Recht naar achteren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Recht naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 22:06

Haloo..

Ik ebn bezig met mijn verzorgpony omrecht achteruit laten lopen aleen dat wil niet egt lopen ze wil wel achteruit masaarniet goed schuin sta ik op de middelijn sta ik dan opeens tussen middelijn en hoefslag schuin Schijnheilig
heeft iemand wat tips ?

groetes mij

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:12

Als ik het goed begrijp wil je dat je pony recht achteruit loopt? Je kunt haar op de hoefslag zetten bij bijvoorbeel B of E en dan de hulpen geven om achteruit te gaan. Als ze dan schuin gaat kun je haar met je binnenbeen op de hoefslag houden. Zou kun je het later ook op de AC lijn oefenen, dus met je benen zorgen dat ze recht blijft Lachen

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 11:51

Dank je wel ik zou het proberen .. Lachen

Hessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:05

Hoihoi,

Je kunt ook veel met been- en teugelhulpen bereiken. Als je paard naar links uitwijkt, gebruik je je rechterteugel en linkerbeen en als je paard naar rechts uitwijkt gebruik je je linkerteugel en rechterbeen.
Succes!

Teigertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:57

Hessiej schreef:
Hoihoi,

Je kunt ook veel met been- en teugelhulpen bereiken. Als je paard naar links uitwijkt, gebruik je je rechterteugel en linkerbeen en als je paard naar rechts uitwijkt gebruik je je linkerteugel en rechterbeen.
Succes!

Zo doe ik het ook....helpt wel heel erg!!
Suc6 ermee OK dan!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:05

ik heb altijd geleerd dat je zelf recht moet gaan zitten (makkelijk om het voor een spiegel te doen dan kan je dat blijven controleren), gelijke beenhulpen moet geven en op het momend dat zn kont naar links gaat doe je je linkerteugel iets van de hals. Als die met zn kont naar rechts gaat doe je je rechtteugel van de hals. Op die manier hoef je de druk op je been, zit of teugelhulp niet te veranderen en zal die toch recht bijstellen.

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:35

M3isSi3j schreef:
ik heb altijd geleerd dat je zelf recht moet gaan zitten (makkelijk om het voor een spiegel te doen dan kan je dat blijven controleren), gelijke beenhulpen moet geven en op het momend dat zn kont naar links gaat doe je je linkerteugel iets van de hals. Als die met zn kont naar rechts gaat doe je je rechtteugel van de hals. Op die manier hoef je de druk op je been, zit of teugelhulp niet te veranderen en zal die toch recht bijstellen.

Ja zo doe ik het ook altijd OK dan! Werkt goed!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 14:37

welke is nou makkelijker die van M3isSi3j ? of van hessiej het beste?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:58

zorgen dat hij echt recht gericht stil staat. En zelf recht zitten in de overgang. Die van M3isSi3j is de RT oplossing, hessiej geeft een trucje.