[b]lastig probleem[/b]

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Femsel92

[b]lastig probleem[/b]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 21:26

heeyy

ik heb nogal een vervelend probleem; Boos!
ik rijd nu 1 1/2 jaar op mijn pony Bonito.
en pas de laatste paar maanden loop ik tegen een probleem aan;
als ik aan het rijden ben heb ik telkens mijn rechterhand tegen de hals, je zult wel denken nou wat een groot probllem (ahum ahum) maar ik zit dan ook heel erg scheef en heb dan eigenlijk niet zo heel veel controle over mijn pony op de rechterhand.
mijn instructrice heeft al geprobeerd om mij koekjes te laten trakteren als ik mijn hand tegen de hals aan zette( dat was geen slimme zet van haar, de koekjes waren zwartverbrand en smaakte echt heeel vies Misselijk ).
maar ik vind dit echt een probleem worden, misschien heeft iemand hetzelfde en/of tips voor mij! Haha!

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:29

ik zouw het niet weten.
maar ik moet wel om je koekjes lachen hahaha
sorry!

Teigertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:37

Af en toe naar je handen kijken moet geen verschil uitmaken
Net als dat je kijkt of op het goede been lichtrijd!!

Het scheef zitten heeft iedereen wel een beetje last van...
Misshien ligt je zadel niet recht Scheve mond
Daardoor ga je ook scheef zitten

Al heb je spiegels in de bak moet je af en toe in de spiegels kijken of je recht zit!!
Al zijn die er niet kan je het altijd vragen aan je instructrice die vind dat echt niet erg Haha!

Sterkte Ermee OK dan!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 02:35

Heey ik doe net hetzelfde maar met mijn linkerhand! Mijn instructrice heeft al alles geprobeerd:
*duimen in elkaar haken (zodat ik mijn handen gelijk hou)
*handen stil zetten op de schoft
*er de hele tijd over zagen
*zweepje wisselen van hand en kijken of dat werkt
*...

En het gaat heel moeizaam! Ik moet er echt aan werken! Ik zit ook echt wel scheef op de momenten dat ik mijn hand zo echt 'vast' zet, en gespannen in die arm ook.

Ook bij de fitnes merk ik dat mijn linkerkant volledig zwakker is dan mijn rechter. Dus het is een beetje zoals links-rechts gebogenzijn van je paard.

En ik denk de enige oplossing is: erop letten, instructrice erop laten hameren en hard werken Lachen Succes ermee hoor!

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 08:47

Heb ik ook wel is gehad,, naja niet dat me hand niet goed zat,
maar wel dat ik heel erg naar een kant hing (vooral in de bochten) *LOL*
By my is het alleen overgegaan door er heel erg op te letten,, mijn instructeur bleef de hele les maar tegen me zeggen dat ik recht moest zitten en op een gegeven moment hoefde ik alleen maar zyn kant op te kyken en dan dacht ik al: oja rechtzitten!!
op een gegeven moment zit je dan echt wel recht hoor!!,,tis gewoon een kwestie van gewennnen!
Ook werkt in de spiegel kyken goed,,want dan (hoor je te zien) zie je dat je scheef zit!!
Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:24

Klinkt waarschijnlijk erg hard, maar als jouw instructrice voor jouw scheefzitten geen betere oplossing weet dan jou koekjes laten trakteren, dan is het heeeeeel erg hoog tijd voor een nieuwe instructrice. En dan deze keer eentje die WEL weet hoe je dergelijke basisprobleempjes aan moet pakken....

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:06

Mijn ervaring is inderdaad ook dat je er zelf erg goed op moet letten.
In het begin moet je jezelf er bijna elke minuut wel aan herinneren, maar dan merk je vanzelf dat het steeds beter gaat. Dus eigenlijk gewoon "streng"zijn voor je zelf.
Het heeft bij mij ook heel erg geholpen dat er op "gehamerd" werd door mijn instructie. Zij heeft zo vaak gezegd, doe dit of let op dat, dan ga je je fouten echt wel herkennen.

Misschien is het idd een idee om naar een ander instructie uit te kijken als jouw instuctie niet op jou fout hammert, want dit is toch wel heel belangrijk om verder te kunnen werken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:46

laten hameren is een oplossing, maar ik vind dat je dit ook zelf moet kunnen doen. Op wedstrijden is je instructrice er waarschijnlijk ook niet constant bij. Kleine dingetjes die je kunt doen:

-ik heb een tijdje met een soort ijzer over de pony g ereden... even denken hoe ik dat het beste uit kan leggen. Een soort V-vorm, met uisteeksels aan de zijkanten. Die V kan je over de hals leggen,en dan moest je deze vasthouden.
- andere manier is misschien een klein lintje in de manen te doen, of iets anders wat je opvalt, zodat iedere keer als je dat ziet, je denkt: ohja, rechterhand goed.

{Edit: Sonja, zo'n slecht idee vind ik die koekjes helemaal niet. Het is wel iemand van 12 he, geen volwassene, en dan is op zo'n manier oplossen helemaal niet slecht vindik. Natuurlijl, ze moet niet alleen dat zeggen, maar ondertussen ook rijtechnisch oplossen, maar op zo'n manier het doen, vind ik helemaal niet slecht. Wij hebben ookzulke dingen lopen met onze instructrice: bossebollen als je valt, tompoezen mag ook trouwens Knipoog 2 tompoezen of negerzoenen als je niet oppast waar je rijdt enhaar omver rijdt. Lollies als je in de bak rijdt, ze zegt iets en je antwoord met: wat? ofzo, beetje beleefdheid Clown Maar dat is vooral flauwekuk, die laatste. Ik denk dat het voor een volwassene belachelijk is, maar voor jongere kinderen echt niet slecht is.}

Hessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:09

Hoihoi,
Je moet eens proberen zonder beugels en eventueel zonder zadel te rijden. Ik heb ook een tijdje heeeeel scheef gezeten en toen ging ik dat veel doen en dat heeft wel gewerkt. Ik zit nu een stuk rechter. Ook is de lengte van je beugels van belang. Maar dat zal je instructrice ook wel weten. Als je beugels heel kort zijn ga je sneller scheef zitten dan als ze lang zijn. Verder kun je de prestaties van je pony even opzij zetten en gewoon een tijdje met een wat langere teugel en je handen goed uit elkaar gaan rijden.
Succes!

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:19

Roofer schreef:
Mijn ervaring is inderdaad ook dat je er zelf erg goed op moet letten.
In het begin moet je jezelf er bijna elke minuut wel aan herinneren, maar dan merk je vanzelf dat het steeds beter gaat. Dus eigenlijk gewoon "streng"zijn voor je zelf.
Het heeft bij mij ook heel erg geholpen dat er op "gehamerd" werd door mijn instructie. Zij heeft zo vaak gezegd, doe dit of let op dat, dan ga je je fouten echt wel herkennen.

Misschien is het idd een idee om naar een ander instructie uit te kijken als jouw instuctie niet op jou fout hammert, want dit is toch wel heel belangrijk om verder te kunnen werken.

dat zeg ik Knipoog *LOL*

Femsel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 20:53

thnxs ieder1 voor de tips k ga ze proberen!