Dressuurtopper in spé @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

irene15

Dressuurtopper in spé @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 15:05

Vandaag gaf ik mijn buurmeisje weer les met haar pony Donja, het was al een poosje geleden dat ze weer les had maar zie hier het resultaat, eerst ging Anne er zelf op(daar geen foto's van) en toen ik. Na mij moest Anne nog even narijden.
Ik had Donja gister ook gereden omdat Anne niet kon, en ik kon vandaag eigelijk gewoon verder gaan met waar we gebleven waren.
Ze ging vandaag ook weer super!
(Ik weer dat ik aan de grote kant ben voor de pony, maar ik rij haar niet zovaak dus moet kunnen!)
Mijn houding is bagger maar ben gewend om op paarden te rijden.. heb mn best gedaan maar hier dus liever geen commetaar op Haha!
Met Anne haar houding zijn we druk bezig maar ze moet erg wennen dat haar pony zo loopt, eerst liep ze alleen maar met haar koppie in de luch namelijk, maar aan de houding wordt dus gewerkt!
Pony heeft geen papier dus we weten niet wat voor ouders ze heeft of wat voor ras het is, ze is waarschijnlijk 7 jaar.

Have fun!! *LOL*

Afbeelding
even stappen.. mijn benen Schijnheilig
Afbeelding
lekkere kontje!!.. maar weer mijn benen Scheve mond
Afbeelding
even halthouden..
Afbeelding
drafje op de volte, de bak was best zwaar dus hier had ze moeite mee!
Afbeelding
stappen..
Afbeelding
drafje..
Afbeelding
jas uit.. en weer draven
Afbeelding
en.. halt!
Afbeelding
iets te rond..
Afbeelding
wel net drafje, beetje op de voorhand
Afbeelding
gaaaalop.. Anne net te laat met foto nemen Tong uitsteken
Afbeelding
ook galop.. Verward
Afbeelding
bij het halthouden vind ze het erg moeilijk om nageefelijk te blijven, daarom oefenen we dit dus best vaak!
Afbeelding
galop, op de voorhand
Afbeelding
heel mooi beenwerk in draf Lachen
Afbeelding
Donja en ik saampjes Lachen
En nu een paar van Anne en Donja
Afbeelding
nog een beetje te vast, maar moet ff wennen
Afbeelding
deze is al beter
Afbeelding
en nog een van haar lieve hoofdje!

Het is allemaal nog niet perfect maar we gaan er hard mee aan t werk!!

Groetjes Irene en Anne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:11

Ziet er leuk uit hoor! leuk ponytje ook! Wat ik alleen erg storend vind is die onderbenen.. Maar das persoonlijk.. Verder leuk!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:16

Oefenen, oefenen, oefenen.. dan zal het Anne binnenkort ook nog veel beter lukken! Lachen Lachen Ziet er al mooi uit!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:20

pony loopt mooi,leuk beest Lachen
let alleen goed op je onderbenen,als je ze optrekt om hem aan te drijven lijkt het net alsof je steeds met de spoor prikt

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:22

Ik stoor me er ook vreselijk aan datje constant met je sporen in haar buik zit te porren!! Sorry, maar ik zou blij zijn dat je ponnie je er niet afgooit! Het maakt niet uit wat je doet, maar constant zitten die sporen in haar buik!!!

Wel een gave ponnie!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:23

Ik wilde eigenlijk ook al iets gaan zeggen over je onderbenen, maar daar hebben de mensen hierboven mij al het een en ander over gezegd. Het stoorde mij iig ook heel erg moet ik zeggen.
Maar ik moet wel zeggen dat je een leuke pony hebt! Ziet er heel fijn te rijden uit !

irene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 15:28

ja ik zag t op de foto's pas, de pony reageerd niet heel goedkop je been, en omdat ik natuurlijk eigelijk te lang ben voor haar is t zo moeilijk om je benen lang te houden, maar dat prikken met die spoor valt nog wel mee hoor, het zijn eigelijk maar 2 foto's waar dat op te zien in, maar dat kunnen ook moment opnames zijn.. de laatste foto's houdt ik mn been al veel langer

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:44

Het kan ook aan mij liggen...maar ik zie telkens zelfde foto:D En die benen, tsjah daarkan je niet zoveel aan doen omdat je gewoon te lang voor hem bent, en daardoor lijkt het zo alsof j hem elke pas bij zit te prikken! Het gaat ook moeilijk om je bene lang t houden aangezien je er dan helemaal niet bijkomt...

