Help, kom tijd te kort

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laureentje

Help, kom tijd te kort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 13:39

hoi,

direct maar vertellen dit is mijn probleem. ik heb een baan en ga nog naar school (laatste jaar). Ik heb een 12 jaar oude merrie en een dochter van haar nu vijf jaar. die laatste is een probleem aan het worden. Ik heb gewoon de tijd niet om haar iedere dag te doen. Gevolg mevrouw wil ook niet werken nu, want ze hoeft toch al niet zo veel te doen. Verdere gevolg ben er hard af gevallen en mijn rug pijn gedaan, waardoor ik een beetje angstig geworden ben om op haar te gaan zitten. Zo op zich is ze super braaf. heb nu twee weken vakantie gehad en ze heeft geleerd om aan de dubbele longe te staan en goed te werken. gaat fantastisch, kan niets anders zeggen, maar nu is ze braaf, maar ik durf er dus niet meer op. En doordat ik dus zenuwachtig ben, wordt zij het ook.

Met mijn andere merrie is het anders, die kan een weekje stil staan en daar stap ik op en rij weg, niets aan de hand, terwijl die veel erger kan zijn dan haar dochter. Maar geen angst bij haar. laatst op een wild vreemd paard gereden (ook jong) niets aan de hand, stap op en rij weg. waarom kan ik dit niet bij mijn eigen jonge knollie. Ze is super fijn te rijden, maar op deze manier komt er niets van terecht. Ze zal verkocht moeten worden, maar een paard dat niets kan, brengt niets op en ik heb niet het geld (ongeveer 400 euro heb ik niet over in de maand) dat ik haar bij iemand kan zetten en kan laten rijden.

Help, wie kan mij helpen of wie weet een oplossing?

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 14:23

neem les met je "drukke" merrie of zoek een bijrijder! lijkt me een goed plan.

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:47

Tja als je zelf echt te weinig tijd hebt om steeds te rijden lijkt mij een bijrijden ook een goed plan... Wel een goede zoeken Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:57

waarom zoek je geen bijrijder? genoeg aniemo voor hoor!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:58

Ja inderdaad een goeie bijrijder zoeken, er zijn genoeg in de aanbieding Knipoog

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:32

Als je een bijrijder zoekt moet je wel een echte nemen, niet zo'n penny. Je kan natuurlijk ook zelf eerst het beestje gaan longeren en dan erop gaan, dan heb je zelf misschien minder angst omdat je weet dat je paardje al een beetje moe is.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 21:54

Of een serieuze bijrijder zoeken die wel aan de slag kan met dit paard.
Maar als je die niet kunt vinden, toch verkopen, dan brengt ze wel niets op (weinig), maar nu kost ze elke maand dik geld, terwijl het voor zowel jij als je paard nu een vervelende situatie is.
Succes.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:11

Idd een bijrjder zoeken. Een paard wat weinig kan is idd ook slecht te verkopen. Maar een andere optie is haar nu even te laten staan. Je zegt zelf dat je in het laatste jaar zit dus heb je in de zomer wel weer tijd.
Mischien dat iemand op de manege je paard wil rijden ofzo. moeilijke beslissing hoor sterkte.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:05

Ha Rens.
Wat een probleem he. Zonde dat ze zo lastig doet met rijden, terwijl het zo'n lieverdje kan zijn. Gisteren heeft ze het netjes gedaan met losspringen. Hopen dat het wat wordt met Thijs of Eric dan maar. Groetjes.....

