Amber (Haflinger) en ik @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alet

Amber (Haflinger) en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:08

Mijn instructrice voor Amber en Sikiley gaat 3 maanden naar IJsland om daar IJslanders te trainen, dus ik zou even een tijdje zonder instructrice zitten.
Ik heb Amber deze zomer zelf beleerd, aangezien ik Amber het eerste paard is wat ik zelf beleerd heb en ik gewoon een goede start wil maken, wilde ik wel graag blijven lessen.
Alle nieuwe dingen vindt ze reuzeleuk en reuzeinteressant, wat maakt dat ze alles snel oppikt. Het enige wat ik lastig vind is haar temperament... of het ontbreken daarvan Knipoog Ik ben Sikiley helemaal gewend en zij is een enorm pittige IJslandse dame, daarmee vergeleken is Amber ondanks haar puberstreken erg rustig. Ook is ze stiekem liever lui dan moe. Daar ben ik nu dus vooral mee aan de slag; Amber voorwaartser en pittiger rijden en gelukkig pakt ze dat allemaal ook heel goed op!

Gister had ik voor het eerst les van mijn nieuwe instructrice en Hanneke (Amulet, mijn privefotograve Knipoog ) was zo vriendelijk om enkele foto's te knippen Lachen
Ik ben benieuwd wat jullie van Amber vinden!

Dit is nou Amber, nu 3,5 jaar, lekker dik in de wintervacht:
Afbeelding

Ik rijd Amber met de Barefoot, dat is een boomloos zadel (ja, ik wil daar best meer over vertellen, vraag maar Lachen ):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Draf:
Afbeelding

Je kan wel zien wat Hanneke het belangrijkste vond om op de foto te zetten, want mijn hoofd mist nogal eens Tong uitsteken
Afbeelding

Met de galop had Amber vooral veel moeite, gelukkig gaat ook dat steeds beter.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou, dat was het weer.
Ik heb vandaag enorme spierpijn van het drijven, maar verder ben ik erg tevreden over de les en hebben we weer genoeg om mee aan de slag te gaan!

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:12

Het ziet er heel goed uit Lachen

Mooie Haflinger is ze ook!

baister

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:25

heey, mooi paardje. Ik vind haflingers zeker mooie paardjes. Maar over dat zadel; wat heeft dat precies voor een nut? (ik kan het niet anders vragen) Is het beter voor het paard of is het beter met springen of dressuur of zo? nou ja je snapt wat ik bedoel...
xxx
mies

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:34

@Baister; ik heb voor de barefoot gekozen, omdat het een boomloos zadel is. Toen Amber net 3 maanden bij mij was veranderde ze in die korte tijd al zo ontzettend, dan had ik nu al een nieuw zadel nodig gehad. De barefoot 'veranderd' mee, doordat er geen boom inzit. Ook voel ik heel goed de bewegingen van Amber en kan ik heel veel doen met mijn zit.
Maar naast alle voordelen vind ik dat er ook nadelen aan kleven, zo is de beugelophanging iets naar achter geplaatst en geeft het zadel zelf weinig steun. Daarmee ontwikkel je wel een onafhankelijke zit, maar dat rijdt niet altijd even prettig.
Als ik met de tijd me meer zou gaan richten op de dressuur zou ik daar wel een extra zadel voor aanschaffen. Voor nu bevalt de BF prima! En hij zit me toch heerlijk...

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:11

Alet schreef:

Je kan wel zien wat Hanneke het belangrijkste vond om op de foto te zetten, want mijn hoofd mist nogal eens Tong uitsteken

Ja, het was kiezen of delen, OF jouw hoofd ging eraan OF Amber d'r benen. En tsja, dat is makkelijk gekozen hè Haha!

Maar 't zag d'r goed uit, zag enorm veel verschil nu je er zelf iets harder aan gewerkt hebt *LOL* OK dan!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:02

Het ziet eruit alsof jullie aardig hard aan het werk zijn geweest Haha!
Maar leuke foto's hoor

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:59

Hey! Leuke foto's!
Ziet er goed uit Haha! Ik vind haar op sommige foto's best wel groot lijken Haha!
Dekje heeft een mooie kleur!! Haha *babyblauw fan*

baister

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:06

dankje wel Tong uitsteken... dat wou ik even weten (K)

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:12

Leuk paardje
En dat zadel lijkt me best lekker zitten

love_britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:13

mooi paardje

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:15

Ziet er leuk uit hoor ! Lachen
Je hebt wel wat lange teugels Verward

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:51

Amber Haha! nog steeds even lief Lovers
ziet er goed uit!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 19:55

Dankjewel Lachen

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:11

zeer mooie haf Kwijl

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 21:37

Hoffieeeh schreef:
Hey! Leuke foto's!
Ziet er goed uit Haha! Ik vind haar op sommige foto's best wel groot lijken Haha!
Dekje heeft een mooie kleur!! Haha *babyblauw fan*

Ze is ook best wel groot! Op de keuring is ze op 1.44m gemeten, maar volgens mij is ze nu groter!
Dekje heb ik net nieuw Lachen

@SdaphneS: Ze houdt haar hoofd nog ietwat laag, vandaar de lange teugels. Ten minste anders zou ik het ook niet weten, want ik heb wel constant aanleuning.

@Tobilover: het zadel zit ook echt heerlijk! Daar houd je het echt wel een dag op uit!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:33

Leuk hoor Alet! Haha! Het zadel ziet er inderdaad ook erg fijn uit vind ik. Lachen Ik vind vooral de laatste foto leuk, Amber ziet er wel stoer uit en die manen enzo... Lachen

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:55

Wat een lieve haffie heb jij zeg Lovers
Lijkt me heerlijk zo'n zadel

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:31

Hee wat leuk om Amber nu eens te zien, het ziet er heel netjes uit en ik vind dat jullie knap werk hebben verricht OK dan! Ga zo door!!!