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:51

leuk beestje hoor!! maar inderdaad die benen....
probeer er ook op te letten dat je rechtop blijft zitten en naar voren blijft kijken... en niet naar zijn voorbenen...

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:44

Leuk dier! Die spoortjes storen mij ook een beetje. Misschien is het een beter idee om ze af te doen en met een zweepje te rijden? Spoor is ter verfijning van je hulp, niet als vervanger voor je kuit.

Verder wel een leuk dier, mooi koppie!!

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:48

leuk ponytje
hoe groot is ze??

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:26

2de foto's is het leukst Knipoog Tong uitsteken

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:35

Leuk beestje, maar hoezo dressuurtopper in spé?
Of was dat stiekem een lokkertje?

Matrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:20

Ik vin het een leuk paardje
alleen ik vin dat je naar voren hang..
Probeer meer recht te zitten

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:26

Marliesje schreef:
Leuk beestje, maar hoezo dressuurtopper in spé?
Of was dat stiekem een lokkertje?

Vroeg ik me ook al af Haha!

Idd leuk beestje Lachen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:33

leuk,alleen ik vind je onderbenen veels te ver naar achtewren liggen,en je drukt teveel met je sporen(denk ik toch he Bloos ),oja en hij loopt soms teveel op de voorhand en soms te diep aan de teugel Tong uitsteken

voor de rest schattig knollietje Lachen

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:38

Leuke pony, en je rijd 'r best leuk
Alleen erger ik me dood aan je benen Bloos! die zitten af en toe haast ergens in d'r kont Clown

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:47

Leuke pony...
Alleen die benen stoor ik me ook aan. Ze liggen echt veel te ver naar achter. En volgens mij prik je daardoor ook de hele tijd in de buik van je pony. Dat je wat lang ben is geen excuus. Ik ben zelf nog wel wat meer te groot voor mn pony, maar ik rij ook niet zo met mn benen.
En als het dan toch niet anders kan, doe dan iig. die sporen af.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:53

Ik vraag mij af of jij als instuctrice haar nog erg veel kan bijleren? Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:24

Die sporen zijn echt verschrikkelijk, af die dingen. Je bent ze niet waard als je constant zit te porren in zijn buik. De enige foto waar je been normaal is is op foto 4. Daar liggen je kuiten aan het paard maar je spoor is er vanaf. Verder vind ik het heel vreemd dat je je lesklantje ook met sporen laat rijden terwijl ze zelf haar houding ernstog moet verbeteren. Op deze manier stomp je die pony af en zal je op den duur veel meer gebruik moeten gaan maken van je zweep en andere hulpmiddelen. Laatd at kind [en jezelf] lekker rondrijden zonder sporen! JE hebt ze echt niet nodig als je je pony attent op je been maakt!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:34

Ziet er leuk uit hoor ! Lachen
Alleen je benen Scheve mond maar daar is het nodige commetaar al over gezegd Knipoog

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:42

Ziet er netjes uit hoor Knipoog

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:43

patsur schreef:
Die sporen zijn echt verschrikkelijk, af die dingen. Je bent ze niet waard als je constant zit te porren in zijn buik. De enige foto waar je been normaal is is op foto 4. Daar liggen je kuiten aan het paard maar je spoor is er vanaf. Verder vind ik het heel vreemd dat je je lesklantje ook met sporen laat rijden terwijl ze zelf haar houding ernstog moet verbeteren. Op deze manier stomp je die pony af en zal je op den duur veel meer gebruik moeten gaan maken van je zweep en andere hulpmiddelen. Laatd at kind [en jezelf] lekker rondrijden zonder sporen! JE hebt ze echt niet nodig als je je pony attent op je been maakt!

Er stond toch: Liever geen commentaar Scheve mond .. En je weet nooit of de pony nou sporen nodig heeft of niet. Ben het niet eens hoor

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:57

patsur schreef:

Idd Scheve mond

Maar wel hele leuke foto's hoor! En super leuke pony Lovers

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:13

Ik vindt jou niet te groot, tenminste ik zie geen foto waar iemand te groot is. Ik rijd zelf op een welsh pony van 1.15 en ben 11 jaar, maar want moet je er bij zo'n welsh dan opzetten, een kleuter die ff lekker in zijn mond zit te rukken? Leuke foto's en leuk paardje OK dan!