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:47

He marij, gaan we op deze manier nu mailen? ook grappig.
Voor de rest die bijrijder zoeken is nu juist een probleem, geef maar eens namen van goede rijders, die tijd hebben en ook een jong paard kunnen begeleiden. Dat is toch lastig heb ik gemerkt. ik kom uit Limburg omgeving Venlo. Veel ruiters daar zou je zeggen en toch hebben ze geen van allen een enthousiasme erin zitten om een jong dier te rijden. ze is echt fantastisch. gisteren weer laten vrijspringen en springt zomaar over 1.40 m heen zonder problemen. De rest ging ook fantastisch, drie uitjes geleerd gisteren, geen probleem. We moeten haar zelfs in bescherming nemen door te zeggen nu is het genoeg, want mevrouw gaat alleen maar door en door en door. Maar wanneer iemand iemand kent die wil rijden en denkt mijn paard een goede basistraining te kunnen geven en eventueel op concours uitbrengen. graag laat het me weten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:08

Ik zou toch echt gewoon een bijrijder zoeken en anders aan advertentie ergens zetten met de eisen die die bijrrijder moet hebben voor jou Verward

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:54

ja zoek een bijrijder die mee draagt in de kosten en dan komt het zeker goed er wil echt wel iemand jou merrie rijden!!

goeie afspraken maken en dan hoef je haar niet te verkopen!

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:21

ik bene r zelf ook een paar keer afgevallen en ook angstig geworden! Bij mij heeft het geholpen om te kijken naar iemand anders die erop zat! Dat het dan ook gewoon weer goed gaat! En dan zelf weer, soms kriebelt het nog wel even maar het vertrouwen is nu weer gegroeid Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:26

Laureentje schreef:
He marij, gaan we op deze manier nu mailen? ook grappig.
Voor de rest die bijrijder zoeken is nu juist een probleem, geef maar eens namen van goede rijders, die tijd hebben en ook een jong paard kunnen begeleiden. Dat is toch lastig heb ik gemerkt. ik kom uit Limburg omgeving Venlo. Veel ruiters daar zou je zeggen en toch hebben ze geen van allen een enthousiasme erin zitten om een jong dier te rijden. ze is echt fantastisch. gisteren weer laten vrijspringen en springt zomaar over 1.40 m heen zonder problemen. De rest ging ook fantastisch, drie uitjes geleerd gisteren, geen probleem. We moeten haar zelfs in bescherming nemen door te zeggen nu is het genoeg, want mevrouw gaat alleen maar door en door en door. Maar wanneer iemand iemand kent die wil rijden en denkt mijn paard een goede basistraining te kunnen geven en eventueel op concours uitbrengen. graag laat het me weten.

*LOL* Hee maar als mevrouwtje zo talentvol is en het gemakklijk aanpakts. Ze is nog jong, en jij hebt over een tijdje vast meer tijd. Laat haar dan rustig groot worden en pak hetzetf op.

CrOsSgIrL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:19

zet anders een advertentie in de p&s ofzo,, genoeg wedstrijdruiters die nog wel een goed paard zoeken die ze in de wedstrijden uit mogen brengen!! *LOL*

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:06

Kun je niet een bijrijder zoeken voor je andere merrie, en zo zelf wat meer tijd hebben voor het jonge paard?

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 11:44

Helaas Joelledsr. Mijn andere merrie is echt mijn paard en daar komt niemand anders op dan ik. heel egoïstisch ik weet het, maar het is zo een apart ding, dat laat ik niet verprutsen door een ander, wat ik zelf er de afgelopen zes jaar in heb gekregen. maar ik heb nu iemand gevonden die gaat kijken of ze inderdaad geschikt is voor de wedstrijdsport, dus ze gaat twee maanden weg en dan kan ik die tussentijd nog gebruiken om een oplossing te vinden.

zarko4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:28

hey hey

misschien kun je weer helemaal opnieuw beginnen bij haar ga aan de longeerlijn en bouw je vertouwen op (het is trouwens heel goed voor een paard om aan een longerlijn te lopen)(met iemand er op)!!
dat heeft mijn moeder ook gedaan en nu rijd ze super!! OK dan!
je kunt het proberen Haha! heel veel succes!! *LOL*
doeeeeeeeeeeeeegggggggggg

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:39

plaats een advertentie, een oproep hier op bokt. en dan heb je keuze zat, zijn vast wel mensen in je omgeving dat willen en kunnen. en jij kan dan bepalen of je ze geschikt vind voor je merrie!