ik wil wel eens weten , waneer jullie dingen leert aan je paard .
met wat voor leeftfijd moet je met wat beginnen?doorzitten,aan de teugel lopen ezo Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ik wil wel eens weten , waneer jullie dingen leert aan je paard .
met wat voor leeftfijd moet je met wat beginnen?doorzitten,aan de teugel lopen ezo krientje schreef:Als je begint met rijden op een jong paard, dan lijkt het mij ook slim om te kijken wat je doel is. Als je een echt goed paard hebt, waar je de Z of hoger mee wilt bereiken, dan lijkt het mij slimmer om er sneller mee te beginnen dan met een paard wat je eigenlijk meer voor je lol hebt.
Kylan schreef:Ook een goed paard moet je blij houden. Niet te snel mee gaan. Juist als je goed Z wilt worden moet je de tijd nemen en niet alles half doen.
Kijk naar wat je paard aanbiedt, ga daarvanuit werken. Houd je paard blij en doe niet te veel, daar kan je hem voor zn leven mee verpesten.
Ik vind het belachelijk wat 'grote' ruiters doen met jonge paarden. WK jonge paarden vind ik echt een belachelijk idee. Zo'n dier krijgt helemaal geen tijd om uit te groeien, die moeten veel te jong veel te veel. Als ze het aanbieden, oke, maar daar wacht lang niet iedereen op.
is dat dan slecht of laat? Nee voor zijn tiende kon je er weinig tot niets mee aanvangen, overal van schrikken slecht evenwicht en dergelijke. Nu de laatste twee jaar is de L bevestigd en is hij doorgevlogen naar de Z thuis, niet op wedstrijden daar ik in die twee jaar ook nog zwanger ben geweest en een kleintje heb gekregen dus wedstrijden even naar tweede plan heb geschoven.krientje schreef:Als je begint met rijden op een jong paard, dan lijkt het mij ook slim om te kijken wat je doel is. Als je een echt goed paard hebt, waar je de Z of hoger mee wilt bereiken, dan lijkt het mij slimmer om er sneller mee te beginnen dan met een paard wat je eigenlijk meer voor je lol hebt. Ik rij nu 7 jaar en ik heb ook 7 klasses doorgewerkt. Je voelt vanzelf of je paard meer aankan of dat hij moeilijker dingen oppikt.
MissSisa schreef:Dat hangt van het paard af, als iets niet nodig is moet je dat nog niet doen. Alles van je paard heeft daar mee te maken.
Bij mijn pony ging het zo:
3- inrijden.
3.5-eerste wedstrijd.
3.5-mee naar springles en springen.
4-eerste springwedstrijd.
Aan de teugel lopen deed hij al heel makkelijk dus daar zijn we zo mee verder gaan werken. Doorzitten deed ik af en toe tussendoor en op les.
porscherider schreef:Ook ik ben tegen die rubrieken voor jonge paarden. Wat heeft het voor zin om die jonge dieren zo jong al zo te belasten?
Met alle respect voor Anky maar Salinero vind ik ook veel te jong met z'n 10 jaar. Naar mijn idee loopt die nooit zo lang als Bonfire op dat niveau en zeker niet tot dezelfde leeftijd als Bonfire.