige spring- en dressuurweken moet je idd wel in een bepaalde klasse geklasseerd zijn. Maar dat staat er in de regel wel duidelijk bij vermeld.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:18

porscherider schreef:
:o Nou, voor de allround-week hoef je niet eens geklasseerd te zijn. Je moet alleen lid zijn van een rijvereniging en van de KNHS (volgens mij wordt je automatisch lid van de KNHS als je lid wordt van een rijvereniging). Ben vorig jaar naar de allround-week geweest en daar waren ongeklasseerde mensen bij.
Voor sommige spring- en dressuurweken moet je idd wel in een bepaalde klasse geklasseerd zijn. Maar dat staat er in de regel wel duidelijk bij vermeld.

Bij de pony week tot 12 jaar moet je wel B met winst zijn, hoeveel winstpunten dat weet ik niet, misschien wel 5, dat zou kunnen. Althans, dat was vorig jaar wel het geval.